Gå til innhold

Hva er deres favoritt matrett med cottage cheese?!?


SaraM

Anbefalte innlegg

Har fått heelt dilla siden jeg åpnet min første boks!

Putter det i så og si alt! Havregrøten får en skje, yoghurten får litt og jeg spiser det sammen med müslien min!

Syns det er et fantastisk produkt! Næringsinnholder er jo opptimalt, og jeg for min del blir veldig mye mer mett når det er litt cottage oppi! ;)

Hva bruker dere Cottage Cheese til? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruker å blande det med litt mel og et egg til det får en lett deigete konsistens, ruller det til en lang tykk pølse og skjærer det i skiver. Så koker jeg opp stor kasserolle med vann i en stor kasserolle og hiver oppi en og en. Når de flyter opp etter et par-tre minutt siler jeg de av og serverer de varme med kald kesam og litt syltetøy:) NAM! En sunn og fin rett til dessert:) Når man er litt sugen på noe lett og søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, mikser det inn i de fleste søte retter! Funker jo i ALT. Frokostblanding, pannekaker, kaker, glasur, på brødskiva, med frukt, med mandelessens +funlight....

Favoritten er enkelt og greit med litt sukrin, lettsyltetøy, en dæsj melk + gomle i vei.

Ikke like stor fan av det i middager, men prøver gjerne igjen om folk har tips :)

Noen som kan anbefale det på pizza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese er min største svakhet! Heldigvis kunne det vært verre :D

Bruker det sammen med..

- Havregrøt

- I vafler/pannekaker

- sammen med hva som helst av frukt eller bær og evnt. litt nøtter (også godt å ha 50/50 kesam og CC)

- spiser det rett fra boksen

- i salat

... and u name it! Utallige kombinasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser et par bokser om dagen, enten til kveldsmat, som "dessert" eller etter trening :)

Med skyr, frukt/bær, kanel, syltetøy eller ingenting!

Prøvde chacalaka en dag i sommer - det gikk så absolutt IKKE! for meg er cottage cheese "kun" til søtt! (unntaksvis er som ostefyll i lasagne en gang i blandt) og jeg er IKKE kresen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg likte cottage cheese, men det holder med noen skjeer så har jeg fått nok. Tror det er konsistensen eller noe...

Ah, been there. Hatet det før. Fikk det ikke ned.. Plutselig en dag etter trening tenkte jeg å gi den en sjanse til, og slukte hele greien :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruker å blande det med litt mel og et egg til det får en lett deigete konsistens, ruller det til en lang tykk pølse og skjærer det i skiver. Så koker jeg opp stor kasserolle med vann i en stor kasserolle og hiver oppi en og en. Når de flyter opp etter et par-tre minutt siler jeg de av og serverer de varme med kald kesam og litt syltetøy:) NAM! En sunn og fin rett til dessert:) Når man er litt sugen på noe lett og søtt:)

Den var ny! Høres spennende ut! Lyst til å legge ut bilde? Er litt sånn skeptikker til å prøve ting jeg ikke vet hvordan skal se ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre, det har jeg aldri prøvd men det hørtes helt heaven ut. Skal definitivt prøves ut!!! nam!!

Jeg er kresen og liker ikke CC med søt smak, det blir bare helt galt mtp smak og konsistens, men på denne måten smaker det smashing! Kan fort bli litt mye dipmix pulver, så begyn heller med litt for lite, så du heller kan tilsette mer når du har smakt på det, en dipmix pose pleier holde til snaut tre bokser for meg. :)

Om man kjører CC og dipmix pulver med stavmixser så får det konsistens som kremost, men da må man jo ha noe å smøre det på, og det er vel ingen som spiser brød (evnt. salte kjeks)? :confused:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har det på havregrøten sammen med valnøtter, sukrin og kanel

- Blander det sammen med kesam naturell, skyr naturell, sukrin og banan

- Spiser det på fiberrik-knekkebrød med litt syltetøy eller banan på toppen

- Blander det med eple/ pære og kanel på toppen

- Tar det i smoothien

- kan også bruker i stedenfor vanlig ost til f.eks. pizza (den varianten har jeg enda ikke spist enda)

- Tar det på salaten

- Spiser det til lasange

- Bruker det i proteinpannekaker

med andre ord cottage cheese er namnam<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...