Gå til innhold

Hva er din idrett?


WarriorPrincess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Casting. Altså fluekasting.

Casting eller fluekasting?

Har vært innom casting for mange år siden, men aldri seriøst.

Fluekasting har jeg drevet med litt mer seriøst og også konkurrert litt internasjonalt (speykasting). Hatt et par år pause, men satser på et comeback i år om jeg finner motivasjonen til å trene nok utover våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casting er vell den eneste av de to som regnes som idrett. Fluekasting er på mange måter Casting, men da i mer uoffisielle former. Fluefisking i elv og stille vann har forbedret kastingen min i kastedam betraktelig og motsatt.

Har bare deltatt på noen få stevner, men jobber med å perfeksjonere teknikken gjennom vinter og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idretten som har opptatt mest av min tid opp gjennom er FOTBALL! Begynte da jeg var 5 år og holdt på til jeg var 13 år, men da måtte jeg slutte pga. sykdom :thumbsdown: Hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok kanskje fortsatt den dag idag. Skal ikke se bort ifra at jeg entrer fotballbanen igjen en gang i fremtiden, men enda er ikke det en mulighet.

Har aldri interessert meg så veldig i å se på andre spille fotball, i hvert fall ikke på tv. Men jeg syntes det er litt gøy å gå på kamper når hjemmelaget spiller, selv om det nok er mer for samholdet og stemningen på kampen enn for selve spillet. I tillegg er jeg så ofte jeg kan med når tanteungen spiller - selvfølgelig! Så fotball er fortsatt en del av meg, selv om jeg ikke spiller aktivt selv eller bryr meg så veldig mye om hvem som ligger på toppen av tabellen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte volleyball i over 6 år, slutta etter eitt par mnd etter eg begynte på u19 laget pga lagkameratene ikkje var så velkomne :( tok liksom fra meg gnisten. Savner veldig mykje å spille proft, men nøyer meg med det som hobbybasis om sommrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casting er vell den eneste av de to som regnes som idrett. Fluekasting er på mange måter Casting, men da i mer uoffisielle former. Fluefisking i elv og stille vann har forbedret kastingen min i kastedam betraktelig og motsatt.

Har bare deltatt på noen få stevner, men jobber med å perfeksjonere teknikken gjennom vinter og sommer.

Konkurranse med fluefiskeutstyr er på vei å bli en gren i Casting. Nå skal jo offisielt VM i fluekasting avholdes for andre gang i Norge og arrangør er Norges Castingforbund. Så begge deler er vel like mye en idrett, bare forskjellig utstyr og øvelser det konkurreres i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...