Jump to content

Magnus

Members
  • Content Count

    318
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Magnus

  1. Du kan tenke prosent. 25g delt på 100g = 0,25 (multipliseringsfaktoren), som vil si 25 %. Bruk 0,25 til å multiplisere med næringsinnhold pr. 100g i matvaren. Eksempel (finner på egne makroer her): 100g ost har følgende innhold: 450 kcal, 25g protein, 2g karbohydrater, 32g fett. Multipliser hvert av tallene med 0,25, så har du svaret ditt: 450 kcal x 0,25 = 112,5 kcal 25g protein x 0,25 = 6,25g protein 2g karbohydrater x 0,25 = 0,5g karbohydrater 32g fett x 0,25 = 8g fett. Skulle du funnet innholdet i 5 gram ost måtte du tatt 5/100 = 0,05, og får 250 gram ost måtte du tatt 250/100 = 2,5. osv. Evt. kan du bruke myfitnesspal eller lignende
  2. Seiling. Blir aldri utlært, og det er en fantastisk følelse å komme fra ved hjelp av vinden.
  3. Jeg kan godt mekke en bildeserie i kveld hvor jeg lager vidunderet.
  4. Ok, klar for tung beindag. Hit it!

  5. Har bare prøvd med to forskjellige merker, men har fått veldig bra fluff med Sloow protein vanilje (ganske rimelig på gymgrossisten) sammen med bringebær/jordbær. Blåbær fluffet også, men ikke like mye.
  6. Aktiv på twitter. Mye morsommere enn facebook!
  7. ...pluss det Tom og Roger sa!
  8. Kanskje fordi jeg er litt for bestemt på hva jeg ikke vil ha, etter å ha vært i et par forhold hvor jeg har lært en del om akkurat det. Men uansett er jeg ikke på aktiv leting etter dame da jeg vet at jeg uansett skal flytte om et halvt år
  9. Jeg vet ikke, det må være den litt 'klønete' siden som appellerer til meg. Det er litt søtt i grunn. Kanskje det er fordi jeg er litt distré selv (jeg tror ikke jeg er så vanskelig å få kontakt med av den grunn!). Og jenter som skjeler bittelitt :whistling: Ellers er det jo det "vanlige" som er attraktivt: har en leken holdning til livet, optimistisk, har noe nyttig mellom ørene, empatisk og fysisk fin å se på :-)
  10. Av en eller annen grunn liker jeg jenter som er distré..!
  11. Magnus

    Woohoo!

    Ok, gratulerer!
  12. Ble en halvannen times relativt tung økt. Ikke noe problem for meg, men har vært noe helt vanvittig trøtt senere på dagen! Tror rett og slett at en bare må lytte til kroppen sin, som i så mange andre situasjoner :-)
  13. Var litt usikker på hvilket underforum denne passet best i, så moderatorer får bare flytte om dette ble feil. Hvorfor blir det anbefalt å vente med hard fysisk trening etter å ha gitt blod? Jeg skjønner at to av grunnene er nedsatt yteevne og en fare for at stikket kan begynne å blø igjen. Men er det egentlig noen farer forbundet med å trene ganske tidlig etter å ha gitt blod, eller bare at en kanskje ikke klarer å yte like godt som ellers? Finner ganske mye forskjellig informasjon når jeg søker om dette på nettet, noen hevder at en bør vente i 72 timer mens andre mener det går helt fint å trene så lenge en føler seg frisk og opplagt. Det er jo veldig individuelt hvordan en reagerer på tapping.
  14. Magnus

    Privacy

    Jeg synes det hadde vært veldig greit om vi kunne fått en mulighet til å begrense innsynet til loggbøkene våre til kun medlemmer. Noen fler som ønsker det? Grunnen til dette er at jeg ikke har spesielt lyst til å poste for eksempel formbilder når de ligger der for hele internett til å se på.
  15. omelett m/ kyllingfilet, brokkoli & løk. :-)
  16. Merde! 'cus shit always sounds better in French.

  17. Se der ja, liten glipp på benkpressen, skal gjøres om. Er chin-ups også en øvelse jeg bør kjøre med litt færre reps og et ekstra sett? Virker fornuftig å endre militærpressen også, jeg vet at militærpress er et helsike når man allerede er sliten. Takk for tipsene!
  18. Kunne noen sett gjennom programmet jeg har satt opp? På tirsdag og fredag kjører jeg knebøy + rumenske markløft en uke og markløft + frontbøy neste uke. Annenhver gang, altså. Bør jeg gjøre noen endringer? Gleder meg til å teste PHAT!
  19. http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137511543&page=1 Fant en lignende tråd. Jeg dro på trening og hadde en relativt god treningsøkt. Skadende er det nok ikke, men effekten blir kanskje ikke like god?
  20. Vi har vel alle fått med oss at tilstrekkelig med søvn er viktig av mange grunner. Jeg lurer på om det finnes noe svar på hvor viktig det er med søvn for å få resultater av treningen. For eksempel: I natt har jeg ikke fått sovet ett eneste lite minutt (fikk ikke sove). eksamen om to timer, og hadde tenkt til å ta en styrkeøkt etter det. Så lenge jeg føler meg pigg nok etterpå, vil treningen ha noe særlig effekt m.t.p. fraværet av søvn? Eller er det bedre å spise opp eplet og dra hjem og slappe av på sofaen?
  21. Det var da voldsomt til generalisering. Får man vitamin D av PC-skjermen, forresten?
×
×
  • Create New...