Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere havregrøt?


Ragii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har spist den samme havregrøtfrokosten i over et år og er fortsatt ikke lei! Elsker denne varianten: havregrøt laget med skummetmelk i microen, et tynt lag lett eplesyltetøy, godt med kanel, linfrø og gresskarkjerner, 50 g Cottage Cheese også topper jeg det med en miks av noen rosiner og et par-tre valnøtter knekt i biter. På gode dager også en liten håndfull blåbær på toppen. Mmm, får vann i munnen bare ved å tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander melk og havregryn i forhold 2:5, koker opp og rører rundt helt til den har fått passelig tykkelse. Spiser det med kanel og en liten bit margarin. Spist havregrøt på samme måten i ett år, og synes fortsatt det er like godt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fremgangsmåte som er best når det kommer til å blande proteinpulver med havregyn, altså er det bedre å hele alt opp i en kjele å røre først, eller vente til gryna koker for så å helle opp i noe pulver. Jeg blandet 80g havregyn med 40g myo protein, det smakte ikke godt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blander dine to varianter:) Altså tar jeg myopro med moccasmak, cottage cheese, sukrin og kanel. Min absolutte favoritt!

Ellers kan du jo suplere med å putte i mager kesam, rosiner, mandarin, banan (passer godt sammen med myopro), bær osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fremgangsmåte som er best når det kommer til å blande proteinpulver med havregyn, altså er det bedre å hele alt opp i en kjele å røre først, eller vente til gryna koker for så å helle opp i noe pulver. Jeg blandet 80g havregyn med 40g myo protein, det smakte ikke godt i det hele tatt.

Jeg har i proteinpulveret etter grøten er kokt, siden den ellers svir seg mer ned i bunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Standardoppskrift til etter trening:

200g havregryn (100g små og 100g store)

5dl melk

30g proteinpulver (kasein gir bedre konsistens enn whey)

en skvett vann

noen teskjeer honning eller syltetøy hvis jeg har "kaloribusjett" til det

kanel + søtning

nydelig. Blir forøverig rundt 1000kcal og 70g protein, kommer veldig ann på hva som gjøres ift. honning/ syltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker opp 2 dl lettkokte, små havregryn, 2,5 dl vann og 2,5 dl skummet melk.

Varierer mellom å ha kanel og strøsøting på, eller å røre 1 ss nugatti max inn grøten. Nam :D

Frokost så og si hver dag, og er mett i 3-4 timer etter en slik porsjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skjønner ikke hvordan folk her får til en goo grøt basert på vann + sukrin??

Husker første gangen jeg skulle prøve uten sukker og med sukrin, blei så skuffa at jeg omtrent begynte å grine:p

Elsket disse havregrøtene hvor du bare tilsetter vann, men å lage selv uten sukker var bare ikke i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...