Gå til innhold

Meilin

Medlemmer
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Dette har jeg dessverre ingen erfaring med. Hvordan gikk det hos legen?
  2. Jeg vil anbefale å få sjekka ut om det kan være noe mer som er galt uansett smerter eller ikke, for å få fiksa det så fort som mulig dersom det skulle være noe som er røket.
  3. Kom deg til noen som kan undersøke om det er noe i kneet som har røket, og eventuelt videresende deg til MR. Vrei kneet selv for noen år siden, men fikk beskjed om at det ikke var noe alvorlig galt siden det ikke hovna opp i etterkant. Men, fremre korsbånd var avrevet, og det forklarte hvorfor kneet "forsvant" under meg hvis jeg sklei på isen eller skulle snu meg rundt på den skada foten. Tok nesten ett år før jeg ble sendt til en manuellterapeut som kunne konstatere at det faktisk var en avrivning av korsbånd og ikke "stive leggmuskler" som førte til smerter i kneet mens fysioterapeuten i
  4. Tusen takk for svar! Skal få kontaktet en eller anna spesialist, og også prøve å fokusere enda mer på å få venstreskulderen til å fungere optimalt.
  5. Har litt problemer med å få venstreskulderen (og -armen) til å henge med på notene når jeg trener styrke. Får ikke samme kontakten, og er svakere i venstresida generelt.. Selv om jeg løfter samme vektene med begge armer og prøver å få kontakt på samme måte, så hjelper det ikke på i det hele tatt.. Tidligere har jeg ikke lagt merke til at det er størrelsesforskjell på skuldrene, men det har blitt tydelig nå når det verste av vinter-/vår-/sommerspekket er fjernet.. Har en muskelknute på baksiden av venstre skulder/traps som har rukket å bli noen år gammel nå, og lurer på om den kan være noe
  6. Da blir det bulgarsk utfall på meg framover. Fysioen sa ikke noe om tøying, men regner med at det kan være greit å få tøyd litt på fremside lår og hofteleddsbøyer. Har googla litt i dag, og fant definisjonen "anterior pelvic tilt" som ser ut til å stemme 100 % med hvordan kroppen min oppfører seg. Så i morgen er det i gang med tøying av fremside og styrking av baksiden. Mistenker også at en av årsakene til at knebøy plutselig ble et problem, var at jeg startet å tøye ganske mye på hamstring i februar, og ikke noe særlig på framside lår, slik at de stramme musklene på framsiden fikk for
  7. Var hos fysioterapeuten i dag, og smertene kommer visst på grunn av svak rumpe og sterk fremside lår. Litt språkproblemer innimellom hos fysioen, men slik jeg forsto det så er venstresida på rumpa ekstremt svak, og jeg får derfor en fremovertilt av bekkenet som ikke er helt heldig. Blir lite knebøy fremover, men mye rumpetrening. Om noen har tips til øvelser mottas det med stor takk
  8. Tidligere var hvertfall teknikken perfekt, for jeg gikk til opptrening hos fysioterapeut siden jeg har klart å ryke fremre korsbånd i høyre kne to ganger, og derfor ikke har noe inntakt korsbånd lenger.. Men har begynt å gå mye dypere under knebøy etter at opptreningen var over for å få litt mer ut av bøyen, og siden jeg fykk beskjed av fysio om at det ikke var nødvendig å gå dypere enn parallell for en som vil tilbake på fotballbanen. Har mistanke om at jeg har en typisk fremovertilt av bekkenet. Er for tiden i utlandet og klarer ikke helt stole på PT-ene der jeg trener, men skal til høst
  9. Tusen takk for langt svar og den nydelige rosa katten! Det kan høres ut som du har rett angående rumpa, sliter litt med å få den med på notene under knebøy. Har aldri tøyd i det hele tatt, før jeg begynte med dette i februar, så det kan jo tenkes at dette har hatt noe innvirkning. Men har for det meste bare tøyd på hamstring, da den har vært ganske stram på venstresiden. SKal begynne med dynamisk oppvarming for å se om dette hjelper, i tillegg til å ta turen til en fysioterapeut.
  10. Heisann. Har i det siste (type to mnd) hatt litt smerter under knebøy, der hvor hofte og lår møtes(se vedlagt bilde). Trener normalt 5x5, og går så dypt ned som mulig (under parallell), to ganger i uka, men den siste mnd bare en gang i uka grunnet litt for mye annet å gjøre. Anyway, når jeg går ned under knebøy så er det akkurat som at det er noe er i klem akkurat i overgangen lår/resten av kroppen. Har samme smertene hvis jeg sprer beina...Får en slags glukkelyd som om noe går ut av stilling under magetrening i TRX, hvis jeg står i planken og tar et og et bein ut til siden. Har hele tide
  11. Tusen takk! :)Da blir det bare rolige dager på meg, så får jeg håpe at skrotten klarer å løfte litt tyngre ting enn det den er vant til på tirsdag.
  12. Jeg blir også feit og sukkersyk i perioder der jeg spiser mye karbohydrater, sukker og drit, så denne 18-åringen er ikke noe spesialtilfelle. Hvis du har råd til å spise deg opp til 180 kg, så har du også råd til å spise normale mengder lavkarbo! Og dersom du slutter på en fungerende diett bare fordi du ikke fikk pengene du søkte om, så får du jaggu meg bare være feit.
  13. Heisann! Jeg skal være med på en liten styrkeløftkonkurranse på treningssenteret på skolen jeg går på nå på tirsdag, og det ble litt sånn plutselig-påmelding etter overtaling fra en ansatt på treningsstudioet hvor dette foregår, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal legge opp dagene fram til da. Jeg har ikke trent så veldig mye sammenhengede de siste tre-fire månedene og føler derfor at styrken er litt så som så, men skal gi det en sjanse fordet. Jeg veier for tiden ganske mye, mellom 58 og 60 kg fordelt på usle 155 cm, og vil helst være litt lettere når vi skal veies inn. Hvordan skal jeg l
  14. Blander melk og havregryn i forhold 2:5, koker opp og rører rundt helt til den har fått passelig tykkelse. Spiser det med kanel og en liten bit margarin. Spist havregrøt på samme måten i ett år, og synes fortsatt det er like godt.
×
×
  • Opprett ny...