Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere havregrøt?


Ragii

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan folk her får til en goo grøt basert på vann + sukrin??

Husker første gangen jeg skulle prøve uten sukker og med sukrin, blei så skuffa at jeg omtrent begynte å grine:p

Elsket disse havregrøtene hvor du bare tilsetter vann, men å lage selv uten sukker var bare ikke i nærheten...

Jeg har ikke smakt Sukrin, så vet ikke hvordan det er. jeg bruker 2-3 teskje med Splenda og da får man sukker smaken. Ikke kok det opp, men ha bare oppi melk og du får en diiiigg frokostblanding :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Økologiske havregryn i vann over natta med litt gojibær, litt sitronsaft og litt fiberhusk. Enten i kjøleskapet eller på kjøkkenbenken. Over har jeg hempfrø, pære og physalis. Av og til hiver jeg over litt mandelmelk eller lignende. Yummy!1346944-9-1341300735442.jpg1346944-9-1341300746692.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 gram havregryn

1/2 dl kruskakli

20 gram vaniljeprotein

litt sukrin

(Blander sammen i blender for pulverkonsistens)Legg i skål og tilsett vann/melk

Varm det i mikro, ta ut og rør om, for så å sette den inn igjen. Blir grøten for tykk, er det bare til å tilsette mer melk eller vann.

peanøttsmør og sjokoladesaus er obligatorisk. Sjokosaus lager jeg av kakao, sukrin og melk. Litt av kakaoen kan erstattes med sjokoladeprotein:)

Fordi grøt i "baby" format smaker bedre:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dl små, økologiske havregryn, 2ts linfrø, en liten neve kruskakli, en litt større neve rosin, 1 stor skje mager cc, 1,5dl skummet melk, 2 min i micro, røre rundt, 1 min til. Serveres med usukret syltetøy eller en most banan, og masse kanel. Spiser opp det øverste laget først, før jeg har på mer kanel. Aldri lei! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker havregrøt, og "pimper den opp" med f.eks. proteinpulver, frukt, bær, frø, nøtter eller andre ting jeg tilfeldigvis har i skapet den aktuelle dagen. Jeg koker den enten med vann, vann/skummet melk eller bare melk og litt salt. Noen bilder av et lite utvalg:

1. Med vaniljeproteinpulver, kanel, sukrin, banan, rosiner og blåbær. Min ydmyke mening: terningkast 10 (edit: hvis sånn terning finnes :huh:) ! :D Åh så godt!

2. Med gresskarfrø, linfrø, kardemomme, kanel, sukrin, frosne skogsbær varmet i mikro med litt sukrin. Nom-nom :thumbsup:

3. Kanel, blåbær, bringebær-rosiner, søtet med Splenda.

Det er vel egentlig bare fantasien som setter grenser!:)

post-1830-14440868594743_thumb.jpg

post-1830-14440868599212_thumb.jpg

post-1830-14440868603801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 g lettkokte havregryn, vann eller melk, stevia dråper og salt, og toppet med maaasse kanel og splenda..enkelt, men abselutt det beste varianten syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregrøt sammen med proteinpulver(sjokolade), mager kesam, cottage cheese, kanel, syltetøy uten tilsatt sukker, litt sukrinmelis + ferske bær er en slager hos meg i hvertfall ;) Proteinpulveret Troponin med sjokoladesmak smaker digg i grøten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Mulig jeg slår deg ;) Min praksis er følgende:

Koker opp vann i vannkokeren.

Putter havregryn i en skål sammen med litt kanel.

Heller over vannet og rører rundt.

Nyter en god frokost :)

JEg slår den også!! Heller havregryn i skåla og tilsetter vann, go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

For tiden går det med 40g glutenfrie havregryn, kokt på 2 dl vann. Når det koker tar jeg oppi frosne bær (bjørnebær eller bringebær), en eggehvitte og en kork med mandelessens. Smaker bær og marsipan. Om jeg ikke har mandelessens tar jeg gjerne vaniljeessens i stedet for.

Blander alt godt ut med stevia og salt, tar det av kokeplaten og blander inn masse kanel.

Hiver det i ei skål, og har over cottage cheese og sukkerfritt bringebær-og-eplesylt.

HIMMELSK, spiser det gjerne tre ganger til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...