Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere havregrøt?


Ragii

Anbefalte innlegg

Synes havregrøt er et greit alternativ om morran, men begynner å bli litt lei av mine varianter. Bruker å spise havregrøt med myo moccaprotein og kanel, men begynner å bli litt lei smaken. Varierer med havregrøt med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy/søtning, men synes cottage cheesen gjør det hele litt surt, og manipulerer den gode havregrøtsmaken :(

Hvordan lager dere grøten? Og forslag til proteinpulver som smaker digg i havregrøt? Skal kjøpe meg nytt snart, så greit å velge ett som vil smake godt i grøten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo har prøvd det, men da føler jeg liksom at jeg må tilsette noe egg og sånn for å få det til å sitte ordentlig sammen, og da stiger jo fort kaloriinnholdet.

Hva med å bruke denne oppskriften? Oppskriften står blant kommentarene ;)

Har ikke regnet på det, men jeg tror ikke de inneholder så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel verdens enkleste person når der kommer til havregrøt :p Min standard er som følger:

Koker vann i vannkokeren

Putter havregryn, kruskakli og solsikkefrø/linfrø/sesamfrø i en skål

Heller over det varme vannet, putter litt salt i og lar det trekke noen minutter mens jeg forbereder teen min

Som en avslutning heller jeg på en dæsj skummet melk så den blir litt kaldere

Og så øser jeg på med kanel for hvert lag grøt jeg spiser

En klatt med lettsmør gir også god smak på havregrynmiksen.

Har man litt bedre tid kan man koke det hele i mikroen eller på ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel verdens enkleste person når der kommer til havregrøt :p Min standard er som følger:

Koker vann i vannkokeren

Putter havregryn, kruskakli og solsikkefrø/linfrø/sesamfrø i en skål

Heller over det varme vannet, putter litt salt i og lar det trekke noen minutter mens jeg forbereder teen min

Som en avslutning heller jeg på en dæsj skummet melk så den blir litt kaldere

Og så øser jeg på med kanel for hvert lag grøt jeg spiser

En klatt med lettsmør gir også god smak på havregrynmiksen.

Har man litt bedre tid kan man koke det hele i mikroen eller på ovnen.

Mulig jeg slår deg ;) Min praksis er følgende:

Koker opp vann i vannkokeren.

Putter havregryn i en skål sammen med litt kanel.

Heller over vannet og rører rundt.

Nyter en god frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes havregrøt er et greit alternativ om morran, men begynner å bli litt lei av mine varianter. Bruker å spise havregrøt med myo moccaprotein og kanel, men begynner å bli litt lei smaken. Varierer med havregrøt med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy/søtning, men synes cottage cheesen gjør det hele litt surt, og manipulerer den gode havregrøtsmaken :(

Hvordan lager dere grøten? Og forslag til proteinpulver som smaker digg i havregrøt? Skal kjøpe meg nytt snart, så greit å velge ett som vil smake godt i grøten :)

Du kan ha i frusna blåbär. Gröten blir blå och supergod. Skiva en banan och ha över + mjölk så klart. Nam nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å lage med skummet melk, for å få en bedre smak, 2dl uansett om det er 60g eller 100g, pluss litt vann. Kun vann er ikke noe serlig, smakløst. Har bestandig et halvt eple i, for å få fiffe deg det hele opp, og som regel 15-25g mandler. Toppet med kanel, og eventuelt sukrin sukker. Spesielt kanel gir det hele litt mer og smak, kjører aldri uten!

Andre ting du kan ha i havregrøten i tillegg kan jo være banan, jordbær, andre bær, pære.

Peanøttsmør, for å få en mer kremete konsistens, gir mer smak. En liten tesje honning er også veldig smakfult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lager alltid havregrøt av havrekli, føler jeg holder meg lenger mett da og at det blir mindre vassent, på et vis. En dæsj vann og en dæsj havrekli, koker til det har blitt grøtkonsistens, putter oppi f eks frossen skogsbærblanding, og så cottage cheese til slutt. Varmer til bærene har tint. Masse kanel og litt sukrin på toppen til slutt. Liker også veldig godt grønne epler oppi (men de må være grønne altså ...) i stedet for bær. Nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...