Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere havregrøt?


Ragii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hanne_

Små gryn + vann i mikro.

Rør inn en scoop sjokoladeprotein, splenda og en ss kakao. En klatt peanøttsmør til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke den ekle konsistensen på havregrøt som er kokt, så jeg gjør det på denne måten:

1. Heller havregrøt i en skål

2.heller oppi vann slik at det akkurat dekker havregrøten

3. passer på at alt blir dekket i vann før jeg heller av alt vannet

4. Inn i mikroen 1 min

5. vender det litt rundt før jeg tar på flytende natreen og kanel.

Alt tar 1,5 minutt, og det er faktisk veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

40 gram havregryn kokes kjapt opp sammen med 1 dl skummet melk og 1,5 dl vann på komfyren.

Ferdig grøt over i skål også har jeg over ca 50 g frosne blåbær og ca 50 g frosne bringebær. Så et par ts stevia. Bærene tiner fort i den varme grøten. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

2 egg, 3 scoops med havregryn, 1 scoop med hvetekim, 2 scoops med kruskakli, 5dl melk. Rør sammen, 12 minutter i mikro på 500W, rør tilsett 3 SCHVÆRE scoops med vaniljeprotein og litt vann for å få passe konsistens. Del i to porsjoner og sett i kjøleskapet. Yummy! I det siste har jeg også begynt å tilsette 25 dråper med stevia - enten creamy vanilla eller toffee :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar enkelt og greit 3 dl melk i ei kjele, så slenger jeg oppi 2 dl lettkokte havregryn, salter det litt. Når det begynner å bli en viskøs masse så kaster jeg det oppi et dypt fat. Slenger på kanel og sukrin!

Men må man slenge og kaste, kan man unngå å gjøre det slik? Tenker på at det blir endel griseri på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...