Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Når "PT" på 3T-solsiden kommer bort til meg med sine kjære PT-kunde MENS jeg tar dips og spør om hun kan ta i mellom.

Jeg svarer såklart "NEI"- stopper MITT i settet og sier "Jeg kjører supersett".

Ca 5 min etterpå kommer hun bort til meg og sier jeg må si ifra på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Prøver som regel å tenke positivt, men noen ganger er det lett og irritere seg.

Kan si meg enig i stort sett alt av det som har blitt sagt av andre, men vil legge til et par ting.

Hos meg tror jeg derimot det er to ting topper seg og det er:

- Nordmenn som klager og syter over ALT, og da spesielt priser. Greit at det er litt høyere priser på ting her enn andre land, men vi tjener da også relativt mye mer enn folk i f.eks. Nigeria - rett og rimelig at ting er dyrere.

- Folk, eller rettere sagt studenter/unge folk - som ikke benytter seg av alle de uendelig mange mulighetene de har når de studerer/er unge/ bor i ett av verdens beste land. Er selv på mitt andre utenlandssemester og skal på et til neste semester. Jeg får stadig vekk høre: "Shit, hvordan kan du være så ung og ha reist så mye?!" osv. osv. Eneste jeg kan svare er at de også har mulighetene til det hvis de bare gidder det lille "stresset" det er og organisere det.

Kom dere ut av Norge - møt nye folk - se nye kulturer - opplev nye ting! Ikke sitt hjemme i sirompa Norge og klag. Vedder på at så godt som alle de såkalte "problemene" folk mener de har i Norge i dag faller rett inn i kategorien "first world problems".

Innse at problemene dine er nettopp dette - et "first world problem" og slutt sytinga!

Edit: sorry for den grinebiterske undertonen, normalt er jeg en veldig glad person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at Norge ikke har forbedringspotensiale - noen ganger blir det bare litt mye ubrukelig syting fra de samme menneskene om ting de egentlig ikke har noen grunn til å klage på hvis de skrur på "de små grå" og ser ting i en større sammenheng.

Men igjen, hvis det eneste jeg har å klage på er at andre klager på sine first world problems har jeg et realt first world problem selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...