Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal legge opp kostholde mitt iforhold til hvordan dagen min ser ut..

Jeg har spist etter PF mer eller mindre i snart en uke nå, og liker det godt.. MEN er usikker på hvordan jeg skal legge opp måltidsfrekvensen min.

Min dag ser slik ut:

0630 - står opp

0700 - reiser på jobb

1130 - lunsj på jobb - spiser 500-700kcal

1500 (kanskje 1530 i noen tilfeller ) reiser på trening

1700-1830 - hjemme fra trening og inntar andre måltid

Som oftest er jeg såpass sent hjemme at jeg ikke er igang med middag for klokka 17-18.. blir det ikke da litt sent å innta siste måltid 2100? Da har jeg jo hatt spisevindu i over 9 timer.. hvordan ville dere lagt det opp..

Burde jeg ha mitt største måltid etter trening?

største måltid etter trening ja, gjør ikke noe om spisevinduet er 9 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er mulig, innta BCAA før trening og hver andre time etter trening til du starter spisevindu.. og da inntar du dagens største måltid

Gjelder dette uansett hva man skal trene om morgenen, eller hovedsakelig ved styrketrening? Jeg kommer til å ha løpeintervall, sekketrening og crossfit-typ intervaller 3 dager i uka, burde jeg også ta BCAA i forbindelse med disse typene aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er, hvor mye ødelegger man hvis man bryter fasten en dag? La oss si man spiser en stor frokost, fordi man vet det blir vanskelig med maten senere på dagen.. hvor lang tid trenger man da for å komme tilbake der man var?

En liten bytur er jo veldig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder dette uansett hva man skal trene om morgenen, eller hovedsakelig ved styrketrening? Jeg kommer til å ha løpeintervall, sekketrening og crossfit-typ intervaller 3 dager i uka, burde jeg også ta BCAA i forbindelse med disse typene aktiviteter?

ja uansett hva man trener :)

bør absolutt ta bcaa ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er, hvor mye ødelegger man hvis man bryter fasten en dag? La oss si man spiser en stor frokost, fordi man vet det blir vanskelig med maten senere på dagen.. hvor lang tid trenger man da for å komme tilbake der man var?

En liten bytur er jo veldig relevant.

har ingenting å si.. en dag utenfor rutinene ødelegger ikke noe for meg iallefall.

våknet opp etter en bytur på søndag og var sulten, spiste 12 brødskiver.. var ikke noe problem på mandag, var tilbake i "rutine" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er, hvor mye ødelegger man hvis man bryter fasten en dag? La oss si man spiser en stor frokost, fordi man vet det blir vanskelig med maten senere på dagen.. hvor lang tid trenger man da for å komme tilbake der man var?

En liten bytur er jo veldig relevant.

Du tenker da på grehlinet aka sulthormonet? Eller underhuds fettforbrenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har sittet på forumet i noen uker å lest litt her og der om PF. og jeg er litt fasinert av det:p Jeg vurderer å prøve det ut etter jul når jeg skal bli "ripped" :p Jeg må bare gå opp 2,5 kg til (opp til 77 kg for å så definere ned til 75 kg)

Har lest ganske mye om PF men det jeg lurer på er hvorfor noen Trener på tom mage når de spiser etter disse retningslinjene? hva er poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) da skjønner jeg litt mer, tror ikke at faste på tom mage kommer til å være noe for meg though, men vurderer inkjøp av BCAA, noen som kan forklare meg litt bedre virkningen av BCAA og hvordan den fungerer i samsvar med proteinsyntesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den hindre nettbrytingen av muskelvev ytterligere under trening. Husk 10 gram BCAA varer ca en time med tung styrketrening.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/muscle-growth-and-pos-workout-nutrition.html

Du sier at å trene fastende ikke er noe for deg. AKKURAT det er det flere her inne som har sagt. Det har vel strengt tatt blitt tidenes største fail, hvorpå flere har både maxet, rapportert svært energiske treningsøkter. Så for all del ikke prøv å tren fastende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hindre nettbrytingen av muskelvev ytterligere under trening. Husk 10 gram BCAA varer ca en time med tung styrketrening.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/muscle-growth-and-pos-workout-nutrition.html

Du sier at å trene fastende ikke er noe for deg. AKKURAT det er det flere her inne som har sagt. Det har vel strengt tatt blitt tidenes største fail, hvorpå flere har både maxet, rapportert svært energiske treningsøkter. Så for all del ikke prøv å tren fastende :D

Neida jeg har lyst å prøve det. men jeg tror PF for min del blir med mat i magen pga at jeg får ikke ligningen helt til å gå opp med tanke på dagen min:p Jeg har en forferdelig døgnrytme. Jeg har en jobb som gjør at jeg jobber 19.00-00.00/01.00 og fra 19-02.00-04.00 på fredager og lørdager. så sett at jeg vil spise mitt første måltid 11.00-12.00 Trene spise igjenn 15.00 for og så spise det siste måltidet 18.00-18.30. jeg vil ikke trene på tom mage fordi at jeg har egentlig ikke noe lyst å stå opp tidligere:p så sitter jeg gjerne oppe litt etter jobb(som nå) å jeg finner gjerne ikke køya før 04.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...