Gå til innhold

Vil få mindre muskler...


Silje_f

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvordan kan jeg fortsette å trene overkropp uten å få større overarmer? Jeg synes armene mine ser så muskuløse ut, noe jeg ikke synes er fint. Jeg liker å trene styrke, men det går jo ikke an å bare trene ben, rumpe og mage når jeg trener såpass ofte. Må jeg bare slutte helt å trene overkropp, og erstatte overkropp-økter med en joggetur, eller skal jeg bare trene lett med mange repetesjoner? Eller..? :X3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Lett med mange reps (opp til ca 12reps) --> hypertrofi. Dvs at muskelfibrene vokser i tverrsnitt og musklene blir større, så det er hvertfall ikke løsningen for mindre armer.

Utenom det er jeg enig med Linjemannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sikkert pepper for det, men jeg skjønner godt hvordan du føler det. Jeg har vært i akkurat samme båten selv. Men det jeg har sett er at ja, musklene i armene blir større MEN det er fettet på utsiden som faktisk gjør at jeg føler at de er store! Musklene gjør at armene får bedre fasong, uten tvil. Nå vet jeg ikke din høyde, vekt, fettprosent osv. så jeg vet ikke om det gjelder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypertrofitreningen QueenWinther snakker om er noe du for alle praktiske formål kan se bort ifra, da "lett" i dette henseende ikke er faktisk lett men heller "lettere". Eksempelvis er det en vekt du curler max 5 reps på, så går man lettere og velger en vekt man kan curle 12 reps på. Lettere men ikke lett.

Ellers, kan vel si at du nærmest garantert ikke har muskuløse armer, men heller at dine kritiske øyne gjør at du ikke kan se armene som de er. Støtter derav MsMjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett med mange reps (opp til ca 12reps) --> hypertrofi. Dvs at muskelfibrene vokser i tverrsnitt og musklene blir større, så det er hvertfall ikke løsningen for mindre armer.

Utenom det er jeg enig med Linjemannen

Jeg renkte typ 15+ reps o-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kommentarer på at de ser muskuløse ut. :(

Det får jeg også. Men det betyr ikke at de ser kjempe muskuløse ut.

I dagens samfunn så er det heller et fåtall som trener. Slik at man med en gang ser med muskuløs ut. Men slik vi er laget så er det ment at vi skal bruke kroppen vår. Ikke sitte 14 timer på ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kommentarer på at de ser muskuløse ut. :(

Da burde du være lykkelig! Ikke at trening nødvendigvis bør ha noe som helst med utseende å gjøre.... men å forebygge "grevinneheng" (som mange kvinner klager over allerede ved 40-årsalder) ved å trene overkropp/armer fra man er ung.... vel, du ser hvor jeg vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har av alle ting fått beskjed med en fyr på bar om at jeg hadde "lesbiske overarmer". Håper det ikke var et forsøk på såkalt negging, failet i så fall :)

Lesbiske armer, den har jeg aldri hørt før:p er det sånne armer som stråler ut 'jeg er sterk nok til å ta vare på meg selv uten å trenge en mann til å beskytte meg'- type armer? I så fall er det veldig positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...