Gå til innhold

Alternativ til godteri o.l.


streber

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gresk yoghurt med frosne bær, mandler og evnt litt tørket frukt er en gjenganger som mellommåltid her i gården. Funker fint:) Ellers er lackerol og andre sukkerfrie pastiller også et alternativ. Questbar kan erstatte søtsug dersom man vil ha en litt mer snopfølelse:) Ellers som andre skriver er selvdisiplin veldig undervurdert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Får i meg sunne, jevne måltider gjennom dagen. Det hjelper veldig på suget! Hvis man er mett hele tiden og spiser ofte så klarer hvertfall jeg å holde meg unna søtsaker :D

Merket en stooor forandring på sukkersuget når jeg bestemte meg for å gå en hel uke uten sjokolade, kjeks osv. De første dagene var ille, men på slutten av uka merket jeg såvidt søtsuget.

Hvis jeg er småsulten eller får sukkersug, spiser jeg eple, gulrot, naturell yoghurt, gojibær, nøtter, smoothie, riskake med smøreost, salat, tyggis, drops etc.

Men av og til må man bare falle for fristelsen! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent jeg får søtsug på diettdager lenger, men før når jeg fikk det så hjelper en liten dose protein. Før så tok jeg 20 gram proteinpulver, nå kan jeg piske 1 dl eggehvite, 20 g proteinpulver med sjokoladesmak, og litt walde farms sirup på toppen. Blir stappmett og dreper alle cravings totalt.:hungover:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjelden søtsug, pleier å unne meg skikkelig sjokolade en eller to ganger i uken hvis jeg har lyst på. Skal ikke ned i vekt eller noe da, så jeg er gjerne heldig der. Ellers er jo questbarer eller andre proteinbarer både gode, smaker godteri og er sunnere enn vanlig godteri.

Craver du hele tiden søtsaker, spiser du sannsynligvis for lite fett/proteiner, som tidligere nevnt. Gresk yoghurt er ihvertfall å anbefale da, og det kan jo gjøres søtt avhengig av tilbehør. Gresk yoghurt med jordbærsyltetøy, eller honning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...