Jump to content

streber

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About streber

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 04/23/1992
  1. :-) det er helt sant. Jeg VET jo at jeg har mer muskelmasse! å ingen klær har blitt for små så da er bare en ting å gjøre; kaste veka bort, å bli lykkelig
  2. Målet er ikke det lengte! Har vært 68kg. Der jeg startet. Når jeg har gått fra å være der, til å klare å komme meg godt ned på 50 tallet, er det skremmende å se at jeg snart er på 60 tallet igjen.
  3. Jeg vet at jeg ikke veier så mye. Men det vare bare det å se at vekta gikk opp, når målet har vært å få den ned:) jeg har mindre fett på magen, så er vel det at jeg har gått opp i kg pga muskelmasse:)
  4. Tanken på at " du lurer deg selv". Viser vekta mer har du gjort noe feil. Men skjønner jo at det kanskje ikke er tilfelle. Som det ble sagt, kroppen har en annen sammensetning, mer muskler er jo det jeg vil! Vare bare ikke forberedt på den vektøkningen..
  5. Jeg har vel egentlig ikke noe godt svar på hvorfor jeg fokuserer på den.. Tenker at det er "det som står på vekta som stemmer". Bør kanskje legge den tanken fra meg
  6. Jeg har trent i 6 år. Fokuset mitt har vært på cardio. Rett og slett fordi jeg har vært redd styrketommet. De siste året har jeg trent mer og mer styrke, og rett før jul ble det mer seriøst med målsettinger. Jeg har vært så dum å ikke tatt mål av lår, mage osv. Men har vært flittig bruker av badevekta. Hold på å dette av stolen idag når jeg skulle veie meg. Har følt meg så sterk, stram og flott i kroppen de siste ukene. Men jeg har altså går opp 3 kg!!! Har hørt før at man "krymper" men kan oppleve vektoppgang av styrketrening. Er dette tilfellet? Eller lurer øynene mine meg, så jeg går rundt og tror at jeg er strammere og flottere enn jeg egentlg er.. Vet at vekta mi ikke skal definere min lykke. Men har vært så fornøyd med å ha klart å holde meg på samme sted på vekta en stund! Håper det er noen her som kan "roe meg ned" ;P jente 23 år, 167/68 høy. 58.8 kg. 6-9 økter i uka da jeg går idrett. Ikke alle er av samme tempo.
  7. Haha hahahahha må kanskje gjøre det neste gang;p
  8. Takk for gode tips:D cc og kesam med div. Er det jeg har spist mest av for å døyve suget:)
  9. Jeg lurer på hva du spiser når søtsuget står på som verst? Eller når du bare går rundt og er fysen på noe godt?
  10. Ja Men er vel litt annerledes når man ikke har en "fullt fungerende" forbrenning? Er jo forskjell på en kropp som er vant til 1000 kcal og en som er vant til 2000-2500? Eller tar jeg helt feil?
  11. Det skal selvfølgelig være fridager! Ikke fredager
  12. Hahah, akkurat sånn har jeg tenkt på et tidligere stadie! Jeg og kroppen var IKKE på samme lag;p at den skulle virke større jo mindre jeg spiste stemte jo ikke... Men man må skjønne mer om kroppen og hvordan den fungerer for å se hvordan det egentlig her. Den er ikke dum. Den gjør det den må for å "overleve". Kroppen er ekstremt tilpassningsdyktig. Får den for lite mat over tid lærer den seg å overleve på den måten. Det heg tanker kan være tilfelle hos deg er at når du først har en "fridag" blir kroppen i ekstase og tar vare på alt den ikke er vant til å få. Hahah forklart på en veeeldig barnslig måte;p jeg tror ikke på "fredager". Jeg spiser godt og sunt hele uka. En neve superchips her og frokostblanding med masse sukker der spiller ikke noen stor rolle i det store bilde om du får i deg nok og næringsrik mat eller:) sier ikke at du gjør dette, men har hørt flere som "skryter" av at de har fredager og mister fellingen på hvor mange poser potetgull eller sjokolade de har trykket i seg. Unner man seg det man har lyst på, i mindre posjoner akkurat når du føler for det tror jeg ikke man får behovet for å ha en dag i uka man kaster i deg alt man har gått og nektet seg hele uka. Man må gjøre det man blir lykkelig av, og kostholdet må være noe du kan holde deg til i årevis! Alt med måte!
  13. Det du sier har jeg hørt før. Bare forklart på en mer uforståelig måte;p jeg er heller ingen ekspert, men tror virkelig det er noe i det du sier! At kroppen rett og slett må prioritere å overleve fremfor å miste fett!
  14. Jeg er ingen ekspert! Har bare snakket med masse dyktige folk, og lært av egen erfaring. Men kan jo hende kroppen din lagrer "alt" den får som den ikke bruker. Rett og slett for den vet at det ikke kommer nok... Bare en tanke! Jeg følte og at jeg heller la på meg enn å ta av meg av lite mat. Selv om jeg trente 3-5 ganger i uka...
  15. Nå ligger jeg på ca 2000 når jeg ikke trener:) og så varierer det litt hvor mye ekstra jeg spiser i tillegg til trening:) spiser som oftest 3 måltider jeg og! Er ikke så mye som skal til å hvert måltid for å øke litt:) prøv å spise 100 kcal mer pr dag i en uke. Neste uke 200. Osv.. Plutselig er 1000 kcal utenkelig! Og vektnedgang/miste fett blir MYE enklere!)
×
×
  • Create New...