Gå til innhold

Payn

Medlemmer
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Payn

    Sterkebjørn

    Hei. Jeg liker ikke og profilere min egen side på andre forum men siden det ser ut som fitnessbloggen er litt skrinlagt så gjør jeg det likevell. For noen år siden startet jeg opp Facebook gruppen Sterkebjørn, dette er ment og være en informativ side om trening og hva man kan oppnå uten bruk av dopingmidler. Her vil jeg att alt fra ungdommer til pensjonister som driver med trening deler sine treningserfaringer og man jevnlig blir oppdatert med artikler med faglig tyngde. Noe som man også har gjort tidligere er og legge ut intervjuer med forskjellige utøver i alt fra fitness
  2. Det mange glemmer her er att det er meget stor forskjell på hvor lenge man har trent benk, har du trent i i mange år og trent mye tung benk så kan det ta ett par år og øke 10 kg. Mens en nybegynner kan gjøre det bare ved og lære seg riktig løfteteknikk. Selv har jeg brukt 7mnd nå på og øke 5kg.
  3. Jeg skrev en gang ett ordtak. If a man take injections in his tights to get big muscles... he is an idol. If a man take injections in his arms to forget bad things...he is a drug addict. Jeg mener de fleste har ett totalt urealistisk bilde av hva man kan oppnå uten bruk av doping midler i dag. Skylden i dette ligger nok mye som det også nevnes her innen kroppsbygging kulturen, og ikke minst media. Jeg har selv vært veldig dedikert innen styrke og muskeloppbyggende trening i over 15 år, men har måtte innsett att treningsbransjen er gjennomsyret av juks og bedrag. Hadde noen spurt m
  4. Hei. Har i ca 18mnd slitt med smerter/triggerpunkter i vastus medialis (høyre fot), spesielt etter tung knebøy. Når jeg står og går merker jeg ikke så mye til smertene, men spesielt når jeg kjører bil gjerne dagen etter tung knebøy kan smertene være ganske ille. Hvis jeg deaktiverer triggerpunktene enten ved akupunktur nål eller statisk trykk, så forsvinner smertene der og da, men kommer så sigende igjen etter ny belastning. Skal sies att jeg også har en jobb der jeg bøyer meg ned mye. Jeg driver med styrkeløft og får bra oppfølging på teknikk osv så problemet burde ikke ligge der.
  5. Det er mange aspekter som er positive innen trening men disse er ikke det. 1.Utstrakt dopingbruk. 2.Unge jenter og gutter som prøver å holde konkurranse form over lengre tid. 3.Ekstremt kroppspress blant unge. Trening og idrett skal være med og styrke livskvaliteten å holde folk i god fysisk form, ikke bryte folk ned.
  6. Mange gode punkter både fra Tor og 02-snapper:) Men er dessverre mange av disse punktene det syndes mye mot tror jeg. Ialefall respektere skader/lytte til kroppen, mobilitetstrening og være selektiv hvem man tar imot råd fra:) Tror alt for mange tenker på for eksempel disse punktene som viktigst. 1.Kostilskudd 2.Trene ofte opp mot max. 3.Flest mulig treningsdager gjerne 5-6. 4.Tøying og mobilitetstrening er bortkastet tid. 5.Trene masse isolasjonsøvelser for og vokse. Noen av disse punktene bør jo selvsagt være tilstede fra tid til annen, men viser en litt feil t
  7. Tenkte jeg skulle skrive de 6 punktene som har gitt meg størst fremgang innen trening de siste 15 årene:) 1. Den gangen jeg oppdaget boken effektiv bodybuilding av Ove Rytter og satt meg inn i styrkeøvelser og viktigheten av riktig kosthold. 2. Den gangen jeg satte meg litt mere inn i kroppens anatomi og dannelse/deaktivering av triggerpunkter, for og holde meg mest mulig skadefri og smertefri. 3.Den gangen jeg innså att jeg må spise myyyye og riktig mat for å vokse. 4. Den gangen jeg oppsøkte styrkeløftklubben KK-67 og faktisk lærte meg øvelsene bøy, benk og mark. 5 .Den
  8. Payn

    STERKE BJØRN

    Hei. Jeg har opprettet en diskusjons gruppe på facebook hvor trenings entusiaster som trener uten bruk av doping midler kan dele trenings erfaring. Personlig har jeg vært litt usikker på hva som kan oppnås estetisk og styrkemessig innen Kroppsbygging og kraftsport uten bruk av doping. Men etter 15 år med styrketrening begynner ting å bli litt mere nyansert. Håper det er greit for Fitnessbloggen att jeg legger ut link, da dette bare er en gruppe og slettes ingen konkurrent til denne bloggen. STERKE BJØRN (Natural Bodybuilding and Powerlifting) https://www.facebook.com/groups/4
  9. Spotting under markløft er noe av det beste jeg har sett:) , hvorfor ikke heller ta av noen skiver....
  10. Det skal sies att holder jeg meg til basmatiris, poteter og fullkornspasta. Så går det helt fint. Selv om jeg er mye mindre oppblåst på slutten av en diett når jeg ligger på 160-170g karb. Skulle jeg ta en bannan, mct olje noen riskaker og en proteinshake etter trening, så øker midjemålet fort med en 8-10cm:) samt vondt i magen. Det som er mest negativt for meg tror jeg er uregelmessig døgnrytme, kan stå opp 0300 starter på jobben 0415 eller 0500 og i seng igjen kl 2000. Da føler man seg oppblåst for og si det sånn.
  11. Beklager seint svar Therese:) Omgangsjuke samt tvangsjobbing:) Ser selv også att 3.8g pr kg kroppsvekt er noe høyt. Men veldig normalt att kroppsbyggere ligger rundt 2-2.5 også opp mot 3g. For mitt vedkommende har jeg 3 problemstillinger: Den mengden jeg spiser nå sliter jeg litt med, særlig på jobb der jeg har begrenset med tid pr måltid. Jeg må somregel bruke 30-40 min på en lunsj/middag. En løsning kan være å gå ned litt på proteinet pga att det også er lettere å spise mere av andre næringsemner pga protein metter mere. Problemstilling 2 er att jeg ikke tåler karb så god
  12. Spiser stort sett dette..... Egentlig ville jeg spist flere egg til frokost og mindre til kvelds (litt ala biorytme)....men sliter med og få stappet i meg enda flere egg da. Varierer også karb kildene litt, mellom fullkorns pasta, basmati ris, og potet. Skulle spist litt mere fisk, men hater det. Jobber som vekter, en del ståing & gåing, (mest ståing). Trener 3 og 4 ganger pr uke (annenhver uke) Hovedsakelig styrkeløft med litt bygging elementer. Ikke super aktiv ellers i hverdagen, stress ned slapp av:) Selv om jeg er ute og lufter 2 åringen ett par ganger om dagen.
  13. 34 år 1.67 høy 81.8kg Vekten står nå på stedet hvil!!!!!! svarte......vanskelig å spise nok. vil opp på en 82 -82.5kg Kom gjerne med tilbakemelding. 80g havregryn 3dl H-melk 1 glass juice 30g protein shake 1 stk skyr 60g nøtter 250-300g kjøtt 80g Ris 30g grønt 100g Gainer 20g protein shake (Etter trening) Bannan 15ml mct olje 250g Kjøtt 300g potet Sauce 30g grønt 3 egg 2 stk Wasa sport 1stk kiwi 1 skyr (eve blandet med cottage chese) 25g protein shake
  14. Personlig har jeg fått mye ut av denne boken, det er ikke sånn att man leser noe setninger så ser man lyset:) Ofte er det snakk om bevisstgjøring. Mental trening bruker man mer eller mindre bevist hver dag. Hva gjør de fleste når de står ovenfor en utfordring?? Det kan være ett jobb intervju, før ett løft på 120kg benkpress etc etc. Joda man kan jobbe med tankemønsteret sitt ta ett dypt åndedrag og visualisere att utfordringen skal gå helt fint. Man trener seg mentalt sterkere. Eller man kan bryte seg ned og si, 120 kg i benkpress klarer jeg aldri i verden og droppe hele løftet.
  15. Hvis du er dønn ærlig med deg selv om hvor mye du spiser og også får mer enn nok søvn, gjennomsnitt 8-9 timer. Så ville jeg tatt blodprøver hos lege, B12 og jern ville jeg ialefall sjekket. Jeg følte meg veldig slapp for noen år siden, det var noe så enkelt som att jeg ikke trivdes så godt på jobben som jeg burde, så psyken kan også spille inn i stor grad. Hvis det er veldig lenge siden du har hatt treningsfri så ville jeg også vurdert dette 1-2 uker for å se om det kan hjelpe. Merker selv att jeg har sykt overskudd hvis jeg tar litt treningsfri.
×
×
  • Opprett ny...