Gå til innhold

streber

Medlemmer
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av streber

  1. :-) det er helt sant. Jeg VET jo at jeg har mer muskelmasse! å ingen klær har blitt for små så da er bare en ting å gjøre; kaste veka bort, å bli lykkelig
  2. Målet er ikke det lengte! Har vært 68kg. Der jeg startet. Når jeg har gått fra å være der, til å klare å komme meg godt ned på 50 tallet, er det skremmende å se at jeg snart er på 60 tallet igjen.
  3. Jeg vet at jeg ikke veier så mye. Men det vare bare det å se at vekta gikk opp, når målet har vært å få den ned:) jeg har mindre fett på magen, så er vel det at jeg har gått opp i kg pga muskelmasse:)
  4. Tanken på at " du lurer deg selv". Viser vekta mer har du gjort noe feil. Men skjønner jo at det kanskje ikke er tilfelle. Som det ble sagt, kroppen har en annen sammensetning, mer muskler er jo det jeg vil! Vare bare ikke forberedt på den vektøkningen..
  5. Jeg har vel egentlig ikke noe godt svar på hvorfor jeg fokuserer på den.. Tenker at det er "det som står på vekta som stemmer". Bør kanskje legge den tanken fra meg
  6. Jeg har trent i 6 år. Fokuset mitt har vært på cardio. Rett og slett fordi jeg har vært redd styrketommet. De siste året har jeg trent mer og mer styrke, og rett før jul ble det mer seriøst med målsettinger. Jeg har vært så dum å ikke tatt mål av lår, mage osv. Men har vært flittig bruker av badevekta. Hold på å dette av stolen idag når jeg skulle veie meg. Har følt meg så sterk, stram og flott i kroppen de siste ukene. Men jeg har altså går opp 3 kg!!! Har hørt før at man "krymper" men kan oppleve vektoppgang av styrketrening. Er dette tilfellet? Eller lurer øynene mine meg, så jeg går rundt
  7. Haha hahahahha må kanskje gjøre det neste gang;p
  8. Takk for gode tips:D cc og kesam med div. Er det jeg har spist mest av for å døyve suget:)
  9. Jeg lurer på hva du spiser når søtsuget står på som verst? Eller når du bare går rundt og er fysen på noe godt?
  10. Ja Men er vel litt annerledes når man ikke har en "fullt fungerende" forbrenning? Er jo forskjell på en kropp som er vant til 1000 kcal og en som er vant til 2000-2500? Eller tar jeg helt feil?
  11. Det skal selvfølgelig være fridager! Ikke fredager
  12. Hahah, akkurat sånn har jeg tenkt på et tidligere stadie! Jeg og kroppen var IKKE på samme lag;p at den skulle virke større jo mindre jeg spiste stemte jo ikke... Men man må skjønne mer om kroppen og hvordan den fungerer for å se hvordan det egentlig her. Den er ikke dum. Den gjør det den må for å "overleve". Kroppen er ekstremt tilpassningsdyktig. Får den for lite mat over tid lærer den seg å overleve på den måten. Det heg tanker kan være tilfelle hos deg er at når du først har en "fridag" blir kroppen i ekstase og tar vare på alt den ikke er vant til å få. Hahah forklart på en veeeldig barns
  13. Det du sier har jeg hørt før. Bare forklart på en mer uforståelig måte;p jeg er heller ingen ekspert, men tror virkelig det er noe i det du sier! At kroppen rett og slett må prioritere å overleve fremfor å miste fett!
  14. Jeg er ingen ekspert! Har bare snakket med masse dyktige folk, og lært av egen erfaring. Men kan jo hende kroppen din lagrer "alt" den får som den ikke bruker. Rett og slett for den vet at det ikke kommer nok... Bare en tanke! Jeg følte og at jeg heller la på meg enn å ta av meg av lite mat. Selv om jeg trente 3-5 ganger i uka...
  15. Nå ligger jeg på ca 2000 når jeg ikke trener:) og så varierer det litt hvor mye ekstra jeg spiser i tillegg til trening:) spiser som oftest 3 måltider jeg og! Er ikke så mye som skal til å hvert måltid for å øke litt:) prøv å spise 100 kcal mer pr dag i en uke. Neste uke 200. Osv.. Plutselig er 1000 kcal utenkelig! Og vektnedgang/miste fett blir MYE enklere!)
  16. Du må bare tenke at det er det som skal til for at du skal komme deg dit du ønsker:) spis mye protein som egg, rent kjøtt, kylling og fisk. Grove kornprodukter. Knekkebrød, grovt brød ol. I begynnelsen måtte jeg spise selv om jeg ikke var sulten, bare for å komme opp i nok kcal. Nå blir jeg sulten mye fortere enn før, å det er jo bare fordi kroppen min må trenger mer for å fungere:D den beste følelsen jeg vet om nå er å våktne og være sulten og lage med en kjempestor og god frokost. Før var målet mitt å ikke spise mer enn ett knekkebrød! Nå er det utenkelig! Når det kommer til styrketrening er
  17. Den ser jeg! Veldig lett for andre å si hva du skal gjøre, når du innerst inne ikke har så lyst.. Jeg tenker jo at grunnen til at du kanskje har lagt på deg litt er at forbrenningen din er litt ute på ville veier. Spiser du nok over lang nok tid vil den stabilisere seg igjenn, å kroppen din vil trenge mere mat for å "klare seg selv". Jeg tenker at om du vil ned i vekt/Fett ved å spise såpass lite er så og si umulig, for kroppen din har lært seg å fungere på veldig lavt antal kcal. Håper du klarer dette:) å styrketrening som du alerede er flink til er det beste for forbrenningen, det må bare v
  18. Jeg er ikke noe ekspert, men jeg spiste jo og lite og hadde ingen effekt av treningen min. Etter at jeg økte inntaket med ca 100 kcal i uka til jeg nådde 1700-2000 har jeg blitt mye mer markert og treningen for virkelig effekt. Samlet litt vann i kroppen (føltes det som iallefall) de flate ukene. Men når det ga seg ble jeg flottere i kroppen enn når jeg bare spiste 1000 kcal ca. Spiser nå godt og drikker masse vann. Trener cardio 2 ganger i uka og ca 3 styrkeøkter! Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å se stram og flott ut med å spise dobbelt så mye. Men det sier jo bare litt om hvor forskrud
  19. Herregud så mye skrivefeil :$ hahah
  20. Jeg ser den:) jeg har masse energi. Har alltid vært en frostpinne;p då fryser ikke mer nå enn heg gjorde for 10 år siden! Kanskje jeg må gjøre det ja! tusen takk!!
  21. Vil ikke si at jeg har hatt noe særlig problem med mat/trening egentlig. Har bare brukt helt feil måte på å bli kvitt de siste kg./siste rest av uansket fett (mage/lår) Altså ved å spise for lite. Undervektig er jeg absolutt ikke. 57-59 kg på 167 er vel helt normalt. Vet at jeg må spise mer. Men vet ikke helt hva mye nok er, slik at forbrenningen min øker litt igjenn. Sånn at jeg kan fortsette veien videre til den stramme kroppen jeg drømmer om:D haha
  22. Vekten varierer fra 57 til 59
  23. Kan det være at mitt vedlikehold er på ca 1600 kcal?! Er litt redd for å øke enda mer, vil jo absolutt ikke gå opp;/
  24. Jeg er 21, ca 167 høy. Har økt fra ca 1000/1300 til ca 1500/1600 kcal om dagen. Trener ca 4-5 ganger i uken. Styrke og cardio annenhver dag. Tidligere lå jeg som sagt nærmest mulig 1000 kcal. Trene like mye da, men litt mer cardio. Ønsket mitt er å gå ned i fett% etter det jeg har skjønt endte jeg opp i "sparebluss" uansett hvor mye jeg jobbet for det gikk jeg ikke ned i vekt eller fett... Har derfor økt kcal for øke metabolismen.
  25. Jeg har nå i ca en mnd økt kcal inntaket mitt uke for uke, for å øke metbolismen min. Jeg har fått vite at jeg skl øke til jeg oppnår vedlikehold?! Når vet jeg at jeg har oppnådd dette? Og hva all jeg gjøre videre når ønske mitt er å miste mer fett? Er redd for å ødelegge den på nytt:/
×
×
  • Opprett ny...