Gå til innhold

Steril av anabolic zma?


Seline M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I og med at man gjennom studier ikke har klart å dokumentere at ZMA har noen effekt, så kan man vel si at ZMA ganske enkelt ikke fungerer. Ihvertfall ikke på den måten de markedsfører det.

Du forveksler ikke dette med anabole steroider ? ZMA er som nevnt ovenfor mineraler og vitaminer og ikke noe man bruker i perioder/sykluser som f.eks med Kreatin.

Så lenge kapslene inneholder doser som ikke overskrider hva som generelt er anbefalt, så vil du nok ikke bli steril eller mindre fruktbar. Et for høyt inntak av sink kan derimot ha uheldige og på sikt alvorlige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at man gjennom studier ikke har klart å dokumentere at ZMA har noen effekt, så kan man vel si at ZMA ganske enkelt ikke fungerer. Ihvertfall ikke på den måten de markedsfører det.

Du forveksler ikke dette med anabole steroider ? ZMA er som nevnt ovenfor mineraler og vitaminer og ikke noe man bruker i perioder/sykluser som f.eks med Kreatin.

Så lenge kapslene inneholder doser som ikke overskrider hva som generelt er anbefalt, så vil du nok ikke bli steril eller mindre fruktbar. Et for høyt inntak av sink kan derimot ha uheldige og på sikt alvorlige bivirkninger.

Takk for svar,

Jeg mener Anabolic zma som man kan kjøpe lovlig i Norge. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at dette er trolling, men jeg har ikke bedre å gjøre: Anabolic er et ord de klistrer på zma for at det skal høres ut som noe som virker. Fungerer fint for å lokke til seg 17 år gamle gutter osv.

Hehe føler meg litt dum og naiv her ass, men dette er ikke trolling :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han blir ikke mer steril av zma enn av å spise en middag bestående av 100g biff (12.3mg sink), 50g squash (200mg magnesium) og litt revet ost over (b-vit).

Er det andre lovlige kosttilskudd i Norge som gjør at man kan bli ufruktbar, eller er det kun anabole steroider som vil gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre lovlige kosttilskudd i Norge som gjør at man kan bli ufruktbar, eller er det kun anabole steroider som vil gjøre dette?

Anabole steroider kan gjøre deg steril, men det er en andre rekke medikamenter som kan ha det som en bivirkning. Ved korrekt dosering av tillatte kosttilskudd vil du mest sannsynlig ikke bli steril. Hvorfor spør du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Jeg konfronterte han som trodde han kunne lure meg med zma, det viste seg at han egentlig var steril for at han gikk på det anabole steroidet testosteron. Er dette like sikkert som et annet prevensjonsmiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten oppdasteril :

Jeg konfronterte han som trodde han kunne lure meg med zma, det viste seg at han egentlig var steril for at han gikk på det anabole steroidet testosteron. Er dette like sikkert som et annet prevensjonsmiddel?

Er man steril, så er man steril. Du blir ikke automatisk steril av anabole steroider og det fungerer ikke som et prevensjonsmiddel. Høres ut som en type det kan være greit å bruke kondom med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man steril, så er man steril. Du blir ikke automatisk steril av anabole steroider og det fungerer ikke som et prevensjonsmiddel. Høres ut som en type det kan være greit å bruke kondom med ;)

Er det ikke slik at så lenge man tilfører kunstig testosteron, vil din egen produksjon slåes av /gå ned og dermed gjøre muligheten for graviditet langt mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at så lenge man tilfører kunstig testosteron, vil din egen produksjon slåes av /gå ned og dermed gjøre muligheten for graviditet langt mindre?

Det stemmer. Ved å tilføre syntetiske hormoner får man en speilvendingseffekt. Kroppen blir lurt av de høye testosteronverdiene i blodet og setter ned produksjonen av testosteron i testiklene (ved vanlig verdier i blodet, er det høye verdier i testiklene). Det er dette som fører til bl.a "ballshrink" og i mange tilfeller kan dette føre til en nedsatt produksjon av sperm og ved missbruk, sterilitet.

Det er ikke en garantert effekt og skal ikke fungere som en erstatning for konvensjonelle prevensjonsmidler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...