Gå til innhold

Steril av anabolic zma?


Seline M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, skal nok ikke hooke opp med han med det første, men tror ikke han mente å sette meg i denne posisjonen, virker bare som han er ekstremt naiv, godtroende og tenker lite konsekvenser.

sånne er det mange av desverre :) en eg kjenner begynte å trene 16 år gammel. ved fylte 21 år....for han til legen..etter undersøkelser..var han visst " 1 trening unna hjerteinfrakt" - brukt testosteron fra 16,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tråd! hahhaha

Måtte bare skyte inn mot "er man steril så er man steril"

Dette er ikke tilfellet, noe er reversibelt, noe er ikke :)

Sterilitet er i de fleste tilfeller ikke reversibelt. Mange bivirkninger ved bruk av roids er reversible. Men sterilitet grunnet sykdom eller missbruk er på generelt basis ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilitet er i de fleste tilfeller ikke reversibelt. Mange bivirkninger ved bruk av roids er reversible. Men sterilitet grunnet sykdom eller missbruk er på generelt basis ikke det

Har ingen anelse hvorfor du påstår det her men jeg kan godt internettkrangle med deg :)

Noe kort og dum forklaring på årsaker og evnt svar på infertillitet, om noen har mer ekspertise enn jeg vet per dags dato er det bare å rette på meg.

Varicoseles en av de vanligste formene for infertillitet hos menn, kan fikses med kirurgi

Problemer med leveranse av sperm grunnet feil tykkelse eller obstruksjoner i sedlederne (feks arrdannelse ved langvarig klamydia), her kan sæden være levende og fin, den kommer bare aldri frem, kunstig befruktning eller fjerning av arrvev kan være en mulighet.

Vanskeligheter med ereksjon eller utløsning grunnet mentale tilstander kan være reversibelt.

Hormonelle faktorer, infeksjoner, livstilsproblemer, alt dette finnes det svar for.

Eneste jeg kommer på i farta som ikke er reversibelt er visse autoimmune tilstander og kromosomfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse hvorfor du påstår det her men jeg kan godt internettkrangle med deg :)

Noe kort og dum forklaring på årsaker og evnt svar på infertillitet, om noen har mer ekspertise enn jeg vet per dags dato er det bare å rette på meg.

Varicoseles en av de vanligste formene for infertillitet hos menn, kan fikses med kirurgi

Problemer med leveranse av sperm grunnet feil tykkelse eller obstruksjoner i sedlederne (feks arrdannelse ved langvarig klamydia), her kan sæden være levende og fin, den kommer bare aldri frem, kunstig befruktning eller fjerning av arrvev kan være en mulighet.

Vanskeligheter med ereksjon eller utløsning grunnet mentale tilstander kan være reversibelt.

Hormonelle faktorer, infeksjoner, livstilsproblemer, alt dette finnes det svar for.

Eneste jeg kommer på i farta som ikke er reversibelt er visse autoimmune tilstander og kromosomfeil.

Har ingen intensjon om å internettkrangle med deg, men du la jo opp til diskusjon når du valgte å ta et sitat ut av kontekst ;)

Tror vi i hovedsak snakker rundt hverandre og jeg gir deg rett i at mange tilstander kan bedres. I utgangspunktet deler man inn mannlig sterilitet i to kategorier: permanent og midlertidlig. Det var den førstenevnte jeg siktet til, hvor spermproduksjonen ikke er tilstedet, noe som kan skje som følge av steroidbruk.

Det jeg mente i utgangspunktet med "er man steril så er man steril" var at dette er en diagnose som gis av en lege basert på prøvesvar eller ved mislykket unnfangelse etter 12 mnd ubeskyttet samleie. Det er derfor en vesenforskjell på å være steril og å hevde at man er det fordi man går på ZMA eller på en syklus med steroider.

" There is a fairly recent report that suggested that up to five percent of high school males may have used or be using anabolic steroids. That is a scary figure when one considers that even one cycle of anabolic steroids in certain people that we cannot predict may leave them sterile for the rest of their lives." - Dr. Martin D. Bastuba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal nok ikke hooke opp med han med det første, men tror ikke han mente å sette meg i denne posisjonen, virker bare som han er ekstremt naiv, godtroende og tenker lite konsekvenser.

Tror jammen jeg må vise denne tråden til han her fyren som tror at han er safe så lenge han går på testosteron!! :p

Liten oppdatering:

Jeg konfronterte han som trodde han kunne lure meg med zma, det viste seg at han egentlig var steril for at han gikk på det anabole steroidet testosteron. Er dette like sikkert som et annet prevensjonsmiddel?

post-26841-14440983179022_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som fyren din har fakta og helse i tankene når han valgte å gå på AAS så lenge, men det kan jo være en flott fyr for det, så ingen grunn til å dumpe noen, selv om det kunne gått utover deg i form av graviditet. Utover det er ikke Fitnessbloggen stedet å spørre om AAS, sitter såvidt jeg vet kun en person her inne med reel kunnskap om emnet. Med forbehold om feil. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som fyren din har fakta og helse i tankene når han valgte å gå på AAS så lenge, men det kan jo være en flott fyr for det, så ingen grunn til å dumpe noen, selv om det kunne gått utover deg i form av graviditet. Utover det er ikke Fitnessbloggen stedet å spørre om AAS, sitter såvidt jeg vet kun en person her inne med reel kunnskap om emnet. Med forbehold om feil. Lykke til :)

Takk for det ! :)

Synes det er dumt å drive med AAS så så lenge han går på dette holder jeg meg unna ham :) Det var heller ikke min hensikt å spørre om AAS på Fitnessbloggen, men det bare utviklet seg til det da nye fakta ble "lagd på bordet" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...