Gå til innhold

To enkeltsenger eller en dobbeltseng?


Ojive

Anbefalte innlegg

Argumentet er 100% seriøst (Teorien om hvorfor strekker det kanskje litt langt). Om teorien din stemmer, og alle sengeprodusenter tar feil, så må du jo bare kontakte Wonderland eller Hästens og selge inn konseptet. Du kan jo revolusjonere bransjen og tjene shitloads med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp, derfor bør du gå for en ordentlig seng og ikke mekke en egen jallaløsning.

Jeg leier atm, og jeg føler ikke at det er så lurt å gå helt bananas med Hästens før jeg kjøper eget sted. Men må ha ny seng nå, så jeg går for noe "mid-end" denne gangen. Så basically, det ser ut som jeg skal prøve noen kontinentalsenger i første omgang.

Men er det noen som har 2x 90 her og er et par? Hvordan fungerer vektforskjellen for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den største og beste sengen som du måtte ha plass og råd til. Kjøp av seng er uansett en av de viktigere investeringene du gjør.

Har du plass til 180x200 så kjøper du den, og som flere andre har anbefalt, gå for kontinental med hovedmadrass og overmadrass, ikke bare overmadrass. :sleep: Alternativt, ta racerbilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, helt seriøst, at du heller kjøper en hakket dyrere 150cm seng, enn 180. Det er det flere grunner til:

1) Du får mer for pengene

2) 150cm holder til to personer. Akkurat passe intimt, akkurat passe ikke

3) Sannsynligheten for at en 150cm passer inn i neste leilighet er cirka 30 cm større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener, helt seriøst, at du heller kjøper en hakket dyrere 150cm seng, enn 180. Det er det flere grunner til:

1) Du får mer for pengene

2) 150cm holder til to personer. Akkurat passe intimt, akkurat passe ikke

3) Sannsynligheten for at en 150cm passer inn i neste leilighet er cirka 30 cm større.

hah, shit, #3 har jeg faktisk ikke tenkt over så langt. Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sengepartneren for feit, eller madrassen for myk. :D Kontinentalsenger (som man burde gå for) er jo uansett som regel bygd opp av to stk 90 rammemadrasser, en 180 madrass og en 180 overmadrass:

[ATTACH=full]145513[/ATTACH]

Du har et poeng. Her ruller jeg stadig mot midten, men det er muligens en kombo av at mannen er 30 kg tyngre enn meg, samt at min side muligens er for myk. Skal snu madrassen ved neste sengeskift og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, eksmadamen var 75 kg, eg var 130 kg, kontinental seng med 90 + 90 + hovedovermadrass og overmadrass= ikke no problemo :)

Sweet. Da går jeg for det (eller 150, men samme greia da).

Da blir det til å løpe fra butikk til butikk og se fullstendig retardert ut mens jeg prøver ut senger.

Takker for svar, alle sammen :D (spesielt Freddies Corvetteseng forslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne fått med deg en venninne (i riktig vektklasse) på prøverunden og testet ut "inn-mot-midten-innrullings-graden" ved ulike alternativ?

:)

NP, sjekker opp en random i butikken.

(inb4 jeg blir kasta ut av butikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2x 90 å det er veldig behagelig i den form av du ikke ruller inn mot mitten, MEN! Fordeom jeg har klyper fra biltema skrudd under sengen blir det alltid en liten grop i mitten, som er veldig ubehagelig om du skulle ville rulle over fra din 90 side. Jeg tenkte å gå for 1x 180 neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 2x90, fungerer greit så lenge jeg moser meg innntil veggen :p Du må stripse dem godt sammen om du skal ha jevnlig sex i dem though.

Noen runder rundt bena med litt bra pakketeip, og du bryter ned veggen foran den før det løsner :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltseng, garantert! Vi har nå satt sammen 2x90, og det er et herk. Med hver vår overmadrass over hver seng havner vi fort i sprekken mellom sengene... MØKK

Jeg kjører samme konseptet hjemme (bare 2x75), og der er det to enkle senger som er satt sammen, med en MASSIV enkel undermadrass og en overmadrass - i teorien er det to senger, men i praksis er det bare en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører samme konseptet hjemme (bare 2x75), og der er det to enkle senger som er satt sammen, med en MASSIV enkel undermadrass og en overmadrass - i teorien er det to senger, men i praksis er det bare en ;)

Jupp, har en overmadrass i 180 cm liggende vi og.. må bare bli ferdig med å mate den minste om natta først :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...