Gå til innhold

To enkeltsenger eller en dobbeltseng?


Ojive

Anbefalte innlegg

Yo.

Nå er det slik at jeg skal ha meg ny seng og vurderer sterkt å gå for 2x90 satt sammen enn 1x180.

Grunner til at jeg TROR at 2x90 er bedre:

- To pers kan ha hver sin seng.

- Man ruller ikke så lett mot midten i.l.a. natta.

- Jeg mener at det finnes en sånn T-formet "adapter" en kan legge mellom sengene slik at den kjennes som en enkeltseng. Her mangler jeg erfaring til å vite 100% sikkert om det er en brukbar løsning eller ikke.

Hva mener du er best? Er jeg ute og kjører med 2x90 idèen? Kom gjerne med dine erfaringer.

Jeg ser for meg at jeg går for rammemadrass. Kom gjerne med tips her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva du er ute etter. Vil du ha en bedriten seng som hindrer enhver form for fysisk kontakt med personen du eventuelt skulle dele seng med, så er 2x90 ideen din midt i blinken. Men da er det kanskje enda mer effektivt å gå for køyeseng? Ville vurdert det sterkt.

Med mindre du vil ha mulighet for sjøstjerneformasjon eller litt spooning, da tror jeg nok en seng for voksne mennesker er hakket bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville anbefalt 2x90 med 180 overmadrass. gitt at du velger rammemadrass. Da slipper du kanter og kjip soving i midten av senga.

Om du skal være forever alone i senga så kan man like gjerne velge 1x180 seng, men dersom man skal dele seng med et annet menneske og det er litt tyngdeforskjell, så er det greit å ha to separate senger intil hverandre, så slipper man at den lettere personen blir liggende i nedoverbakke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville anbefalt 2x90 med 180 overmadrass. gitt at du velger rammemadrass. Da slipper du kanter og kjip soving i midten av senga.

Om du skal være forever alone i senga så kan man like gjerne velge 1x180 seng, men dersom man skal dele seng med et annet menneske og det er litt tyngdeforskjell, så er det greit å ha to separate senger intil hverandre, så slipper man at den lettere personen blir liggende i nedoverbakke :p

Da er sengepartneren for feit, eller madrassen for myk. :D Kontinentalsenger (som man burde gå for) er jo uansett som regel bygd opp av to stk 90 rammemadrasser, en 180 madrass og en 180 overmadrass:

post-186-14440983037451_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"haha very funny" osv :)

jeg ville anbefalt 2x90 med 180 overmadrass. gitt at du velger rammemadrass. Da slipper du kanter og kjip soving i midten av senga.

Om du skal være forever alone i senga så kan man like gjerne velge 1x180 seng, men dersom man skal dele seng med et annet menneske og det er litt tyngdeforskjell, så er det greit å ha to separate senger intil hverandre, så slipper man at den lettere personen blir liggende i nedoverbakke :p

Har null planer om å være forever alone, dermed spørsmålet. Hadde jeg tenkt til å være forever alone, så hadde jeg bare kjøpt 1x180 og YOLOd.

Mine tidligere erfaringer tilsier at vektforskjell skaper problemer med det jeg har idag: 1x150.

2x90 med en 1x180 overmadrass høres egentlig fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt interessant tanke det her, at man kan konstruere en bedre seng selv ved å sette sammen to enkeltsenger og slenge på en overmadrass. Har alle sengeprodusenter i hele verden tatt feil? Eller er det en konspirasjon? Er det staten som holder arbeiderklassen i sjakk ved å gi oss ukomfortable senger så vi er for trøtt til å gjøre opprør? Er det Illuminati? Er det en sammenheng mellom 180 senger og chemtrails? Får man kjøpt sengetrekk av aluminiumsfolie?

post-186-14440983037672_thumb.jpg

Jeg velger hvertfall være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt interessant tanke det her, at man kan konstruere en bedre seng selv ved å sette sammen to enkeltsenger og slenge på en overmadrass. Har alle sengeprodusenter i hele verden tatt feil? Eller er det en konspirasjon? Er det staten som holder arbeiderklassen i sjakk ved å gi oss ukomfortable senger så vi er for trøtt til å gjøre opprør? Er det Illuminati? Er det en sammenheng mellom 180 senger og chemtrails? Får man kjøpt sengetrekk av aluminiumsfolie?

[ATTACH=full]145514[/ATTACH]

Jeg velger hvertfall være på den sikre siden.

Kan vi være så greie og holde oss seriøse her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...