Gå til innhold

"Omskjæring, evolusjon og alt i mellom"


Ojive

Anbefalte innlegg

Innlegget som jeg åpna og gjentok om Julius mener du ? Du er ikke mannen som skal peke fingre på hvem som har lest hva her inne, og jeg skrev tidligere at jeg ikke orket å lese hele, da kilden i seg selv ikke støttes av noe annet miljø en "intelligent design" leiren. Det er det samme som å ta Walt Disney på ordet.

Når man f.eks snakker om degenerering, så høres det jo litt sånn "vitenskapelig ut" helt til man ser hvor mye av det er anvendt. Adam og Eva, hvit overklasse ? Good stuff Kjetil, Good stuff. Men nå mente jo du homofile også var "unaturlige" så...

Johann Friedrich Blumenbach and other monogenists such as Georges-Louis Leclerc, Comte de Buffon were believers in the "Degeneration theory" of racial origins the theory claims that races can degenerate into "primitive" forms. Blumenbach claimed that Adam and Eve were white and that other races came about by degeneration from environmental factors such as the sun and poor diet. Buffon believed that the degeneration could be reversed if proper environmental control was taken and that all contemporary forms of man could revert to the original Caucasian race.[21]

Blumenbach claimed Negroid pigmentation arose because of the result of the heat of the tropical sun. The cold wind caused the tawny colour of theEskimos and the Chinese were fair skinned compared to the other Asian stocks because they kept mostly in towns protected from environmental factors.[22]

According to Blumenbach there are five races all belonging to a single species: Caucasian, Mongolian, Ethiopian, American and Malay. Blumenbach however stated:

I have allotted the first place to the Caucasian because this stock displays the most beautiful race of men.
[23]

Nå er det uansett bare en tråd som ikke lengre har noen mening, så du får tagge så mye du vil, dette er bare tull

Alt jeg hører er bortforklaringer, Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det ikke. Laktoseintoleranse kommer av at laktese, som er det naturlige nedbrytende enzymet, blir borte i pasteuriseringen!

Uansett er dette en bitteliten endring av et menneske, om det du sa så var riktig. Det beviser på INGEN måte evolusjon.

At det hæ? Er det derfor vi i vår del av verden ikke har noe som helst problem med å fordøye melkesukker fra pasteurisert melk?

Du vet at vi produserer laktase selv sant? Og at genet som koder for laktase er en mutasjon som har overlevd og dermed gitt oss evnen til å produsere laktase? Det er jo nettopp dette som ER evolusjon, endringer i allelefrekvensen som gjør at nye egenskaper blir værende.

De fleste mutasjoner vil ikke fungere, og vil heller ikke overleve. Det er derfor vi stort sett er ganske så like fra generasjon til generasjon. Evolusjon skjer sakte.

Du kritiserer noe du ikke engang forstår grunnprinsippene til, det blir litt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det hæ?

Du vet at vi produserer laktase sant? Og at genet som koder for laktase er en mutasjon som har overlevd og dermed gitt oss evnen til å produsere laktase? Det er jo nettopp dette som ER evolusjon, endringer i allelefrekvensen som gjør at nye egenskaper blir værende.

De fleste mutasjoner vil ikke fungere, og vil heller ikke overleve. Det er derfor vi stort sett er ganske så like fra generasjon til generasjon. Evolusjon skjer sakte.

Du kritiserer noe du ikke engang forstår grunnprinsippene til, det blir litt teit.

Dette er overhodet ikke evolusjon. Laktoseintolerante kan drikke melk som kommer rett fra friske kyr, hvorfor?

Uansett er allergener stort sett en autoimmun respons, som jeg har forstått det, og dette kan anekdotisk følges til ugunstig tarmflora og dysfunksjon i immunforsvaret.

Grunnprinsippet av evolusjon er tolkninger uten bevis, sorry mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At laktoseintolerante kan drikke ubehandlet melk er det mange som påstår. I noen tilfeller stemmer det, og det kan skyldes at de ikke er veldig laktoseintolerante i utgangspunktet og at laktoseproduserende bakterier i melken bidrar med tilstrekkelig laktase. Dette gjelder i større grad fermenterte melkeprodukter.

Men jevnt over tåler ikke laktoseintolerante råmelk bedre enn de tåler behandlet melk.

Reviewartikkel om akkurat dette her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22054181

Mener du at mennesket ikke kan produsere laktase selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At laktoseintolerante kan drikke ubehandlet melk er det mange som påstår. I noen tilfeller stemmer det, og det kan skyldes at de ikke er veldig laktoseintolerante i utgangspunktet og at laktoseproduserende bakterier i melken bidrar med tilstrekkelig laktase. Dette gjelder i større grad fermenterte melkeprodukter.

Mener du at mennesket ikke kan produsere laktase selv?

Mener ikke at mennesket ikke kan produsere selv. Mener at dette våset ikke beskytter din påstand om evolusjon for fem øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke at mennesket ikke kan produsere selv. Mener at dette våset ikke beskytter din påstand om evolusjon for fem øre.

Da er vi tilbake til utgangspunktet.

Kan du på en kort måte oppsummere hva du mener evolusjon handler om? De som mener at evolusjon er reellt, hva er det de mener i dine øyne?

Og hva mener du forandring i allele-frekvensen betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi tilbake til utgangspunktet.

Kan du på en kort måte oppsummere hva du mener evolusjon handler om? De som mener at evolusjon er reellt, hva er det de mener i dine øyne?

Det har ubertassen vist med den flotte videoen sin.

Kan ikke dere heller motbevise de konkrete forskningssitatene jeg viste til??? Det gjelder deg og eirich - ubertass en slipper heller ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ubertassen vist med den flotte videoen sin.

Kan ikke dere heller motbevise de konkrete forskningssitatene jeg viste til???

Ok, men nå spurte jeg om du med egne ord kunne oppsummere din tolkning av dette. Kan du for eksempel fortelle hva endring i allele-frekvensen betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men nå spurte jeg om du med egne ord kunne oppsummere din tolkning av dette. Kan du for eksempel fortelle hva endring i allele-frekvensen betyr?

Kan du oppsummere med egne ord hva med forskningen jeg viste til som er galt?

Gjerne bevis og, takk.

bli med da, eirich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oppsummere med egne ord hva med forskningen jeg viste til som er galt?

Gjerne bevis og, takk.

Som sagt så er det ikke noe poeng å diskutere evolusjon om du ikke skjønner hvordan det foregår. Det er jo litt rart at du som elektriker vet bedre enn molekylærbiologer og folk som forsker på hvordan dette foregår.

Jeg prøvde å ta utgangspunkt i selve definisjonen av evolusjon, nemlig dette med allelfrekvens. Kan du forklare hva dette er for noe?

Jeg la forresten inn en link til en ypperlig reviewartikkel om det du nevnte om laktoseintoleranse og råmelk. Om du ikke så den så kan du finne den her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22054181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så vanvittig flaut. Det er faktisk ikke aktuelt å forkaste evolusjonsteorien hvis du vil anse seg selv som et noenlunde oppegående menneske. Evidensen for evolusjon er ettertrykkelig, solid og fullstendig overveldende. Hvis du forkaster evolusjonsteorien på bakgrunn av egen intuisjon, "logikk" og enkeltforskeres innsigelser - når det finnes ti tusen vitenskapsmenn som støtter evolusjon for hver eneste én som ikke gjør det - så er du virkelig helt sinnsykt blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så vanvittig flaut. Det er faktisk ikke aktuelt å forkaste evolusjonsteorien hvis du vil anse seg selv som et noenlunde oppegående menneske. Evidensen for evolusjon er ettertrykkelig, solid og fullstendig overveldende. Hvis du forkaster evolusjonsteorien på bakgrunn av egen intuisjon, "logikk" og enkeltforskeres innsigelser - når det finnes ti tusen vitenskapsmenn som støtter evolusjon for hver eneste én som ikke gjør det - så er du virkelig helt sinnsykt blåst.

Fint, motbevis de studiene jeg viste til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...