Gå til innhold

"Omskjæring, evolusjon og alt i mellom"


Ojive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
http://www.evolutionnews.org/2012/02/a_survey_of_new055911.html jeg får spare på denne til neste gang, for nå ble det jaggu stille her.

Jeg orker ikke engang, du skjønte ikke noe av basic kildekritikk i går, så hvordan skal vi i det hele tatt begynne å touche på temaer som peer-reviews og biases ?

Ei heller orker jeg ikke sitte å lese alt ditt slik jeg gjorde sist, når du ikke gjengjelder høfligheten. De premissene har du satt selv. Men om du har lyst, kan du jo oppsummere linken MED EGNE ORD, så skal jeg vurdere det. (Jeg har lest den, og ser ikke hva du ønsker å formidle med den, så ønsker at du forteller det selv)

Eventuelt kan du prøve å finne en eneste artikkel fra et anerkjent vitenskapelig tidsskrift som støtter kreasjonstøvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke engang, du skjønte ikke noe av basic kildekritikk i går, så hvordan skal vi i det hele tatt begynne å touche på temaer som peer-reviews og biases ?

Ei heller orker jeg ikke sitte å lese alt ditt slik jeg gjorde sist, når du ikke gjengjelder høfligheten. De premissene har du satt selv. Men om du har lyst, kan du jo oppsummere linken MED EGNE ORD, så skal jeg vurdere det. (Jeg har lest den, og ser ikke hva du ønsker å formidle med den, så ønsker at du forteller det selv)

Eventuelt kan du prøve å finne en eneste artikkel fra et anerkjent vitenskapelig tidsskrift som støtter kreasjonstøvet.

Høres ut som en real bortforklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Høres ut som en real bortforklaring.

Å det kom fra mannen som lurte på hvorfor Julius enda var i dyreparken... Jeg sa jeg skulle gi meg for noen poster siden, og jeg skal holde meg til det! Dette går ingen vei så lenge du med ene hånden kan avfeie hva som helst for du "føler det er slik" og med andre hånden kreve evidens. Bestem deg, du kan ikke få kake og pai.

Nå er vi bare tilbake der vi startet vedrørende kilder i går, og det vet vi jo begge hvor fruktbart det var. Skal vi noe videre her, så får du lese de 20 postene du galant hoppet over i går, men enda synes det er greit å kreve svar av andre.

Jeg har lest linken din, jeg har googlet siden, forfatteren, andre artikler og dannet meg et lite bilde. Jeg tror på den annen side at du ikke helt forstod innholdet, og igjen er vi tilbake til kildekritikk og runddansen er i gang og jeg ser ingen vits til å begi meg ut på den igjen m.m du leser den forrige tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Most new characters arise, not by simple additions but by integration of complex networks of gene functions rendering many systems to be irreducibly complex (Behe 1996, 2004; for a review, see Lönnig 2004), such systems cannot -- in agreement with Dollo's law -- simply revert to the original state without destroying the entire integration pattern guaranteeing the survival of a species."

I følge dette er det umulig at Julius kan gå rundt om han stammer fra samme art som oss.

Tagger deg, eirich - viktig tema. ubertass tagger degi samma slengen, da videoen din påsto akkurat det motsatte av denne forskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det foreligger tvil. Både logisk og vitenskaplig.

Vet du hva en allel er? Vet du hvordan arvestoffet vårt er bygget opp og hvordan det videreføres? Kan du ut ifra dette si at allel-frekvensen ikke endrer seg over tid?

Verken logisk eller vitenskapelig er det tvil om at allelfrekvensen endres over tid. Det ville forøvrig vært fryktelig ulogisk om den ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva en allel er? Vet du hvordan arvestoffet vårt er bygget opp og hvordan det videreføres? Kan du ut ifra dette si at allel-frekvensen ikke endrer seg over tid?

Verken logisk eller vitenskapelig er det tvil om at allelfrekvensen endres over tid. Det ville forøvrig vært fryktelig ulogisk om den ikke gjorde det.

"Many of these researchers also raise the question (among others), why -- even after inducing literally billions of induced mutations and (further) chromosome rearrangements -- all the important mutation breeding programs have come to an end in the Western world instead of eliciting a revolution in plant breeding, either by successive rounds of selective "micromutations" (cumulative selection in the sense of the modern synthesis), or by "larger mutations" ... and why the law of recurrent variation is endlessly corroborated by the almost infinite repetition of the spectra of mutant phenotypes in each and any new extensive mutagenesis experiment (as predicted) instead of regularly producing a range of new systematic species..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lönnig's study focuses on the origin of a particular trait found in some angiosperms, where longer sepals form a shelter for developing fruit called inflated calyx syndrome, or "ICS." According to the paper, phylogenetic data indicate that under a neo-Darwinian interpretation, this trait was either lost in multiple lineages or evolved independently multiple times. If the latter, then why do so many plants still lack such a "lantern"-shaped protective shelter? After noting that some proponents of neo-Darwinism make unfalsifiable appeals to unknown selective advantages, he concludes that neo-Darwinism is not making falsifiable predictions and finds that this "infinity of mostly non-testable explanations (often just-so-stories) itself may put the theory outside science."

Altså bortforklaringer og ikke-testbare konklusjoner, som jeg har sagt hele tida. Booooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
"Most new characters arise, not by simple additions but by integration of complex networks of gene functions rendering many systems to be irreducibly complex (Behe 1996, 2004; for a review, see Lönnig 2004), such systems cannot -- in agreement with Dollo's law -- simply revert to the original state without destroying the entire integration pattern guaranteeing the survival of a species."

I følge dette er det umulig at Julius kan gå rundt om han stammer fra samme art som oss.

Tagger deg, eirich - viktig tema.

Å hvorfor kan ikke Julius det ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Lololol eirich sletta du innlegget ditt!

Sånn, åpnet det igjen, så bare ikke vitsen. Tror ikke du skjønner hva du poster, å du har heller ikke med kilder til sitatene dine. Nå tror jeg bare du har gått all inn og koser deg med å poster ting som høres "smart ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på noen av spørsmålene mine. Om vi først skal diskutere evolusjon så burde hvertfall basic genetikk og reproduksjon være på plass først :)

The reader is further invited to consider the following problem. Charles Darwin provided a sufficiency test for his theory (1859, p. 219): "If it could be demonstrated that any complex organ existed, which could not possibly have been formed by numerous, successive, slight modifications, my theory would absolutely break down." Darwin, however, stated that he could "not find such a case." Biochemist Michael J. Behe (1996, p. 39) has refined Darwin's statement by introducing and defining his concept of "irreducible complexity", specifying: "Byirreducibly complex I mean a single system composed of several well-matched interacting parts that contribute to the basic function, wherein the removal of any one of the parts causes the system to effectively cease functioning." Some biologists believe the trap mechanism(s) of Utricularia and several other carnivorous plant genera (Dionaea, Aldrovanda, Genlisea) come at least very near to "such a case" of irreducible complexity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, åpnet det igjen, så bare ikke vitsen. Tror ikke du skjønner hva du poster, å du har heller ikke med kilder til sitatene dine. Nå tror jeg bare du har gått all inn og koser deg med å poster ting som høres "smart ut"

Alt er fra samme kilde som i stad, som du tydeligvis ikke har LEST. huff da.

Er vel lite tro om hvem som ikke skjønte hva, i og med at du sletta innlegget ditt etter at du innså motsigelsen.

28402ec855ad6de913d5eb9732a88209758d31ecc2b7fd3221a2a3c170f0223b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Alt er fra samme kilde som i stad, som du tydeligvis ikke har LEST. huff da.

Er vel lite tro om hvem som ikke skjønte hva, i og med at du sletta innlegget ditt etter at du innså motsigelsen.

Innlegget som jeg åpna og gjentok om Julius mener du ? Du er ikke mannen som skal peke fingre på hvem som har lest hva her inne, og jeg skrev tidligere at jeg ikke orket å lese hele, da kilden i seg selv ikke støttes av noe annet miljø en "intelligent design" leiren. Det er det samme som å ta Walt Disney på ordet.

Når man f.eks snakker om degenerering, så høres det jo litt sånn "vitenskapelig ut" helt til man ser hvor mye av det er anvendt. Adam og Eva, hvit overklasse ? Good stuff Kjetil, Good stuff. Men nå mente jo du homofile også var "unaturlige" så...

Johann Friedrich Blumenbach and other monogenists such as Georges-Louis Leclerc, Comte de Buffon were believers in the "Degeneration theory" of racial origins the theory claims that races can degenerate into "primitive" forms. Blumenbach claimed that Adam and Eve were white and that other races came about by degeneration from environmental factors such as the sun and poor diet. Buffon believed that the degeneration could be reversed if proper environmental control was taken and that all contemporary forms of man could revert to the original Caucasian race.[21]

Blumenbach claimed Negroid pigmentation arose because of the result of the heat of the tropical sun. The cold wind caused the tawny colour of theEskimos and the Chinese were fair skinned compared to the other Asian stocks because they kept mostly in towns protected from environmental factors.[22]

According to Blumenbach there are five races all belonging to a single species: Caucasian, Mongolian, Ethiopian, American and Malay. Blumenbach however stated:

I have allotted the first place to the Caucasian because this stock displays the most beautiful race of men.
[23]

Nå er det uansett bare en tråd som ikke lengre har noen mening, så du får tagge så mye du vil, dette er bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fleste i vår del av verden tåler melk er et eksempel på evolusjon. Eller forandring i allel-frekvensen for laktasegenet.

Det gir ikke så mye til diskusjonen når du bare klipper og limer fra et eller annet sted forresten. Hvilken bakgrunn har du for å sette deg inn i disse tingene? :)

Det er det ikke. Laktoseintoleranse kommer av at laktese, som er det naturlige nedbrytende enzymet, blir borte i pasteuriseringen!

Uansett er dette en bitteliten endring av et menneske, om det du sa så var riktig. Det beviser på INGEN måte evolusjon.

[ATTACH]145859[/ATTACH]

post-10689-1444098337352_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...