Gå til innhold

"Omskjæring, evolusjon og alt i mellom"


Ojive

Anbefalte innlegg

Som sagt så er det ikke noe poeng å diskutere evolusjon om du ikke skjønner hvordan det foregår. Det er jo litt rart at du som elektriker vet bedre enn molekylærbiologer og folk som forsker på hvordan dette foregår.

Jeg prøvde å ta utgangspunkt i selve definisjonen av evolusjon, nemlig dette med allelfrekvens. Kan du forklare hva dette er for noe?

Jeg la forresten inn en link til en ypperlig reviewartikkel om det du nevnte om laktoseintoleranse og råmelk. Om du ikke så den så kan du finne den her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22054181

Ikke prøv deg, motbevis det jeg sa. Det motbeviste jo evolusjon. Du sier at evo er bevist, så finn en studie som sier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lyver ikke. Siden du linker til snakker om intelligent design. Det er et velkjent dekknavn for kreasjonisme.

Tolkning my way out of it.

Om så var tilfelle, er uansett studiene meget konkrete. Dere bør ha motstudier, til deres vel beviste fenomen? Når disse studiene kom ut, må vel andre "dyktigere" forskere ha klart å motbevise det?

Dine to nogen lunde intelligente medparter, har ihvertfall forstått at det ikke nytter å kverulere når man ikke har en dritt å vise til. Du, derimot... Tyr til løgn og immense butthurtness.

Minner meg om når du fikk meg utestengt i 14d for å si at du sippa. Men sjæl kan du skrive så mye dritt du bare vil om andre? Typisk hykler og falskhet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolkning my way out of it.

Om så var tilfelle, er uansett studiene meget konkrete. Dere bør ha motstudier, til deres vel beviste fenomen? Når disse studiene kom ut, må vel andre "dyktigere" forskere ha klart å motbevise det?

Det er tonnevis med studier. Det er ikke noe poeng i å presentere noen av dem til deg, siden du ikke har kompetanse til å forstå de i det hele tatt. Du har jo nettopp demonstrert at du ikke forstår grunnprinsippene for evolusjon.

Dine to nogen lunde intelligente medparter, har ihvertfall forstått at det ikke nytter å kverulere når man ikke har en dritt å vise til. Du, derimot... Tyr til løgn og immense butthurtness.

Mine to meningsfeller har mer tålmodighet enn meg og dessuten mer kompetanse. Jeg nøyer meg med å diskutere på det nivået jeg kan og ellers poengterer jeg dumskap og mangel på kritisk tenkning.

Butthurt? Hvor har du det fra?

Løgn? Hvor har du det fra? Var det fordi jeg skrev kreasjonistside? I så fall kan jeg modere utsagnet til "side som støtter evolusjonsteori med guds innblanding".

Minner meg om når du fikk meg utestengt i 14d for å si at du sippa. Men sjæl kan du skrive så mye dritt du bare vil om andre? Typisk hykler og falskhet :/

Jeg har ikke fått deg utestengt i det hele tatt. Det var det en moderator som gjorde og jeg rapporterte ingenting. Det gjorde moderatorern av eget initiativ.

Skrive så mye dritt jeg vil til andre? Det kan jeg være med på hvis man med "dritt" mener utpekning av idioti, kunnskapsløshet og mangel på kritisk tenkning. Det mener jeg er viktig å gjøre slik at ikke idiotien sprer seg unødvendig. Der får vi vel bare være enig om å være uening;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er påstanden din? Du har ikke definert noe som helst, du har bare linket til en side.

"Det er tonnevis med studier. Det er ikke noe poeng i å presentere noen av dem til deg, siden du ikke har kompetanse til å forstå de i det hele tatt. Du har jo nettopp demonstrert at du ikke forstår grunnprinsippene for evolusjon."

Tydeligvis ikke noe poeng i å fremvise studier for deg heller, haha! All talk, som antatt.

Grunnprinsippene for evolusjon er en løgn. God natt da, Håvard! Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er tonnevis med studier. Det er ikke noe poeng i å presentere noen av dem til deg, siden du ikke har kompetanse til å forstå de i det hele tatt. Du har jo nettopp demonstrert at du ikke forstår grunnprinsippene for evolusjon."

Tydeligvis ikke noe poeng i å fremvise studier for deg heller, haha! All talk, som antatt.

Grunnprinsippene for evolusjon er en løgn. God natt da, Håvard! Hahaha

Påstanden din er da: "Grunnprinsippene for evolusjon er en løgn".

Hva er grunnprinsippene for evolusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil, du har ikke motbevist evolusjon. Du har derimot ettertrykkelig bevist at du ikke skjønner hva evolusjon er for noe. Det virker som om du tror evolusjon handler om at en art på magisk vis utvikler seg videre til en annen art osv.

Og du har fremdeles ikke svart på noen av mine spørsmål, hvorfor skal jeg da bruke tid på å se gjennom alt du linker til? Mitt enkle eksempel i denne tråden er et uomtvistelig eksempel på selve grunndefinisjonen på evolusjon. Jeg spør igjen, skjønner du hva endring i allele-frekvens er? Kan du med hånden på hjertet si at dette ikke finner sted? (Å svare på dette er svært lite arbeid forøvrig, husk at du krever at folk skal lese side opp og side ned for å motbevise det du sier).

Du vinner ikke denne diskusjonen selv om du gjentar for deg selv at alle andre tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...