Gå til innhold

"Omskjæring, evolusjon og alt i mellom"


Ojive

Anbefalte innlegg

Ok. Hva med denne da: Healing virker, om personen som utfører det, kan kanalisere riktig energi?

Hva er kanalisering. Hvilke type energi er det snakk om? Har dette blitt demonstrert under kontrollerte forhold noensinne?

Det innebærer at man ser på mennesket som flerdimensjonal om man skal godta den uttalelsen. Er du buddhist, så er den uttalelsen en selvfølge.

"mennesket som flerdimensjonal" er et perfekt eksempel på en Deepity. Hva vil det si at et menneske er flerdimensjonalt? Mener du at mennesket har hele 3 (!) dimensjoner? Hvorfor har antall dimensjoner noe med saken å gjøre?

Er du buddist, så er du overtroisk, og meninger avledet fra den overtroen har ingen tyngde.

Er du kristen eller ateist så er det en uttalelse som er vanskelig å godta/forstå.

Er du et menneske så er dette vanskelig å forstå. Det gir ikke mening.

Fysiske lover er èn ting, men om man godtar/forstår at mennesket ikke bare består av kjøtt og blod, men også energier som virker inn på de fysiske lover, så kan en healing virke "mirakuløs", som historiene om Jesus og andre tidligere og senere "guruer".

Hvis healing kan virke, så burde det være latterlig enkelt å demonstrere det under kontrollerte forhold. Det har aldri blitt gjort, dermed er det ikke en rasjonell begrunnelse for å akseptere påstandene.

Det har heller aldri blitt demonstrert noe annet ved mennesket enn det fysiske. Dette burde også være latterlig enkelt å demonstrere hvis så var tilfellet.

Det er mange av dem, men det er de færreste som det blir skrevet bok om. Heldigvis. Er slitsomt nok med èn Messias.

Det er skrevet ufattelig mange bøker om mange overtrosshistorier. Enig i at den om en gud som gjør en jomfru gravid for å føde seg selv for å ofre seg selv til seg selv for å redde oss fra seg selv er slitsom:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har heller aldri blitt demonstrert noe annet ved mennesket enn det fysiske. Dette burde også være latterlig enkelt å demonstrere hvis så var tilfellet.

Sorry, men jeg kan ikke ikke noe for dette. Vitenskapen har da funnet ut av sjelen veier mellom 15 og 29 gram og at dette er målbart, bare les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall_(doctor) Fysisk og metafysisk?

yeahsciencebitch.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg kan ikke ikke noe for dette. Vitenskapen har da funnet ut av sjelen veier mellom 15 og 29 gram og at dette er målbart, bare les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall_(doctor) Fysisk og metafysisk?

yeahsciencebitch.PNG

Nei. Bullshit:

http://rationallyspeaking.blogspot.no/2007/03/does-soul-weigh-21-grams.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Du kan ikke klandre oss for å ta deg seriøst tatt trådens historie i betraktning. (To kreasjonister og nå en som tror på magi)

Haha! Jeg trodde kanskje det var sprøtt nok til å bli tatt som spøk. Men ble nødt til å forsikre meg om det.

To kreasjonister? Må lese meg bakover da; er universet 6000 år, eller 13.8 milliarder år gammelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg kan ikke ikke noe for dette. Vitenskapen har da funnet ut av sjelen veier mellom 15 og 29 gram og at dette er målbart, bare les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall_(doctor) Fysisk og metafysisk?

Ifølge South Park er det andre grunner til vekttap ved døden :whistle: South Park er som kjent en stor kilde til visdom og kunnskap.

http://www.youtube.com/watch?v=f49A89Yqhlw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ok. Du kan ikke klandre oss for å ta deg seriøst tatt trådens historie i betraktning. (To kreasjonister og nå en som tror på magi)

Og forståelsen av evolusjonsteorien blant flere har vært på dette nivået:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant. Problemet ligger i at hver gang man sjekker om det er en kausal sammenheng, i kontrollerte former, så finnes det ingen.

Så hvis du har en ting som hittil ikke har fungert, når det har blitt testet, så vil det være et mindre rasjonelt standpunkt å bastant hevde de er kausalt forbundet.

Feil å si det. Det HAR funnets tilfeller av sammenheng. Men jeg måtte lete leeenge og lengre enn lenge for å sjekke om det fantes, så om du gidder...let :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kanalisering. Hvilke type energi er det snakk om? Har dette blitt demonstrert under kontrollerte forhold noensinne?

"mennesket som flerdimensjonal" er et perfekt eksempel på en Deepity. Hva vil det si at et menneske er flerdimensjonalt? Mener du at mennesket har hele 3 (!) dimensjoner? Hvorfor har antall dimensjoner noe med saken å gjøre?

Er du buddist, så er du overtroisk, og meninger avledet fra den overtroen har ingen tyngde.

Er du et menneske så er dette vanskelig å forstå. Det gir ikke mening.

Hvis healing kan virke, så burde det være latterlig enkelt å demonstrere det under kontrollerte forhold. Det har aldri blitt gjort, dermed er det ikke en rasjonell begrunnelse for å akseptere påstandene.

Det har heller aldri blitt demonstrert noe annet ved mennesket enn det fysiske. Dette burde også være latterlig enkelt å demonstrere hvis så var tilfellet.

Det er skrevet ufattelig mange bøker om mange overtrosshistorier. Enig i at den om en gud som gjør en jomfru gravid for å føde seg selv for å ofre seg selv til seg selv for å redde oss fra seg selv er slitsom:).

Unnskyld, men nå er vi såpass off-topic at...skal vi la det ligge? Vi er såpass uenige at dette går ikke ihop:censored:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rodolfo...

Så, for å finne endelig bevis, så skal jeg først se vekk fra all den kredible forskningen som er gjort. Den som konkluderer med at man ikke kan se en kausal sammenheng. Så skal jeg se vekk fra metastudier/metaanalyser... Men bruke mange timer på å finne en eller annen studie (som du ikke vil linke til), som konkluderer med det motsatte av hva alle de andre konkluderer med. Og, så skal jeg bruke den ene, som endelig bevis på at sånn må det være?

EDIT: Som svar til Keegil.

Mye av dem på østlandet. Lite av dem i de dype skogene. (dom trivs bäst i öppna landskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...