Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

Ser at Frokost tråden er veldig populær, men føler at det kommer mye av det samme til frokost her.

Synes middag er mye mer variert så tenkte å starte en tråd hvor en kan få inspirasjon og dele sine oppskrifter med andre ;) Sleng inn bilde hvis du vil

Min middag idag: Biff fra havet!

230 g Hvalbiff med 190g av bakt søtpotet :D og 180g dampkokt gullerot. Nam nam nam, men føler bittelitt synd på hvalen da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

er jeg den eneste som ikke veier maten min

salat av avocado, rødløk, fetaost, salat og kylling. :giggle: Uslåelig kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag min spesialitet:

1 boks tunfisk i vann (i vann koster 3,90 på rema). ca. 2 never ris. en halv buljongterning. 1 skje smør. Litt pepper. en halv løk, 2 fedd hvitløk og litt chili.

Ha ris oppi vann (det skal være litt vann igjen som kraft til denne retten. Ha oppi alt av smaksaker. Fres opp løk og hvitløk i en egen kjele i noen få minutter. Etter at vannet koker kan du ha oppi tunfisken. Knus buljongterningen oppi.

Kok opp litt vann - ha oppi gullrøtter (må kokes lengst) deretter blomkål og brokkoli til slutt.

Serveres helst med litt rømme til.

Middag for rundt 20kroner, så sant du ikke bruker opp all rømma, grønnsakene etc. For meg kan jeg få 3 middager på 1 brokkoli, 1 blomkål og 2kg gulrøtter (den fra rema).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinerte lammekoteletter med grønnsaksstuing i karrisaus. Deilig!

Grønnsaksstuing: Lager først hvit karrisaus, i dag av ca 1 ss smør, 2 dl soyamelk (usøtet) og Xanthangum til passe tykk saus (ca 1 ts). Krydrer med kjøttbuljong, pepper, muskat, nellik, paprika, hvitløk og karri, og hiver oppi en pakke blomkålblanding (eller den posen med frossengrønsaker som ligger nærmest når jeg åpner fryseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...