Gå til innhold

Tanker på diett


Augis

Anbefalte innlegg

Det å skulle "stramme opp litt" kan være et helvete mentalt.

Jeg tenkte at vi i denne tråden kunne få ut frustrasjonen vår, istedenfor å ty til comfort food!

----

Jeg har cravings for alt mulig nå, og selvom jeg har spist masser av protein idag, føler jeg en slags sultfølelse i kroppen. Har lyst til å bælme et stort beger yoghurt til dessert, men BE STRONG!

Åååh, jeg har så lyst på boller med brunost. Og kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det ett helvete mentalt om jeg tørr spørre. Har kutta fra 12 - 8% fett og er sterkere enn noensinne UTEN å være sulten ha cravings etc. Har aldri forstått hva det vil si, kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ett helvete mentalt om jeg tørr spørre. Har kutta fra 12 - 8% fett og er sterkere enn noensinne UTEN å være sulten ha cravings etc. Har aldri forstått hva det vil si, kan du hjelpe meg?

Er spørsmålet ditt hvordan det føles å være sulten og ha lyst på sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suget i seg selv er ikke noe problem. Det er det mentale.

Hadde aldri sånn der sug etter noe før når jeg hadde mensen, men de siste to årene har det vært helt sånn krise, type må-ha-sjokosmak-nå-ellers-får-jeg-ikke-konsentrert-meg. Det hjelper selvsagt veldig å ta de tre ukene med helvette og avrusning, men jeg er faktisk ikke interessert i å leve uten å noensinne spise boller eller godis igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett de sekundene av glede over sjokoladesmaken, opp mot de timene, dagene og UKENE du kan være stolt over deg selv. Sett det opp mot velbehaget i egen kropp. Sett den usle lille sjokoladen opp mot alle timene du legger ned i svette på gymmet, all planleggingen du gjør med mat, innsats og dritt du får fra andre fordi du ikke spiser pizza, men graver deg ned i bollen din med kalkun og brokkoli.

Kutta tvert 1. januar, ikke hatt en minste lille craving heller.

Vilje, balansert mat og en sta liten jævel inni meg gjør det enkelt ;)

Dagens pekefinger :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ett helvete mentalt om jeg tørr spørre. Har kutta fra 12 - 8% fett og er sterkere enn noensinne UTEN å være sulten ha cravings etc. Har aldri forstått hva det vil si, kan du hjelpe meg?

Okidok, hva gjør du når du har spist dine oppmålte 1500kcal om dagen, der måltidene har bestått av karbonadedeig, nøtter, grønnsaker, kesam, fiberrike knekkebrød med masse skinke osv - og har lyst på en middag til, men ikke kan? :D

Det er jo ikke til å stikke under en stol at appetitten øker når leptinet minker, og det er da jeg mener det er vanskelig å være på diett. Kroppen gir deg beskjed om å spise mer, men hodet er nødt til å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (vet?) at jenter har et mer emosjonelt forhold til mat enn gutter, så å slutte med sjokolade er ofte lettere for gutta. Men, søtsug er individuelt. Dvs ulike former for "sug" er individuelt, og noen er mer "utsatt" enn andre.

Når det er sagt, så er det faktisk noe man kan prøve å gjøre for å hindre suget, for det er mulig å bli kvitt det.

Jeg var selv en godterijunkie som spiste mer godteri enn mat en periode. Men med ren viljestyrke kuttet jeg ut godteriet over en ganske rask nedtrapping, og var uten godteri og mye annet i over 7 år. Det høres nesten litt utrolig ut, men sannheten er at du faktisk ikke tenker på det etterhvert. Så ja, vi jenter klarer å slutte om vi virkelig går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVOR lenge har man glede av den driten om man ryker på en smell? Kun i de minuttene det smaker godt i kjeften.. Men det smaker ikke i det hele tatt å se mangel på resultater som følge av egen svakhet. :p (jeg irriterer meg ENDA etter jul) :D

Jeg også! Damn you riskrem og småsjokolader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lily sier så tror jeg og at vi har et mer følelesmessig forhold til maten vi spiser, tror og at mannfolk er strengere med seg selv og muligens litt mer sta.

Heldigvis blir jeg syk av godter, noe som er motivasjon nokk til å holde seg unna.

Men vet det er mye annet som denne tråden kan brukes til enn sjokolade! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...