Gå til innhold

Tanker på diett


Augis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nåh, det kan VELDIG diskuteres på generell basis :p

Nei nei nei, under 10% snakker vi her. Du kan gjerne diskutere mot, tror du taper med glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, under 10% snakker vi her. Du kan gjerne diskutere mot, tror du taper med glans.

Åja, vis meg studier :)

Jeg har sett en del forskning som viser at lavkarbokost gir økt muskelvekst ved diett i forhold til lavkaloridiett. F.eks var det en studie som visste at når begge gruppene trente likedan så gikk ikke lavkarbogruppen ned noe i vekt, men de økte betydelig i muskler over en en tiukersperiode og minsket fettprosenten. Lavkalorigruppen sto standby på muskelmassen men gikk ned i vekt.

Man skulle jo på generell basis tro at karbo va løsningen for muskelvekst, men dette viser bare at det finnes flere veier til Rom, og at det er fullt mulig å både minske fettprosent, øke i muskelvekt og trene på høyt nivå selv uten relativt mye karbohydrater. Man mster ikke noe muskelmasse ved lavkarbokost, MED MINDRE man spiser nesten bare fett. I alle offisielle lavkarboretninger har imidlertidig nok protein og tilstrekkelig nok mat/energi mye plass slik at man ikke mister muskelmasse. Kroppen tærer mer på lagret fett og slipper vann. Det er også begrensa hvor mye muskelmasse man kan miste på 3-5 dager.

Det sier seg jo også selv at bytter man fra høykarbo til lavkarbokost så må kroppen endre modus. I denne perioden det foregår blir man jo gjerne litt tåkete, svimmel og mister energi, som igjen resulterer i at man ikke greier å løfte like mye. Erfaringsmessig når dette går over blir man også mer energirik og greier å løfte mer. Personlig vet jeg at når jeg switcher fra å spise lavkarbokost til å spise høykarbokost så mister jeg også styrke og yteevne. Men jeg vet også at dersom jeg spiser lavkarbokost uten tilstrekkelig nok energi over en periode (type 1000-1500 kcal i en uke eller to) så mister jeg også styrke og yteevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke uenig i noe av det du sier.

Men du misforstår hva jeg sier, UNDER 10% i fett er det smart å gå saktere ned for å bevare styrke og masse. Refeeds er det jeg snakker om på dager man trener slik at man slipper problematikken med lavt leptin og div hormonelle problemer. Dessuten har jeg ikke sagt jeg har noe studie, jeg basere meg på erfaringer, Martin Berkhan sine, mine og Lyle McDonald sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Soho<3<3< var min faste lørdagsjokolade da jeg var liten. er den tilbake!? da er jeg doomed:eek: Har ikke sette denne i butikkene, hvor får man kjøpt den?

Meny, hvertfall. Fikk ikke mange Soho'ene da jeg var liten, fordi den var så dyr eller noe. :rofl:Men de få jeg fikk... åååh. :blush:<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, en gang i blant. Skal jeg noe spesielt, eks en fest eller middag, så koser jeg meg den dagen. Men dersom jeg ikke skal noe og har hjemmekveld, har jeg verre for å spise godteri og lignende, må jeg innrømme. Koser meg, men det blir oftest en solid porsjon havregrøt med "alt som er godt" eller yoghurt og bær, sunn bakst og sånn.

Men selvsagt brenner jeg etter "the real deal", så spørs om jeg ikke må innføre litt moderat lørdagskos, for psykens skyld ;) Har huset fullt av digg, det skal ikke stå på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...