Gå til innhold

Trenger deg til en kjapp undersøkelse, hvis du beveger deg ute om kvelden


Andy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svart!

Men enig med DukeNukem her.. Det hadde jo vært bedre med en app direkte til nødsentralen fremfor til random folk? En vet jo aldri om noen faktisk kommer, og da kunne verdifull tid under overfall heller blitt brukt til å tilkalle politiet.

Men igjen - kanskje terskelen er lavere for å bruke denne appen dersom en føler seg truet og en således kan unngå et overfall ved at en truende situasjon blir avverget før det bryter ut.

Samtidig bør en også tenke på konsekvenser ved feks misbruk av appen... Vorspiel, festglade mennesker sender ut liksom nødmelding et sted for å se om noen kommer.. Fett for den som evnt da møter opp for å hjelpe, for å møte ti drita gutter som skoggler av spøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart!

Fett for den som evnt da møter opp for å hjelpe, for å møte ti drita gutter som skoggler av spøken.

Dette er en problemstilling som er jeg er enig i og høyst reel. Kjipt å være knight in shining armor, kun for å bli banket opp av noen karer som har lyst til å bråke litt. Dette kan dog løses ved at ved nedlasting av appen kreves en registrering slik at man eventuelt i ettertid kan gå tilbake og spore opp de involverte hvis det skulle oppstå en kjip situasjon.

Men jeg må si jeg liker ideen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart, og det er en god idé, men som flere andre her påpeker så er faren for misbruk der, at man ikke vet hvem/hva som kommer etc. Det er jo også et problem at for å bruke en slik app så må jo telefonen være låst opp og det kan ikke være mer enn få tastetrykk som skal til. Man har ikke ubegrenset med tid i en nødsituasjon. Som andre her også kommenterer så hadde det kanskje vært mer praktisk med direktekontakt til nødetat. Uansett er det jo en fin idé å drodle over og se hva som er mulig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne kunne en slik sak vært bedre enn nødnummer, da man gjerne bare ringer nødnummer når skaden allerede har skjedd. og da er det ikke alltid man får umiddelbar hjelp heller. Denne appen eller hva det var kunne jo kanskje ha kontakter folk som var rett i nærheten, og da får man kanskje mer umiddelbar hjelp. (?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! :) Kan videreformidle det til de som utvikler tjenesten.

En del av dette er nok gjenomtenkt allerede, men jeg kan sikkert komme tilbake med mer info når det blir litt mer offentlig.

Bra innsats med svarene i dag også. Keep 'em coming! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se for meg at det kan være veldig nyttig om den for eksempel kontakter folk kan førstehjelp innenfor en hvis omkrets, om noe går galt så kan det fort ta en stund før minutter før ambulanse rekker å komme selv i de mest sentrale strøk. Da kan det redde liv om det er noen i nærheten som kan hjelpe som ellers ikke ville lagt merke til situasjonen.

Når det er snakk om overfall og slikt er jeg litt redd det kan føre til at situasjonen blir værre en den i utgangspunktet var.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel mest for ting man ikke skal plage nødetatene med? Type redd for å gå hjem alene eller stuck på ramma med tom rull og kebabmage?

Du er nok inne på noe der.

Og takk til alle som har deltatt så langt! Holder den åpen litt til, så bare å slenge seg på om dere ikke har gjort det enda! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...