Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener som regel alene, og har da ingen til å hjelpe meg å spotte. Nå er jeg lei av å ta så lite i benkpress og ønsker å øke vekten men jeg tør ikke øke uten en som kan spotte meg. Jeg lurer derfor på hva dere tenker om fremmede (jenter) som spør om hjelp til spotting på treningssenteret? Irriterende? eller helt greit?

Jeg vil ikke forstyrre andres trening, men vil så gjerne bli sterkere :huh:

Et godt tips, dersom du har lyst til å presse litt på, uten en spotter. Er å drite i de låsene på sida av stanga.

Det gjør at du enkelt kan fjerne vektskiver hvis det blir litt tungt.

Annonse

Inntrykket mitt er at der hvor jeg trener er det relativt lav takhøyde for å spørre om spotting. Bruker til og med å tilby meg det om jeg ser at noen er sjenert.

En gang måtte jeg og en annen komme en jente til unnsetning på hver vår side i det hun plutselig lå med 30 kg på brystkassen! :)

Hvor jeg trener er det også en styrkeløfter som løfter 150 kg uten spot. Vi er forøvrig på talefot og gode treningskamerater, men han vil ikke ha spot. Kaster den heller frem på knærne og lemper den av. Har gjort det selv med 80 kg, men synes 150 kg er drøyt.

Hvor jeg trener er det også en styrkeløfter som løfter 150 kg uten spot. Vi er forøvrig på talefot og gode treningskamerater, men han vil ikke ha spot. Kaster den heller frem på knærne og lemper den av. Har gjort det selv med 80 kg, men synes 150 kg er drøyt.

Kanskje han er lei av for hjelpsomme spottere. Jeg har selv opplevd mer enn én gang at spotteren hjelper meg lenge før jeg trenger hjelp. Det at det går litt seigt betyr ikke at stanga ikke er på vei opp :D

Jeg trener som regel alene, og har da ingen til å hjelpe meg å spotte. Nå er jeg lei av å ta så lite i benkpress og ønsker å øke vekten men jeg tør ikke øke uten en som kan spotte meg. Jeg lurer derfor på hva dere tenker om fremmede (jenter) som spør om hjelp til spotting på treningssenteret? Irriterende? eller helt greit?

Jeg vil ikke forstyrre andres trening, men vil så gjerne bli sterkere :huh:

Spør i vei :) De fleste som trener er mer enn villige til å hjelpe andre :) Har aldri opplevd noen som har sagt nei, og har spottet for mange andre selv ^_^

Synes ikke det er noe problem om noen spør om jeg kan spotte, de få gangene det skjer. Stort sett en del små-ivrige menn som omtrent står parat når en jente løfter, bare for å være på sikre siden at dersom om hun ikke skulle klare det, så er i alle fall de klare. Da blir det slik at hun rekker sjelden å spørre om hjelp før det står en svett fyr over henne, småsiklende, og hjelper henne all the way.

Men for all del, bare spør, ikke noe galt i det, gjelder bro's også.

Harry-Spotter-Harry-Potter-at-the-Gym.jpg

Annonse

Spotter med glede alle som spør meg, bare koselig det (selv om den ene benkeren hadde slitt litt hvis han trengte hjelp med de 150 kg han løfta :p:love:), og har aldri fått et nei når jeg har spurt andre. :)

Mange som er redde for å spotte folk som løfter tungt, men sannheten er at skulle han trenge hjelp, trenger du ikke løfte mye før han klarer det. Hvis en person ikke klarer et 150 kilo løft, trenger ikke du gi mer enn 5-10 kilo i hjelp før løftern får det lett opp. Med mindre det skjer en ulykke da, men da flipper du bare stanga til siden.

Mange som er redde for å spotte folk som løfter tungt, men sannheten er at skulle han trenge hjelp, trenger du ikke løfte mye før han klarer det. Hvis en person ikke klarer et 150 kilo løft, trenger ikke du gi mer enn 5-10 kilo i hjelp før løftern får det lett opp. Med mindre det skjer en ulykke da, men da flipper du bare stanga til siden.

Har trengt å hjelpe før ja, skal ikke mye til. Det var bare første gangen jeg noen gang spottet noen og det var han med 150, så jeg visste ikke hvordan det "funket" da. Var redd for at jeg ikke skulle klare å redde noen før, men er sant som du sier, man gå bare gi litte grann. Første gang noen trenge hjelp var det på 110 kg, null problem det. Spotter med gjelde hvem som helst, uansett vekt jeg. :)

Jeg spotter i alle øvelser om de trenger det. Om det måtte være benkpress, knebøy eller hip thrust.

1342911074757.jpg

Ellers, on topic: det er bare å spørre. Og er du singel og søkende: spør den kjekkeste fyren, og du har brutt isen. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...