Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvor ofte er fornuftig å trene benkpress når man ikke er spesielt flink i øvelsen? [jeg vet, teknikk teknikk tenknikk men har i tillegg hypermobile skuldre og en hanglete albue] Stanga\stanga+10kg er ingen utfordring vektmessig men stabiliteten suger så jeg holder meg til det foreløpig.

Tja, du blir jo ikke bedre på teknikk uten å øve;terpe litt hver gang du er på gymmet? Har du noen i nærheten som kan benkteknikk til å hjelpe deg?

Du blir jo mer vant til å benke og benke stabilt jo mer du benker og.

burny_ , du er jo sånn halvflink i benk, har du noen bedre tips enn meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er fornuftig å trene benkpress når man ikke er spesielt flink i øvelsen? [jeg vet, teknikk teknikk tenknikk men har i tillegg hypermobile skuldre og en hanglete albue] Stanga\stanga+10kg er ingen utfordring vektmessig men stabiliteten suger så jeg holder meg til det foreløpig.

Jeg må si meg veldig enig i Aurelius som alltid, øvelse gjør mester. Men da selvfølgelig med forsvarlig utførelse og teknikk, en spotter er alltid noe jeg krever når jeg skal trene benk iallefall. De kan også rette på teknikken din dersom du gjør det litt feil, og kan redde deg fra eventuelle skader.

Du burde absolutt lese denne artikkelen fra fitnessbloggen, veldig mye gode tips som jeg tror du kan ha nytte av :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du blir jo ikke bedre på teknikk uten å øve;terpe litt hver gang du er på gymmet? Har du noen i nærheten som kan benkteknikk til å hjelpe deg?

Du blir jo mer vant til å benke og benke stabilt jo mer du benker og.

burny_ , du er jo sånn halvflink i benk, har du noen bedre tips enn meg her?

Eh... Nei... Har samboeren min med meg, og hans respons på at jeg skal trene benk\løfte på stanga er at han ler av meg - ikke at han er bedre selv. Har til nå trent benk når det var få folk på gymmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg veldig enig i Aurelius som alltid, øvelse gjør mester. Men da selvfølgelig med forsvarlig utførelse og teknikk, en spotter er alltid noe jeg krever når jeg skal trene benk iallefall. De kan også rette på teknikken din dersom du gjør det litt feil, og kan redde deg fra eventuelle skader.

Du burde absolutt lese denne artikkelen fra fitnessbloggen, veldig mye gode tips som jeg tror du kan ha nytte av :)

Lykke til!

Får legge til artikkelen på leselista da :) takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Nei... Har samboeren min med meg, og hans respons på at jeg skal trene benk\løfte på stanga er at han ler av meg - ikke at han er bedre selv. Har til nå trent benk når det var få folk på gymmet...

Da foreslår jeg at du henviser samboer til å sove på sofaen til han skjerper seg,er det noen PT-er eller folk som jobber der du trener du kan spørre? Eller kanskje du får han/noen til å filme en snutt av deg når du benker, legg den ut her, så kanskje vi kan kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du henviser samboer til å sove på sofaen til han skjerper seg,er det noen PT-er eller folk som jobber der du trener du kan spørre? Eller kanskje du får han/noen til å filme en snutt av deg når du benker, legg den ut her, så kanskje vi kan kommentere?

Forvise varmeovnen så jeg fryser? ;) Har en plan om en PT-time eller tre, men må finne tid til det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvise varmeovnen så jeg fryser? ;) Har en plan om en PT-time eller tre, men må finne tid til det også...

Eller ihvertfall si ifra om at å le av kjæresten sin, ikke er bra fremgangsmåte for å få det koselig? (:

Men se om du får filmet en runde med benk, så kan du sikkert få litt feedback her ifra forumet imens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...