Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagens andre dumme spm:

til dere jentene med langt hår som ofte er veldig tørt (og da mener jeg tørt!), hvordan får dere det fint og beholder fuktigheten? Hvor ofte vasker dere? Hvilke produkter bruker dere? Etc etc... Syns jeg har prøvd alt nå jeg....

Litt sent, men hvordan du behandler og børster håret kan også ha noe å si.

Masser shampo og balsam forsiktig inn. Ikke skrubb hardt og gnisse håret mellom håndflatene. Jeg lar balsamen virke i minst 5 minutter, og skyller ut med kaldt/lunkent vann. Har lest at tørt hår ikke tåler veldig varmt vann så godt. Vet ikke hvor sant dette er, men det ligger kanskje noe i det.

Trykk vannet forsiktig ut av håret med hendene, i stedet for å vri og snurre det. Ikke gå crazy med håndklet når du tørker det. Jeg prøver å ikke gni håndklet i håret, men heller trykke det ut. Jeg setter alltid håret i en turban i en halvtime-time etter dusj, og lar det deretter luftørke. Har typ fønet håret én gang de siste fem årene.

Jeg børster alltid mitt hår forsiktig. Bruker hårolje når det er nyvasket, og fuktspray ellers. Begynner å børste tuppene og jobber meg oppover mot hodebunnen. Ser alt for mange venninner som lugger og rykker med hårbørsten mens de grer seg :( Ta deg heller noen minutter ekstra på å gre det varsomt! 

En god hårbørste er også gull verdt. Jeg er glad i min tangle teezer :D

Kan ikke understreke hvor viktig det er å behandle håret varsomt og forsiktig. Tror det er mange som ikke tenker over det.

Ellers: Spis nok proteiner, mineraler, og vitaminer. Håret trenger også et sunt kosthold. 

Har sett at mange jenter og bloggere forguder kosttilskuddet "hair care". Jeg er skeptisk til sånn, men muligens verdt å prøve ut hvis håret er veldig skadet og man vil ha en "kickstart" på veien et sunnere hår. Ser at det koster 150 kr for en startpakke, så det er ikke så mye penger hvis man føler ingenting hjelper. 

Jeg tenker det er alltid viktigst å ta tak i problemet ved (hår)røttene :p Man kan prøve så mange vidunderkurer som man vil, men hvis man behandler håret stygt, og ikke har et godt kosthold, så vil man kanskje ikke få så mye hjelp av de kurene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men hvordan du behandler og børster håret kan også ha noe å si.

Masser shampo og balsam forsiktig inn. Ikke skrubb hardt og gnisse håret mellom håndflatene. Jeg lar balsamen virke i minst 5 minutter, og skyller ut med kaldt/lunkent vann. Har lest at tørt hår ikke tåler veldig varmt vann så godt. Vet ikke hvor sant dette er, men det ligger kanskje noe i det.

Trykk vannet forsiktig ut av håret med hendene, i stedet for å vri og snurre det. Ikke gå crazy med håndklet når du tørker det. Jeg prøver å ikke gni håndklet i håret, men heller trykke det ut. Jeg setter alltid håret i en turban i en halvtime-time etter dusj, og lar det deretter luftørke. Har typ fønet håret én gang de siste fem årene.

Jeg børster alltid mitt hår forsiktig. Bruker hårolje når det er nyvasket, og fuktspray ellers. Begynner å børste tuppene og jobber meg oppover mot hodebunnen. Ser alt for mange venninner som lugger og rykker med hårbørsten mens de grer seg :( Ta deg heller noen minutter ekstra på å gre det varsomt! 

En god hårbørste er også gull verdt. Jeg er glad i min tangle teezer :D

Kan ikke understreke hvor viktig det er å behandle håret varsomt og forsiktig. Tror det er mange som ikke tenker over det.

Ellers: Spis nok proteiner, mineraler, og vitaminer. Håret trenger også et sunt kosthold. 

Har sett at mange jenter og bloggere forguder kosttilskuddet "hair care". Jeg er skeptisk til sånn, men muligens verdt å prøve ut hvis håret er veldig skadet og man vil ha en "kickstart" på veien et sunnere hår. Ser at det koster 150 kr for en startpakke, så det er ikke så mye penger hvis man føler ingenting hjelper. 

Jeg tenker det er alltid viktigst å ta tak i problemet ved (hår)røttene :p Man kan prøve så mange vidunderkurer som man vil, men hvis man behandler håret stygt, og ikke har et godt kosthold, så vil man kanskje ikke få så mye hjelp av de kurene.

Jeg har lest en plass at det ikke er bra for håret å ha det i en "turban", så jeg sluttet å gjøre det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en plass at det ikke er bra for håret å ha det i en "turban", så jeg sluttet å gjøre det også..

Det har jeg også lest, men velger å gjøre det allikevel :p En halvtime-time tre ganger i uka får det tåle! Fletter, dult, hestehale, og andre stramme frisyrer skal heller ikke være bra. Har nå hatt turban og hestehale i alle år, og håret mitt er friskt allikevel. Er så og si umulig å ikke gjøre noe som kan være skadelig for håret, så man får heller prøve å være flink med håret ellers ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men hvordan du behandler og børster håret kan også ha noe å si.

Masser shampo og balsam forsiktig inn. Ikke skrubb hardt og gnisse håret mellom håndflatene. Jeg lar balsamen virke i minst 5 minutter, og skyller ut med kaldt/lunkent vann. Har lest at tørt hår ikke tåler veldig varmt vann så godt. Vet ikke hvor sant dette er, men det ligger kanskje noe i det.

Trykk vannet forsiktig ut av håret med hendene, i stedet for å vri og snurre det. Ikke gå crazy med håndklet når du tørker det. Jeg prøver å ikke gni håndklet i håret, men heller trykke det ut. Jeg setter alltid håret i en turban i en halvtime-time etter dusj, og lar det deretter luftørke. Har typ fønet håret én gang de siste fem årene.

Jeg børster alltid mitt hår forsiktig. Bruker hårolje når det er nyvasket, og fuktspray ellers. Begynner å børste tuppene og jobber meg oppover mot hodebunnen. Ser alt for mange venninner som lugger og rykker med hårbørsten mens de grer seg :( Ta deg heller noen minutter ekstra på å gre det varsomt! 

En god hårbørste er også gull verdt. Jeg er glad i min tangle teezer :D

Kan ikke understreke hvor viktig det er å behandle håret varsomt og forsiktig. Tror det er mange som ikke tenker over det.

Ellers: Spis nok proteiner, mineraler, og vitaminer. Håret trenger også et sunt kosthold. 

Har sett at mange jenter og bloggere forguder kosttilskuddet "hair care". Jeg er skeptisk til sånn, men muligens verdt å prøve ut hvis håret er veldig skadet og man vil ha en "kickstart" på veien et sunnere hår. Ser at det koster 150 kr for en startpakke, så det er ikke så mye penger hvis man føler ingenting hjelper. 

Jeg tenker det er alltid viktigst å ta tak i problemet ved (hår)røttene :p Man kan prøve så mange vidunderkurer som man vil, men hvis man behandler håret stygt, og ikke har et godt kosthold, så vil man kanskje ikke få så mye hjelp av de kurene.

Takk for utfyllende svar! Prøver å ta vare på håret mitt, så skal se om ikke de tipsene du kom med her kan funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt trening kan vel ikke skade (A) ? :D

Det viser seg at jo, det kan det :p

Klarte å gjennomføre økta ganske greit, men mot slutten var lageret så tomt som det aldri før har vært. Er helt hundre prosent utslitt nå og vanvittig svimmel. Da vet jeg i alle fall til neste gang at jeg holder fortet dagen etter feber også, selv om det der og da går helt fint å trene. Nå skal jeg i alle fall slappe av, med kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at jo, det kan det :p

Klarte å gjennomføre økta ganske greit, men mot slutten var lageret så tomt som det aldri før har vært. Er helt hundre prosent utslitt nå og vanvittig svimmel. Da vet jeg i alle fall til neste gang at jeg holder fortet dagen etter feber også, selv om det der og da går helt fint å trene. Nå skal jeg i alle fall slappe av, med kakao.

Hehe jaja, da har man lært det :) Kos deg med kakao og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju klikk ånn de kömmentyrfielt å pejster in de ädresse ju sjåoer

 

Var bare å lime inn adressen i kommentarfeltet, så gjør forumet det automagisk om til en videoavspiller :D(y) 

Det skjer ikke på min logg når jeg gjør det. Hm.

Endret av Amba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis man setter inn hele embed-koden med iframe?

<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/xiWtqVtd1Oo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Edit: Nope!

Og uten:

https://www.youtube.com/embed/xiWtqVtd1Oo

Edit: Still nope!

Så da lurer jeg på det samme :)

Endret av kamilligram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hvis man setter inn hele embed-koden med iframe?

<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/xiWtqVtd1Oo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Edit: Nope!

Og uten:

https://www.youtube.com/embed/xiWtqVtd1Oo

Edit: Still nope!

Så da lurer jeg på det samme :)

Skjermbilde_2015-10-08_14.25.thumb.jpg.fså limer man inn linken i den boksen som kommer opp.

 

evt trykker enter etter man har limt inn :D  

Endret av Sexylubben83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...