Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som får avvik på kcal innhold i løpet av en dag om man regner ut manuelt i forhold til det som diett.no regner ut? (multipliserer antall g. fett m/9 og prot. og karbh. m/4) Noen som har en ide om hvorfor man får ulike tall?

F.eks dagens kost:

Fett: 77,95x9=701,55kcal,

Prot.: 220,55x4=882,2kcal,

Karb.: 288,87x4=1155,48kcal.

Toal:2739,23kcal.

MENS Diett.no regner summerer opp til 2430kcal.. Det er jo 300kcal i forskjell:eek:..

Fortsetter under...

Er det flere enn meg som får avvik på kcal innhold i løpet av en dag om man regner ut manuelt i forhold til det som diett.no regner ut? (multipliserer antall g. fett m/9 og prot. og karbh. m/4) Noen som har en ide om hvorfor man får ulike tall?

F.eks dagens kost:

Fett: 77,95x9=701,55kcal,

Prot.: 220,55x4=882,2kcal,

Karb.: 288,87x4=1155,48kcal.

Toal:2739,23kcal.

MENS Diett.no regner summerer opp til 2430kcal.. Det er jo 300kcal i forskjell:eek:..

SKUMMELT!:eek:

Jeg vet ikke helt om jeg stoler på diett.no, er mylog bedre kanskje? :meh:

Jeg vet ikke helt om jeg stoler på diett.no, er mylog bedre kanskje?

Har selv merket en del avvik hos diett.no, litt kjipt at man ikke kan gå inn og redigere matvarer enkeltvis når man ser verdiene er feil ift. hva som er oppgitt på forpakningen. I tillegg er det rimelig tynt med mikronæringsdata på mange av de jeg bruker daglig, skikkelig irriterende å måtte legge de opp på nytt selv.

Annonse

Pes? :p Var det ikke du som sa at du regnet ting manuelt? Da kan det vel ikke være så pes å sjekke ut ting, med mindre du spiser 80 ulike matvarer i løpet av en dag ;) thihi

Hehe, det var det da, er ikke langt unna 80 ulike;) Nei da, men er en del.. Regner ikke ut alle for hånd. Men så at de summerte tallene på diett.no ikke var i samsvar med kcal innholdet.. ALT for mye pirk å regne alt for hånd;) :p

Stupid question. Hva gjør dere andre når dere har mensen og skal trene? Ingen som føler ubehag?

Jeg tror jeg er heldig, for jeg er av den sorten som kun merker det hele på humøret. Jeg er supergrinete og tåler ingenting. Så nåde de som irriterere meg da:p. Men ellers så synes jeg at trening hjelper på eventuelle ryggsmerter!

Uff.

Jeg er generelt større tilhenger av Internet Explorer, men alt (spes fitnessbloggen) hakker og henger seg med den nyeste versjonen, and that did it. :mad:

Google chrome er bedre enn firefox, faktisk. Firefox VAR veldig bra, men nå henger de veldig etter. Google chrome skal ta så og si alle nettsidene uten problem. Explorer er bais.

Annonse

En glatt matte betyr vel at du glir mye frem og tilbake, noe som påfører gnissninger på ryggen = "kloremerker". Kanskje en idé å bytte matte? :)

Mulig jeg glir fram og tlbake uansett. Prøvde med en annen matte og jeg skyver meg definitivt litt bak.

Hehe, det var det da, er ikke langt unna 80 ulike;) Nei da, men er en del.. Regner ikke ut alle for hånd. Men så at de summerte tallene på diett.no ikke var i samsvar med kcal innholdet.. ALT for mye pirk å regne alt for hånd;) :p

Ja.. da har jeg lagt inn alle matvarene på nytt OG dobbeltsjekket. Innholdet samsvarer ikke.. Skjønner ikke dette jeg. Men gir egentlig litt bang. Blir bare litt irritert over at det ikke stemmer, OG at jeg ikke skjønner hvorfor (litt småperfeksjonist bare:p)..

Har byttet treningssenter, helt flunkende nye ting og super beliggenhet. I dag oppdaget jeg at det sto et skilt som sa at magnesium og lignende grepspreparater ikke er lov å bruke! Skjønner ikke helt hvorfor? :p

Det kan bli en del stygge, hvite merker av det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...