Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg satt og leste på se og hør (don't fucking judge me! :p ) og kom over en "artikkel" som nevnte noe som heter lipoglaze. Enkelt sagt så går det ut på å fryse fettceller sånn at de krystalliserer seg og dør. Deretter pisses dette ut etter et par måneder (pardon my french..). Er dette i det hele tatt mulig? Å drepe fettceller altså..

Fortsetter under...

Skrevet
  "Krembolle skrev:
Så jeg satt og leste på se og hør (don't fucking judge me! :p ) og kom over en "artikkel" som nevnte noe som heter lipoglaze. Enkelt sagt så går det ut på å fryse fettceller sånn at de krystalliserer seg og dør. Deretter pisses dette ut etter et par måneder (pardon my french..). Er dette i det hele tatt mulig? Å drepe fettceller altså..

http://www.northwestern.edu/newscenter/stories/2012/01/fat-cells-surgery-alam.html

Gjest QueenWinther
Skrevet

I teorien kan man legge på seg 0.5kg muskelmasse i uken, ikke sant?

Så - om jeg trener bra styrke, og legger på meg opp mot denne vekten, men ikke over - er alt muskler? Eller kan det også være fett? Kommer dette an på hva jeg spiser(altså matvarene, vil jo være i overskudd.), eller hvordan jeg presser meg på trening?

Skrevet

Startet å trene beina ordentlig for ca 4 uker siden, og har i det siste opplevd mye syre i lårene under intensive fotball-økter. Har 2 dager bein i uka, og 3 fotballtreninger. Har aldri lagt merke til syre i lårene tidligere, og da var eneste treningen av beina interval + fotball. Kjenner jo at jeg har mer juice i løpingen, men masse syre er jo en uheldig bivirking...Er dette en midlertidig fase eller bare et produkt av for mye trening?

Skrevet
  "Krembolle skrev:
Nå har ikke dette så veldig mye med kosthold og trening, men jeg vil ikke lage en hel tråd for å spørre et spørsmål om leppestift.

Jeg leter etter en farge som ligner følgende farge på Selena Gomez. Any tips?

Selena+Gomez+Stars+Flaunt+Magazine+Issue+Party+F72fDeGUGMbl.jpg

Kicks har en leppestift som er veldig lik i fargen, selv om den kanskje er littegranne mattere enn denne. Fargen heter Black Caviar. I tillegg har vel nesten alle de mer eksklusive merkene en liknende farge :)

Jeg har også et dumt spørsmål... Jeg har prøvd å finne svar tidligere, men jeg klarer ikke helt å forstå det. Når trenger man å bruke belte? Og hvorfor? Kan man skade seg uten om man løfter tungt, eller er det for å prestere bedre?

Annonse

Skrevet
  "Ina Winther skrev:
I teorien kan man legge på seg 0.5kg muskelmasse i uken, ikke sant?

Så - om jeg trener bra styrke, og legger på meg opp mot denne vekten, men ikke over - er alt muskler? Eller kan det også være fett? Kommer dette an på hva jeg spiser(altså matvarene, vil jo være i overskudd.), eller hvordan jeg presser meg på trening?

Du vil mest sannsynlig ikke legge på deg 0.5kg muskelmasse i uken. Det er nok mulig for nybegynnere osv, men når man har trent en stund tror jeg ikke det er realistisk, og hvert fall ikke for jenter:) Jeg er fornøyd om jeg får til 3 kg i året:)

Skrevet
  "Krembolle skrev:
Nå har ikke dette så veldig mye med kosthold og trening, men jeg vil ikke lage en hel tråd for å spørre et spørsmål om leppestift.

Jeg leter etter en farge som ligner følgende farge på Selena Gomez. Any tips?

Selena+Gomez+Stars+Flaunt+Magazine+Issue+Party+F72fDeGUGMbl.jpg

Jobber på Kicks, og det stemmer at vi har en leppestift i vårt eget merke som heter Black Caviar. Syns ikke fargen er så holdbar og sterk da men. Chanel har en matt leppestift som er identisk i fargen, og denne er suuuuuperholdbar. YSL har også en veldig lik, og Dior :)

Skrevet
  "FitFish skrev:
Jobber på Kicks, og det stemmer at vi har en leppestift i vårt eget merke som heter Black Caviar. Syns ikke fargen er så holdbar og sterk da men. Chanel har en matt leppestift som er identisk i fargen, og denne er suuuuuperholdbar. YSL har også en veldig lik, og Dior :)

Kicks :love:

Takker for tipsene. Syns Black Caviar så en anelse lysere ut enn hva jeg egentlig er ute etter.

Bruker å være fornøyd med YSL og Dior (har ikke prøvd leppestiftene deres da..). Aldri prøvd Chanel sine produkter. Får se hva jeg har råd til etter jul :whistle: Blakk som e kjerkerotte nå.

Skrevet
  "Afterall skrev:
Funker fett, men det blir ikke digg? Er ikke det en selvmotsigelse?

Vil ikke anbefale noen å forsøke å steke noe som helst i mikrobølgeovn. Mikrobølgeovn fungerer kanskje til å varme opp rester i en fei, det er vel egentlig alt.

Går an å koke havregrøten på morgnen i en fei også :)

Skrevet

Er det mulig å planlegge HIIT på tredemøllene som finnes på treningssentre ala 30 sek løping så 30 sek jogging uten å måtte trykke opp og ned på hastigheten?

Skrevet

Hva er fordelen med 3x5 kontra 5x5? Jeg trener for tiden Stronglifts 5x5, men siden alle her inne ser ut til å sverge til Starting Strength, som er et 3x5-program med omtrent de samme øvelsene (og fordi jeg er lat), tar jeg tre sett per øvelse i stedet for 5. Kan jeg gjøre dette med god samvittighet?

Annonse

Gjest QueenWinther
Skrevet

Jeg bruker denne tråden for alt den er verdt, he-he.

Velikeholdet mitt skal være på omtrent 1900kcal - på dager der jeg ikke trener styrke, men f.eks løper intervaller, som i dag - skal jeg spise 1900kcal + de kcal jeg 'løp vekk' under økten? eller 1900kcal?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...