Jump to content

heijmeb

Members
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

About heijmeb

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/15/1993

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jabees.blogg.no

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. http://no.eqology.com/index.php?do=product&id=1055# Har fått anbefalt å bestille denne, og erstatte et av mine måltider med en shake. Jeg synes det er litt dyrt med 449 for 550gram, dvs. 21 måltider. Er det noen som har oversikt over noe tilsvarende, som har større dunk eller som er billigere i pris?
  2. Matinntak før, og etter trening; Jeg har skjønt det sånn at en skal spise karbohydrater før trening, dette for å øke energinivået så en har mer å gå på under trening. Etter trening bør man spise litt karbohydrater samt proteiner, for å holde energinivået stabilt, og proteiner for at musklene skal ha noe å bygge med. Stemmer dette? Og hva spiser dere før og etter trening? Jeg kan lett spise havregrøt før trening, vente en times tid før jeg trener. Etter trening spiser jeg gjerne to riskaker med frukt og vaniljekesam. Er dette noe jeg kan fortsette med, eller ville dere anbefalt noe annet?
  3. Pannekaker med moste blåbær, bringebær og jordbær!
  4. Takk for svar Rebeccah! Jeg tar knebøy foran speilet hjemme, for å kontrollere og "lære" meg hvor langt ned jeg kan gå før ryggen blir svai og rompa "skyter ut", og vil nok gjøre det en stund før jeg begynner med noe særlig vekter!
  5. Takk for svar begge to, jeg har fulgt nybegynnerprogrammet og kommer nok til å gjøre det en stund fremover Vil nok med tiden også ta med råd til å få hjelp av en PT med kostholdsplan samt treningsprogram.
  6. Fant igjen en matplan og treningsplan jeg fikk tilsendt for en stund siden, og uten noe særlig kunnskaper er jeg veldig usikker på om jeg bør følge den. For meg virker det som veldig få kalorier, og mye trening ift. mengden mat. Noen som kan dele noen meninger og eventuelle forbedringer? Matplanen ser følgende ut: Frokost: 50-80g havregryn + 1,5 dl melk Mellommåltid: 2 scoops proteinpulver (100% whey) + 2-3 dl. melk Lunsj: 1pk kokt skinke/kyllingfilet o.l pålegg + grønnsaker Middag: Kjøtt (karbonadedeig, kylling, biff, laks) + masse grønnsaker + 30-60g ris/fullkornspasta Kveld: 2 riskaker Treningsplanen ser følgende ut: TRENING NR. 1 - LYKTESTOLE INTERVALL : Rolig jogg i 15 minutter Løp 1 lyktestolpe - jogg 1 lyktestolpe (tilsammen 8 lyktestolper) Ta en liten pause (3 minutter) Gjenta løping - jogging x 8 Ta en liten pause (3 minutter) Gjenta løping - jogging x 8 TRENING NR. 2 - STYRKEØKT Rolig jogg i 15 minutter (mølle) Velg det ut 6 forskjellige øvelser som går på lår, bakside lår, legger og rumpe Spør på treningssenter hvilke øvelser som passer for dette (vanskelig å forklare) Gjør hver slik: 10 repetisjoner x 3 Tøy lett ut etter trening TRENING NR. 3 - STYRKEØKT Rolig jogg i 15 minutter (mølle) Velg det ut 8 forskjellige øvelser som går på biceps, triceps, rygg og mage Spør på treningssenter hvilke øvelser som passer for dette (vanskelig å forklare) Gjør hver slik: 8 repetisjoner x 3 Tøy lett ut etter trening !TRENING NR. 4 - ROLIG JOGG Rolig jogg i 45 minutter Du skal jogge slik at du klarer å snakke normalt Any opinions?
  7. Nå har jeg brukt noen uker på treningsstudio, der jeg har delt opp styrketreningen min. Jeg trener i hovedsak 4-5 dager i uka, men føler det er på tide å få litt hjelp med program da jeg bruker for mye tid på å "surre rundt uten mål og mening". Jeg vet svært lite om hva som lønner seg å trene, og hvor ofte jeg bør trene hver muskelgruppe, hvordan jeg bør dele opp treningene etc. og lurer på om noen kan hjelpe meg med å legge opp en liten plan. Jeg forventer ingen innviklet plan, men kanskje noen kan komme med forslag til øvelser og noen tips, samt en grovplan? Målet mitt med treningen er først og fremst å øke muskelmasse samt få ned fettprosenten. Og jeg ønsker å merke/se forbedringer allerede til Juni/Juli mnd. Jeg er villig til å trene hardt og mye, for det er dette som gjør at jeg får en økt selvfølelse, og det er hovedmålet mitt; få en kropp jeg er komfortabel med. Jeg takker for all hjelp, og setter stor pris på alle som tar seg tid til å hjelpe meg med sine kunnskaper!
  8. Selvfølgelig, tror nok ikke jeg får noe slag i trynet eller noe annet enn et ja/nei. Og det er jo evt. en god måte å bli kjent med nye på studioet, men det kommer, jobber med det hver dag. Én dag skal jeg nok tørre Filmer nok i morgen!
  9. Joda, greit nok det, men med svært sterk sosial angst krever det som regel mer enn nok bare å komme seg til studio, og jeg er ikke helt der ennå, at jeg kan spørre han/hun ved siden av meg.
  10. Skal få ei jeg trener med til å filme meg så fort som mulig! Har ingen bekjente som trener styrke, så er vanskelig å få hjelp på den kanten. Legger ut video så fort som mulig.
  11. Hei! Jeg har trent litt teknikk de siste dagene, men får stadig høre at jeg har veldig svai rygg (nederst korsrygg og mot rompa). Jeg har en dårlig holdning i ryggen generelt, og jeg greier ikke gjøre noe med det... jeg prøver å ikke gå for langt ned ved f.eks. knebøy, men jeg dytter visst bare rompa for langt ut ift. ryggen uansett. Er det noe belte eller noen andre hjelpemidler jeg kan bruke, som vil hjelpe meg med å holde ryggen strak? Jeg vil jo starte med litt vekter, men tør ikke med denne bøyen på ryggen.
×
×
  • Create New...