Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hva som er oppi den da?

Og ja, innenfor rimelighetens grenser... :)

Masse rart. Gulerot, tomat, selleri osv. Men jeg lurer på hvilke grønnsaker som er sure, generellt!:) Uavhengig av den juicen min altså:p hehe

Blandt fruktene er jo appelsin, epler, ananas o.l. ansett for å være surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(...)

2. Er det mange "sure" grønnsaker? Jeg kjøpte grønnsaksjuice i går, og den virka passe sur, og jeg kan ikke blande næringpulver i juice(står bare juice, ikke type.) Hva er surt..? Surt- syreholdig ala appelsinjuice.

Altså.. Litt av greia er at jeg vil drikke noe mer enn bare melk og vann... :( helst noe jeg kan blande næringspulver i, derfor lurer jeg på hvilke grønnsaker som er "sure", for å vite hva jeg ikke kan blande det i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller ta seg ei (sjokolade)bolle:D

Popcorn? Hvis du er ute etter litt sånn type snacks. Tørka frukt eller svisker kan være godt, hvis du liker det, men er jo ikke kalorifritt...

Vær litt mer spesifikk?:) jeg har gjerne perioder hvor det går på salt- lakris m salmiakk, chips el.l., noe fyldig/kremet - sjokolade, skum osv, Litt surt eller gele-type ting, som godt og blandet..

Det finnes sikkert kalorifattige ting innen disse kategoriene, don't ya think?

Nå kan jeg ikke spise så mange smågodttyper lengre, så det hjelper lite å få lyst på noe i en av "kategoriene":p

jeg ble positivt overraska på den proteinmicroovnbrownieskakegreiene.

proteinpulver (helst kasein) funker med whey men blir tørrer..en scoop ish.

litt kakao

litt stevie ellerno

egg

mandelmel feks..miks og 40-120sec på full pupp i microen

Det ble en stratos en en pakke byggrøt fra fjordland, faktisk :p

Den var ikke så ille, og ikke så ille mhp næringsinnhold heller. Av og til må man bare sparke prinsippene om halvfabrikata til side og gi etter for gidderikke-syndromet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig)

Tusentakkpåforhånd :D

Chin-ups eller pull-ups og skulderpress in my opinion :p Hvorfor? Ingen av "de tre store" treffer lats eller skuldre i noen særlig grad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow...hvordan marker du egentlig? Something is fishy.

Merk at jeg skrev "i særlig grad".

Selfølgelig strammer du lats når du markløfter, benkpress treffer framside skuldre når du presser.

Men jeg ville ikke basert meg på bare de to for å utvikle lats/skuldre, det ville vel ikke du heller?

Spørsmålet var hvilke to øvelser som ville vært et must bortsett fra de 3 store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at jeg skrev "i særlig grad".

Selfølgelig strammer du lats når du markløfter, benkpress treffer framside skuldre når du presser.

Men jeg ville ikke basert meg på bare de to for å utvikle lats/skuldre, det ville vel ikke du heller?

Spørsmålet var hvilke to øvelser som ville vært et must bortsett fra de 3 store.

Forskjellen på deg og meg er at jeg vil ikke utvikle spesielt mye mer lats og skuldre :p

Ville kanskje brukt kun de tre dersom noen la opp treningsprogrammet mitt slik. Har vært borti coacher som kun bruker de tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lats aktiveres altså ikke når man presser oppover, i benk?o_O

Det har jeg ikke sagt. Det jeg sa var at dersom jeg ville valgt et must for øvelser utenom de 3 store, så hadde det vært chinups/pullups og skulderpress. Du trener vel ikke benk for å utvikle lats?

Forskjellen på deg og meg er at jeg vil ikke utvikle spesielt mye mer lats og skuldre :p

Ville kanskje brukt kun de tre dersom noen la opp treningsprogrammet mitt slik. Har vært borti coacher som kun bruker de tre.

Ja men spørsmålet handlet ikke om forskjellen på meg og deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...