Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  "FatFighter Malm skrev:
Føler meg dum som må spørre, men here it goes: svinekoteletter, er det ja eller nei mat?

Hva mener du? Er du bekymret over kcal? Fettet? Proteinmengden?

Skrevet

Spørsmål: Hva er forskjellen på hip thrust og gluten bridge? Og hvis det bare er en liten forskjell på øvelsene er det en måte å gjøre de to på slik at de blir mer forskjellige?

Annonse

Skrevet
  "Velvet skrev:
Pga de fettmolekylene i det som gjør at kokosolje ikke lagres som fett, men går rett til energi

Er det sant?:eek:

Skrevet
  "Konstantinovs skrev:
Det kan godt hende, men resultatet blir i så fall at noe annet av det du spiser lagres som fett i stedet for.

5000 kalorier fra kokosolje gjør deg like feit som 5000 kalorier fra smør.

ahhh, jeg tenkte meg det(n)

Skrevet
  "Madeleine N skrev:
Er det sant?:eek:

ja, men det betyr ikke at du kan spise ubegrensa av det altså. Overskuddsenergi er overskuddsenergi.

Kokosolje inneholder medium-chain fatty acid (MCT)

MCT olje er en blanding av medium- chain fatty acids (Medium Chain Triglicerides) fra planteriket. I naturlig form får vi disse fettsyrene tilsatt i små mengder som kokosolje i maten.MCT fett brytes ned i leveren til energi, men det er lagret i kroppen i form av fettvev eller fett. Disse ernæringsmessige egenskaper av MCT fettsyrer skyldes direkte opptak fra mage-tarmkanalen til blodet som er på vei til leveren i motsetning til andre fettsyrer. I likhet med glukose, går MCT fettsyrer veldig raskt inn i blodbanen, og trenger bare halvparten av oksygen som andre fettsyrer trenger når behovet oppstår. MCT fettsyrer kjennetegnes også ved å ha en dobbelt så høyt energiinnhold (8,3 kcal / g) i forhold til karbohydrater og proteiner (4 kcal / g), noe som resulterer i en høyere varmeproduksjon (termisk effekt). (HM?)En rask absorpsjon av MCT olje resulterer i spart muskelglykogenet under fysisk anstrengelse. MCT olje ikke øker nivået av kolesterol i blodet, men regulerer nivået av det gunstige HDL kolesterolet.

Skrevet
  "Velvet skrev:
Dette funka som juling! Helte bare varmvann over flekken, hadde litt sunlight over og skylte ut. Voila. Snøhvit serk.

Men vet noen hvordan man får en flekk vekk fra bomull?:p

Farge? Stoffet altså..hehe Antar du har prøvd standarden, vanish n shit:p

Annonse

Skrevet

Hvorfor bruker de belte ved markløft? Jeg synes det ser überteit ut og gjør det ikke -men jeg lurer på om det er en fysisk grunn til at man BØR bruke det?

Skrevet

1. Hva er forskjellen på whey og kasein? Hva er "best"?like mye laktose i begge?

2. Leste enellerannen plass her at når x(asle?) spiste "for mye proteiner" så luktet det (mer enn vanlig) når han slapp en fis. :p

Er det sant?

Skrevet
  "Dize skrev:
Hvorfor bruker de belte ved markløft? Jeg synes det ser überteit ut og gjør det ikke -men jeg lurer på om det er en fysisk grunn til at man BØR bruke det?

Mange brukar belte for å løfte meir, samt enkelte fordi det ser tøft ut.

Eg brukar det på toppsett og eventuelt maksløft for å gje ekstra beskyttelse til ryggen.

Skrevet
  "Velvet skrev:
Rødt stoff, hvit flekk jeg bare gjetter er stearin. Ikke vanish! Redd for selekjolen

Hvis det er stearin så kan det gå glatt å fikse, ihvertfall om stearinen ikke er farga. Strykejern på lav varme, legg i mellom et tørkepapir med god sugeevne, så stryker du lett over et par ganger til stearinen er smelta og alt er sugd opp i papiret:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...