Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei men si meg hvordan fett kan ha lavere TEF enn karbs om fett f.eks er hovedenergikilden og kroppen starter glukoneogenese? :p

Forstod ikke spørsmålet ditt her? Skal fett magisk få høyere TEF fordi det er hovedinntaket, fordi glukoneogenesen blir så intens? Da må jeg i såfall se noen tall, og det vil vel gå opp i opp om vi ser alt i et større bilde, om vi ikke regner med ekstra inntak av protein. Det vil uansett bli en ubetydelig mengde for en normal person, spesielt de fleste som spiser lav-karbo som bruker det for slanking og ligger lavt på kaloriene og "magisk" går ned i vekt.

Om det skal snakkes om TEF så er det ikke noe point å nevne noe annet enn protein (20-30%), karb er vel 5-7% og fett 2-3%? Uten at jeg orker å sjekke dette noe mer nøye, da det blir meningsløst. :) Jeg er ikke noe lav-karbo fan, og ser ingen grunn til å begynne å kverulere videre på det da jeg er høy-protein fan istedet. :D Ingenting som fungerer bedre enn å bare legge til litt ekstra protein, og følge et balansert makro-oppsett.

Ang. lav-karbo og muskelvekst så handler jo det om mange andre ting også AMPK, Leptin osv som begge har vist en fordelaktig effekt ved inntak av karbohydrat sent og er blant annet en del av grunnlaget bak bio-rytme dietten og grunnlaget til refeeds på periodisk faste. Karb om kvelden (og generelt) hemmer AMPK, og fører til forhøyet leptin utover natten og neste dag. Orker ikke å voldta pubmed akkurat nå for å finne tall å sammenligne med, men det er jo et spennende emne så om du har tid så hadde det vært moro å se om det er noe for seg annet enn i teorien.

Faktisk viser studier at man går mer ned i vekt ved fett tidlig på dagen, og karbohydrat senere. Så egentlig har verken high-karb eller low-carb feil, de har bare riktig på forskjellige tidspunkt. :)

At timing er 2nd nature ifh til total inntak det vet vi, så om vekt nedgang og trivsel er hovedmålene så gjør hva dere vil så lenge kaloriene stemmer og dere faktisk trives for det er DU som skal leve med det. :) Jeg utagerte litt om det her:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2025

Ang. ASP så kan dere lese mer om det her:

http://adipocyte.co.uk/ASP.htm

Ikke minst god helg! Wooohooo, i Spania er det utrolig fint vær så blir nok en god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.idrett.no/krets/nordland/nyhetsarkiv/Sider/Stipend til JosteinKvikstad.aspx

Skremmende bruk av penger, jeg er redd vi går en mørk fremtid i møte friidrettsmessig, hvis han har samme tilnærming til resten av treningen sin, som til knebøy..

Edit. dette var kanskje unødvendig slemt av meg, men klarte ikke dy meg.. En moderator må gjerne kjefte på meg i såfall.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alt som leses kan på denne tråden, mye .uhm *kremt* fantastisk>.<. Skal også sies at jeg er skyldig i sikkert titalls av disse selv oppover :whistling:. Vanskelig for en som prøver og komme in i "treningsverden" og vite hva som er god fisk når så mange pt'er, magasiner og andre folk som lissom skal ha peiling sprer så mye forskjellige!!

Har selv kun en facepalm hendelse selv. Vi hadde en på judo trening som stadig vekk drakk brus på trening.. altså.. I stedet for vann......

Jeg har kjent noen diabetikere som trener judo som trenger og få i seg litt sukker i blant.. Men dette er snakk om en fyr som ikke bare knapt kommer seg på 1-2 treningsøkter i uka (som er det absolutt minimum spør du meg!!). Men han drikker aktivt brus på de få treningene han dukker opp på?!?! Tørr ikke engang tenke på hva han får i seg når han IKKE trener...:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest alt som leses kan på denne tråden, mye .uhm *kremt* fantastisk>.<. Skal også sies at jeg er skyldig i sikkert titalls av disse selv oppover :whistling:. Vanskelig for en som prøver og komme in i "treningsverden" og vite hva som er god fisk når så mange pt'er, magasiner og andre folk som lissom skal ha peiling sprer så mye forskjellige!!

Har selv kun en facepalm hendelse selv. Vi hadde en på judo trening som stadig vekk drakk brus på trening.. altså.. I stedet for vann......

Jeg har kjent noen diabetikere som trener judo som trenger og få i seg litt sukker i blant.. Men dette er snakk om en fyr som ikke bare knapt kommer seg på 1-2 treningsøkter i uka (som er det absolutt minimum spør du meg!!). Men han drikker aktivt brus på de få treningene han dukker opp på?!?! Tørr ikke engang tenke på hva han får i seg når han IKKE trener...:eek:

Bjørndalen drikker Cola etter endt økt.. Det betyr jo at ALLE kan drikke det etter trening.. :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke holde deg for god til å legge ut en personlig mail på et offentlig forum? Jeg syns også du bør fjerne linken til hans blogg om han ikke ønsker trafikk fra din side.

Når man har en blogg så må man faktisk forvente at folk reagerer, stikker man frem nesa så vil ofte folk ha noe å si. Hvis jeg legger ut et innlegg der jeg sier at alle som trener driver med boling og folk reagerer på det, så kan jeg ikke i ettertid be folk om å slette link til min blogg på sine sider om de er uenige med meg? Skriver du noe på bloggen og putter det ut på nettet så får man stå for det man skriver mener jeg! Noe annet er selvsagt å legge ut en " personlig" mail på et forum og derfor fjerner jeg kommentaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp denne mailen fra fyren:

Greit nok at du rakker ned på meg og bloggen min på din egen blogg, men kan du være vennlig å fjerne linken til min blogg der?

Selvfølgelig skal du få ha egne meninger om hva som er rett og galt osv.. i forhold til trening.

Dersom en ser på kropps-fasongene våre, er det meget tydelig hvem som har lykkes mest med treningen sin, det er også tydelig i forhold til resultater at treningen.

Håper for din egen del at du klarer å kvitte deg med mengden fett på kroppen din, må være trist med ett slikt syn i speilet hver dag ;)

Lykke til!

Skrev bare *facepalm* tilbake og planlegger nytt innlegg :p

:eek:

Hjelpe meg, det var en trist epost å sende! Det er ikke alltid hyggelig å få kritikk, særlig ikke om man selv synes at man er flink (og gjerne er flink i mange ting!), men det der synes jeg er direkte frekt og usaklig. Men kanskje det da er best å la diskusjonen ligge, trekke på skuldrene og la verden gå videre? Man har ulike mål og meninger her i livet, og alle kamper må kanskje ikke kjempes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek:

Hjelpe meg, det var en trist epost å sende! Det er ikke alltid hyggelig å få kritikk, særlig ikke om man selv synes at man er flink (og gjerne er flink i mange ting!), men det der synes jeg er direkte frekt og usaklig. Men kanskje det da er best å la diskusjonen ligge, trekke på skuldrene og la verden gå videre? Man har ulike mål og meninger her i livet, og alle kamper må kanskje ikke kjempes?

I denne saken så er det nok det, han valgte jo å fjerne innleggene så kanskje han skjønte at teknikken ikke var helt gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne saken så er det nok det, han valgte jo å fjerne innleggene så kanskje han skjønte at teknikken ikke var helt gull?

Joda - men kommentaren var også ment litt på deg ;) Ikke vondt ment, men la det gå. La ham være lei, sur og irritert, og la kommentaren hans gå på kontoen for "ting folk sier når de er sinte, ikke ta det seriøst". Man skal ikke kjempe alle kamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så dumt, men jeg kom inn i garberoben etter endt treningsøkt og der står det to tenåringsjenter og prater. Da jeg kom inn likbleik som jeg er, begynte de å snakke seg i mellom om at det var på tide å ta sol og sånt. Hun ene følte seg ikke så fresh når hun var så bleik (100 gang brunere enn meg), så hun måtte få tatt litt sol slik at hun følte seg bra. Den andre jenta var helt enig, men moren hennes hadde sagt at hun tok for mye sol. Selv syntes hun ikke 3 ganger i uken var for mye. SLik gikk nå diskusjonen mens jeg stod der og nesten følte meg ille til mote.

Hadde lyst til å si at jeg føler meg i topp form selv om jeg er gjennomsiktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb, en av de andre ansatte ser meg drikke en proteinshake, å lirer av seg følgende.

"Du må slutte å drikke det der, det e ikke sunt, det du må kjøpe dæ e sånne herbalife drikka å sjokolada, dæm e sunn å dritgo!"

- Dette fra en som spiller fotball i 1. div

På treningssenter, de står å deler ut sjokolader(Bergene melk) vist man tar en spørreundersøkelse.

Joakim - Alltid smart å spise sjokolade etter ei treningsøkt. :meh:

Menneske - Ja det e jo da du må spise, før da har du fortjent det.

Joakim - :huh:

Menneske - Du går liksom i null da

Joakim - :huh: (mens han drikker ferdig proteinshaken sin)

Menneske - Det e jo like sunt som det du bøtte nedpå med

Joakim -

tumblr_lo1y4diymx1qldlyho1_400.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb, en av de andre ansatte ser meg drikke en proteinshake, å lirer av seg følgende.

"Du må slutte å drikke det der, det e ikke sunt, det du må kjøpe dæ e sånne herbalife drikka å sjokolada, dæm e sunn å dritgo!"

- Dette fra en som spiller fotball i 1. div

På treningssenter, de står å deler ut sjokolader(Bergene melk) vist man tar en spørreundersøkelse.

Joakim - Alltid smart å spise sjokolade etter ei treningsøkt. :meh:

Menneske - Ja det e jo da du må spise, før da har du fortjent det.

Joakim - :huh:

Menneske - Du går liksom i null da

Joakim - :huh: (mens han drikker ferdig proteinshaken sin)

Menneske - Det e jo like sunt som det du bøtte nedpå med

Joakim -

Av og til skulle jeg ønske at folk var smartere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...