Gå til innhold

"Du ser jo snart ut som en mann"


Kristin91

Anbefalte innlegg

Jenter som trener styrke vil ganske enkelt få bredere skuldre enn gjennomsnittsjenta og folks kommentarer er til og spy av! "Dæven, så svær du har blitt", "nå er du "stor" nok eller "du ser jo ut som en mann snart". Seriøst? Folk eier ikke skam! Selv om man trener styrke og virker trygg på seg selv kan man jo fortsatt bli såret av sånne ting! Hvorfor skal det være greit og slenge sånne kommentarer? Blir så jævla irritert! Hva tenker dere jenter om sånne kommentarer? Flere som får sånt slengt i trynet? Og hvordan forholder dere dere til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er noko som irriterar meg også. det er liksom vorte allmenn akseptert at det greit å rakke ned på og komme med ufine kommentarar til folks som er trente. og går det andre vegen er det jo det mest usmaklige og umoralske ein kan gjere, til dømes: "oi, du har jammen lagt på deg ein del, no byrjar du å verte ganske feit".

begge deler burde vere like uakseptabelt. imotsetning burde folk få skryt om dei ser trente ut, for det vil i dei aller fleste tilfelle også bety at dei har god helse.

det beste ein kan gjere er å bare ignorere det heile og tenke som så at me som trenar veit at me har god helse og ser bra ut, og at dei som kjem med ufine kommentarar nesten utelukkande er sjalu og prøver å føle seg betre ved å rakke ned på andre.

42924-haters-gonna-hate-britney-spea-HTzi.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at ikke bare kvinner møter fordommer når det kommer til muskler. Det er mer akseptert å være gutt og ønske å bli schwær, men jeg møter ofte folk som kommer med kommentarer for det. Du må bare huske på at om du ønsker en veltrent mann så liker de veldig ofte veltrente kvinner selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da jeg fleksa fronten for typen på skype for å vise at skuldre og armer kommer seg sa han 'litt skummelt, bare ikke få sånn oppetter ryggen'. Drit og dra, jeg vil ha rygg og jeg jobber hardt for det om dagen. Og jeg er ikke svær og kommer nok aldri til å bli det. Man går jo ikke rundt og flekser til vanlig (vel, hehe), så man ser jo bare bra ut. Mamma derimot var utrulig nok mye mer støttende da jeg var hjemme og synes jeg godt kunne fortsette med 'hva enn det er du gjør, du ser så mye gladere ut!' Takk mamma, I will!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer... Kommentarer som "nå må du ikke bli helt kroppsfiksert", "åja så du skal bygge mannemuskler?"

Jeg er langt i fra stor, men så fort jeg snakker med noen om det, får kommentarer på facebook hvis jeg er stolt over noe osv. Så er det aldri noen utenifra "treningsmiljøet" som sier: Så bra, stå på!

Jeg trenger ikke at alle skal legge ut i det lange og det breie om hvor vakkert det er med muskler osv. Men at de fleste faktisk ikke tenker på helsegevinst og hvor mye overskudd og styrke man får i hverdagen, og ikke minst arbeidet det krever....

Jeg gir enten blanke og drar kommentaren deres überlangt, og sier noe som -" ja jeg skal begynne på steroider og bli bodybuilder", med en høyst ironisk tone. Eller forklarer ganske enkelt hvorfor jeg gjør det, og hinter til at jeg ikke setter pris på kommentaren jeg fikk. Jeg slenger aldri dritt tilbake, det er jeg ikke "tøff" nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt teit å bruke så mye energi på å irritere seg over hva andre mener om den livsstilen man har? Man velger ikke en sånn livsstil for å tilfredsstille andre eller for å få andres godkjennelse. Og hvis man gjør det for andre grunner enn å bli en bedre utgave av seg selv så er det kanskje på tide å revurdere sine målsetninger med trening. Ellers gidder jeg ikke irritere meg over hva andre skal mene og jeg svarer ihvertfall ikke med samme mynt. Det ville ikke gjøre meg bedre enn dem og jeg vil heller bruke energien på noe mer fornuftig istedenfor å gå i forsvarsposisjon hele tiden. Det er bare slitsomt :) Man kan velge selv hvordan man reagerer til andres uttalelser. Men uansett, det kan vel være greit å ha et par hundre kalorier til øvers til å kunne spise hva faen man vil uten å få dårlig samvittighet? (Gjelder kansje ikke for det som forbererder seg de siste ukene før konkurranse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å komme unna at det å være velltrent er ett sosial stigma, kansje spesielt for jenter som er litt "store". Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor det er sosialt akseptert å himmle me øynene å kaste ut "trur du du er noe?" og lignende kommentarer om man f.eks sier nei til ett kakestykke i en sosial sammenheng. I mine øyene er det like frekt som å si til noen at de er tjukk eller har kviser i ansiktet.

Bare for å ta ett eksempel fra virkeligheten. Jeg var engang på bursdagsfest/vorspiel der det var kake. Jeg ble tilbudt, men sa nei takk, og da fikk jeg noen kommentarer. Jeg smilte bare å tenkte ikke noe spesielt over det, siden dette er noe jeg er vant med. En time senere på samme festen, gikk en fire fem stykker utt på verandaen for å røyke hasj, ingen kommenterte dette i det hele tatt, eller synes dette var noe rart.

Så, i noen sammhenger er det mer sosialt akseptert å røyke hasj en å si nei takk til ett kakestykke :)

På en annen side, så skal det sies at noen personer som trener gjør ett MEGET stort poeng av dette, både i klesvalg og i valg av pratetemaer, så da er det vell naturlig at folk blir litt lei og slenger med leppa.

MEN, å si til jenter som trener at de ser ut som menn o.l er totalt hjernedødt å superfrekt og ett klart tegn på dårlig oppdragelse. Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg får også sånne kommentarer fra tid til annen. Jeg har sluttet for lenge siden å bruke energi på ta det innover meg, men for å være helt ærlig så funderer jeg over hvor utrolig dårlig folkeskikk det er, det å kommentere negativt på andres utseende (uansett kroppsfasong). Mitt største problem er at jeg blir ganske paff og satt ut når det kommer en sånn bemerkning, og vet ikke engang hvordan jeg skal svare eller kommentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...