Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Jeg har vært på ferie i en uke og har ikke fått sett sesongavslutningen enda, gleeeeder meg til i kveld!! :love:

Forøvring enig me dama over, sliter litt med å holde kontorll på alle..

Synes og at bøkene minner meg litt om (det jeg har lest) av bibelen...(!)

Måten de er "lagt opp" på, slektstre osv.

Bøkene gir i alle fall mer mening og har en troverdig story :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe bøkene. Men jeg ser at noen av bøkene er delt opp innimellom. Er det noen forskjell på om de er delt opp eller ikke? Hva er f eks forskjellen på https://cdon.no/bøker/martin,_george_r-_r-/game_of_thrones,_5_vol_box-18663733 og https://cdon.no/bøker/martin,_george_r-_r-/a_song_of_ice_and_fire_-_a_game_of_thrones:_the_story_continues-18555425. Er det noen forskjell på innholdet?

Kjøpte du en av disse? Fornøyd? :) Tenkte jeg skulle kjøpe bøkene selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk endelig sett de tre siste episodene i sesong 4 i går, etter ferie og slikt.

Slo meg virkelig hvor få interessante karakterer som er igjen nå. Tror det skal ha mye av æren for at jeg nesten ikke husker to gjennomlesninger av A Feast for Crows og Dance of Dragons..

Ygritte er borte.

The Hound er borte.

Tywin er borte.

Oberyn er borte.

Pyp og Grenn er borte (wtf? why?)

Jojen er borte.

Tror det var der det gikk galt i Martin's bøker. For mange av de sterke karakterene forsvant.

Oberyn og Ygrittes død var hjerteskjærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sett de tre siste episodene i sesong 4 i går, etter ferie og slikt.

Slo meg virkelig hvor få interessante karakterer som er igjen nå. Tror det skal ha mye av æren for at jeg nesten ikke husker to gjennomlesninger av A Feast for Crows og Dance of Dragons..

Ygritte er borte.

The Hound er borte.

Tywin er borte.

Oberyn er borte.

Pyp og Grenn er borte (wtf? why?)

Jojen er borte.

Tror det var der det gikk galt i Martin's bøker. For mange av de sterke karakterene forsvant.

Oberyn og Ygrittes død var hjerteskjærende.

Hva mener du med at det gikk galt? Er jo ikke akkurat færre folk som nå leser bøkene enn før. Det er jo en stor del av det som gjør det så spennende. Du aner ikke hva som skal skje, for alt kan skje i mye større grad enn det du finner i andre bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoilers i linkene

Forøvrig, ang. Lady Stoneheart:

http://winteriscoming.net/2014/06/25/scene-may-never-happen-game-thrones/

Og et antall jenter vil nok sette pris på denne nyheten:

http://winteriscoming.net/2014/06/23/familiar-face-returning-game-thrones-season-5/

Spekuleres i at Jaqen skal spille the kindly man, men Jaqen og the kindly man var jo ikke de samme personene i bøkene (såvidt vi vet da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det gikk galt? Er jo ikke akkurat færre folk som nå leser bøkene enn før. Det er jo en stor del av det som gjør det så spennende. Du aner ikke hva som skal skje, for alt kan skje i mye større grad enn det du finner i andre bøker.

Det gikk galt. Som i at selv etter to re-reads husker jeg fuck og ingenting av de to siste bøkene etter et par år.

Tror det er en viss enighet at serien så langt peaket ved Storm of Swords.

Spekuleres i at ---- skal spille the kindly man, men ----- og the kindly man var jo ikke de samme personene i bøkene (såvidt vi vet da).

Prøvde å holde spoilers borte, siden dette er godt forbi der serien er per i dag. Og det spekuleres definitivt at kindly man og denne personen er samme, så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest denne tråden i frykt for alvorlige spoilere, men om noen både har lest bøkene OG sett serien; bør jeg lese bøkene først?

Som regel gjør jeg alltid det, men noen mente at jeg sikkert ville like serien bedre om jeg så den først...

So what ya think??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest denne tråden i frykt for alvorlige spoilere, men om noen både har lest bøkene OG sett serien; bør jeg lese bøkene først?

Som regel gjør jeg alltid det, men noen mente at jeg sikkert ville like serien bedre om jeg så den først...

So what ya think??

jeg begynte med å se på serien uten å ha lest bøkene. Syntes den var knall. Så begynte jeg på bøkene (ca etter ses. 2), og har forlengst tatt igjen serien, og synes det er igrunn like knall å lese først, for så å se serien. Det var ikke noe minus å ha lest bøker nå i den sesongen som var nå hvertfall, selvom man vet mesteparten som kommer.

Maange karakterer, så kanskje du må se serien og lese bøkene både en og to ganger for å få med alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte med å se på serien uten å ha lest bøkene. Syntes den var knall. Så begynte jeg på bøkene (ca etter ses. 2), og har forlengst tatt igjen serien, og synes det er igrunn like knall å lese først, for så å se serien. Det var ikke noe minus å ha lest bøker nå i den sesongen som var nå hvertfall, selvom man vet mesteparten som kommer.

Maange karakterer, så kanskje du må se serien og lese bøkene både en og to ganger for å få med alt :)

Har ikke noe imot å ta det dobbelt opp, om det er så bra som folk skal ha det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest denne tråden i frykt for alvorlige spoilere, men om noen både har lest bøkene OG sett serien; bør jeg lese bøkene først?

Som regel gjør jeg alltid det, men noen mente at jeg sikkert ville like serien bedre om jeg så den først...

So what ya think??

Du vil definnitivt like serien bedre om du ser den først. Mye forandringer (mange til det bedre) fra bøkene og du slipper å vite/vente på det du veit skal skje. MEN om du er glad i å lese fantasy tror jeg du vil verdsette spenningen i å lese bøkene først utrolig mye høyere enn å se serien, det ville hvertfall jeg gjort. Et annet pluss er at du bare kan gønne på til siste bok og slipper litt mer venting kontra det å følge serien. Bøkene ftw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil definnitivt like serien bedre om du ser den først. Mye forandringer (mange til det bedre) fra bøkene og du slipper å vite/vente på det du veit skal skje. MEN om du er glad i å lese fantasy tror jeg du vil verdsette spenningen i å lese bøkene først utrolig mye høyere enn å se serien, det ville hvertfall jeg gjort. Et annet pluss er at du bare kan gønne på til siste bok og slipper litt mer venting kontra det å følge serien. Bøkene ftw.

Da høres det unektelig ut som jeg velger bøkene først ;) Takker så meget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...