Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Håper de faktisk ikke tar henne med, slik som bøkene er nå.

Hun gjør ekstremt lite ut av seg til å gjøre et slikt comeback i tvserien.

Får se hva neste bøkene har å by på!

*Spoiler* merk for å lese

Hun tar Jamie til fange, så vil si at hun spiller en ganske stor potensiell rolle i serien videre, basert på utfallet av skjebnen Jamie får. Slik som hun fremstår i serien ser jeg ikke bort fra at hun dreper Jamie i neste bok, evt at briene redder han ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at årsaken til at :hungover: ikke ble med, rett og slett var at skuespilleren ikke var tilgjengelig når de skulle filme sesong 4. Har faktisk vært med i 9 produksjoner siden 2013, deriblant en annen stor tv-serie. Satser på en litt sentral rolle i neste sesong, for det virker som om characteren er for vital til å kuttes. Skaperne av serien vil nok heller ikke gi glipp av et såpass stort "shock and awe" øyeblikk som den characteren kan gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er en logistisk forklaring bak her, på tilsvarende måte som Jojen & Meera Reed ikke dukket opp før i begynnelsen av sesong 3 selv om de "egentlig" skulle vært med allerede i sesong 2 -- kan bli unødig mye styr å ha med en skuespiller bittelitegrann i slutten av en sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra episode. Men hvor ble det av lady stoneheart?

Det er godt mulig at årsaken til at :hungover: ikke ble med, rett og slett var at skuespilleren ikke var tilgjengelig når de skulle filme sesong 4. Har faktisk vært med i 9 produksjoner siden 2013, deriblant en annen stor tv-serie. Satser på en litt sentral rolle i neste sesong, for det virker som om characteren er for vital til å kuttes. Skaperne av serien vil nok heller ikke gi glipp av et såpass stort "shock and awe" øyeblikk som den characteren kan gi.

Tipper det er en logistisk forklaring bak her, på tilsvarende måte som Jojen & Meera Reed ikke dukket opp før i begynnelsen av sesong 3 selv om de "egentlig" skulle vært med allerede i sesong 2 -- kan bli unødig mye styr å ha med en skuespiller bittelitegrann i slutten av en sesong.

SPOILER

Grunnen til at de valgte å droppe Lady Stoneheart er fordi det svekker inntrykket og viktigheten av Red Wedding. Om Catelyn skulle gå rundt som en halvdød zombie i en episode for å drepe et par Frey's, er det sikkert kult den episoda,, men etter det er hun fraværende i lang tid. De synes også det var håpløst å hente tilbake en så god skuespiller for å spille en så liten, ubetydelig rolle som zombie.

De har ikke sagt noe om at hun ikke kommer med senere. Får hun en større rolle/holder seg lenge i bøkene så kommer de seg ikke uten henne i serien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOILER

Grunnen til at de valgte å droppe Lady Stoneheart er fordi det svekker inntrykket og viktigheten av Red Wedding. Om Catelyn skulle gå rundt som en halvdød zombie i en episode for å drepe et par Frey's, er det sikkert kult den episoda,, men etter det er hun fraværende i lang tid. De synes også det var håpløst å hente tilbake en så god skuespiller for å spille en så liten, ubetydelig rolle som zombie.

De har ikke sagt noe om at hun ikke kommer med senere. Får hun en større rolle/holder seg lenge i bøkene så kommer de seg ikke uten henne i serien heller.

Ja det er igrunn gode argumenter. Hun er jo en fantastisk god skuespiller, så med mindre de gjør noe mer med den rollen enn hva som er i bøkene, kan det virke litt wasted å bruke henne til det. Her er intervjuet hvor de snakker om avgjørelsen: http://insidetv.ew.com/2014/06/16/game-of-thrones-why-no-lady-stoneheart/

Tyrion-spoiler fra A Dance With Dragons (i hvitt, så ikke quote dette): Lurer på hva Peter Dinklage synes om alle de nedverdigende dvergescenene han antakelig må gjøre i neste sesong hehe. Tyrion tilbringer jo faktisk endel av boka som aktør i et dvergesirkus hvor han rir rundt på minigris, med lanse. Det var forøvrig det samme dvergesirkuset som opptrådde når Joffrey ble drept. :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOILER

Grunnen til at de valgte å droppe Lady Stoneheart er fordi det svekker inntrykket og viktigheten av Red Wedding. Om Catelyn skulle gå rundt som en halvdød zombie i en episode for å drepe et par Frey's, er det sikkert kult den episoda,, men etter det er hun fraværende i lang tid. De synes også det var håpløst å hente tilbake en så god skuespiller for å spille en så liten, ubetydelig rolle som zombie.

De har ikke sagt noe om at hun ikke kommer med senere. Får hun en større rolle/holder seg lenge i bøkene så kommer de seg ikke uten henne i serien heller.

Hva med når hun tar Jamie til fange? Kan plutselig ikke bli så ubetydelig alikevell om hun dreper han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med når hun tar Jamie til fange? Kan plutselig ikke bli så ubetydelig alikevell om hun dreper han?

Med "han" så mener du Brienne, eller?

Mye mulig de dropper/skriver om scena for å utelate karakteren helt. Brienne og Hunden sloss jo tross alt aldri. Brienne ser heller aldri Arya i bøkene. Jeg tror de kommer til å inkludere henne i neste sesong, men hun har en såpass liten rolle i bøkene atm. at de vil samle opp mest mulig. For det jeg vet kan det hende at Brienne og Stoneheart blir "satt på vent" til den nye boka kommer ut, altså at hele neste sesong blir foruten dem. På den måten kan de virkelig inkludere Stoneheart og ikke bare bakgrunnssnakk om henne og svært korte scener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOILER

Med "han" så mener du Brienne, eller?

Mye mulig de dropper/skriver om scena for å utelate karakteren helt. Brienne og Hunden sloss jo tross alt aldri. Brienne ser heller aldri Arya i bøkene. Jeg tror de kommer til å inkludere henne i neste sesong, men hun har en såpass liten rolle i bøkene atm. at de vil samle opp mest mulig. For det jeg vet kan det hende at Brienne og Stoneheart blir "satt på vent" til den nye boka kommer ut, altså at hele neste sesong blir foruten dem. På den måten kan de virkelig inkludere Stoneheart og ikke bare bakgrunnssnakk om henne og svært korte scener.

Edit: Er redd hun ikke vil komme med i det heletatt. Brienne er ingen POV character i "The winds of winter". Mulig det kommer et kapittel om henne/stoneheart for det, men det er fort det eneste vi får høre fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden her, men hopper inn, fordi jeg er ustyrtelig rasende og indignert (haha) over at cliffhangeren i sesong 4 ikke var Lady Stoneheart.

Ja, jeg liker denne karakteren, men mulighetene for at hun ikke var med, er for meg enda mer dramatiske!

****Mulige spoilers ahead*****

I bøkene (til dit jeg har kommet, har akkurat begynt på A Dance With Dragons) så er hun per nå ikke noen "stor" karakter, men jeg lever i håpet. Og siden serieskaperne nå sitter på en del "inside information" om hvordan GRRM ser at karakterene skal utvikle seg, og hva de skal oppnå - så gjør dette meg livredd for at hun ikke skal dukke opp. Dukker hun dermed ikke opp i serien, så blir det en omvendt spoiler - altså - de sier dermed at ikke karakteren i boka kommer til å bli noen stor/større trussel og faktisk utrette store ting!!!

Aaaaaah, panikk!!! :nailbiting:

Min store drøm er jo at Lady Stoneheart på ett eller annet tidspunkt skal kræsje sammen med Melisandre, og som yin/yang av samme gud/magi skape ett skikkelig Lord of the Light - kaos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg må droppe denne tråden til jeg har lest bøkene. Minefelt av spoilere :eek:

Damn right! Her diskuteres det over en lav sko..

Uansett er det faktisk ikke major plot holes at all. Den biten dekker serien fint for de som vil lede bøker ;)

Tl; har du sett serien tåler du å lese dette før du leser bøkene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cersei og Jaime er de tapte Targaryen-barn, i tillegg til lille Jon og nuske-Daenerys. Viser seg ett av hodene i den trehodede dragen var en whacko med personlighetsforstyrrelser, så den endte opp med å manifestere seg som tvillinger i menneskeverdenen.

Sjukt nok? :p

Jeg for min del synes akkurat det er så sjukt at jeg tror ikke på det selv engang. Men (spoiler): Jeg lurer litt på hvem som er far til Lannister-twinsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler alert:

(merk): Siden Jojen døde i Ep 10, men at hans skjebne fortsatt er usikker i boka betyr dette at Jojen Paste er bekrefta? :p MAAANCE RAYDER! The best schemer in ASOIAF - just wait and see :p BTW intressant at Mance rayder sier "winter is coming" i ep10, for hva ligger egentlig i de ordene?? (ganske åpenbar da ;))

Ikke siter mitt innlegg, plx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...