Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har jentecrush på ho... Wish i was lesbisk ;)

I second that!

men det er og en historie jeg ser frem til å se mer av. Jeg liker også Tyrions kjappe svar. .:love:

Ojojoj jeg gleder meg til bøkene kommer!!

Hva mener dere om ståheiet om søsknene(voldtekt?)

Jeg har sett hva grrm mente om det hele og jeg har tenkt litt sånn likevel, så jeg ble liksom ikke sjokkert.

Synes det har skjedd mer ufyselige ting i den serienhvis man skal tenke på synd og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt kjedelig at det kommer helt feil fremstilt enn det er tenkt ift. boken, men jeg skjønner ikke hva alt det bråket har å si. Det er strengt tatt flere iløpet av serien som har blitt voldtatt (om enn kanskje mest i bakgrunnen), som også ropte 'Nei', for å si det sånn...

Dette er jo diskusjonen som går rundt problemstillinge bokform / bildeform. F.eks siste episode nå hvor en gitt scene er beskrevet i hodet til "henne", og alt hun hører "han" si til "han" er jo gjennom henne. Så er det tankene, hva hun vurderer å si , hva hun sier og hva hun ikke sier. På TV blir dette enkelt og kort fokusert på han som faktisk snakker.

Poenget er vel at fokuset til boken og fokuset til film/serie vil altid være forskjellig. Fordi det er to forskjellige fortellerteknikker.

Og sålangt så går de ikke veldig utenfor the big thing. Tenker man over det er jo HOVEDhistorien fremdeles veldig inntakt. til tross for snarveier.

SPOILER:

Hørte ingen som skrek da da kona til King of The North ble drept på serien i S02; red wedding. I boken ble hun strengt tatt aldri drept, men solgt og forsvant egentlig mer sporløst. Og så leste vi ikke mer om henne, og jeg tviler på at vi blir å lese om henne igjen. I filmformat fungerer slike løse tråder svært dårlige, mens i bokformat.. ja.

Du catcher sikkert hva jeg vil frem til

Dessuten, jeg finner spenning i det. Får nå vet jeg EGENTLIG ikke hva som skjer, selv om jeg har lest og tror jeg vet. Så lenge de ikke spinner ut av hovedhistorien så er jeg fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo diskusjonen som går rundt problemstillinge bokform / bildeform. F.eks siste episode nå hvor en gitt scene er beskrevet i hodet til "henne", og alt hun hører "han" si til "han" er jo gjennom henne. Så er det tankene, hva hun vurderer å si , hva hun sier og hva hun ikke sier. På TV blir dette enkelt og kort fokusert på han som faktisk snakker.

Poenget er vel at fokuset til boken og fokuset til film/serie vil altid være forskjellig. Fordi det er to forskjellige fortellerteknikker.

Og sålangt så går de ikke veldig utenfor the big thing. Tenker man over det er jo HOVEDhistorien fremdeles veldig inntakt. til tross for snarveier.

SPOILER:

Hørte ingen som skrek da da kona til King of The North ble drept på serien i S02; red wedding. I boken ble hun strengt tatt aldri drept, men solgt og forsvant egentlig mer sporløst. Og så leste vi ikke mer om henne, og jeg tviler på at vi blir å lese om henne igjen. I filmformat fungerer slike løse tråder svært dårlige, mens i bokformat.. ja.

Du catcher sikkert hva jeg vil frem til

Dessuten, jeg finner spenning i det. Får nå vet jeg EGENTLIG ikke hva som skjer, selv om jeg har lest og tror jeg vet. Så lenge de ikke spinner ut av hovedhistorien så er jeg fornøyd :D

Så enig! Går ikke an å ha samme vinkling på film som i bøker, to forskjellige måter å fortelle historien på, så å sammenligne bok og film er som å sammenligne apen og elefantens klatrekunnskaper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo diskusjonen som går rundt problemstillinge bokform / bildeform. F.eks siste episode nå hvor en gitt scene er beskrevet i hodet til "henne", og alt hun hører "han" si til "han" er jo gjennom henne. Så er det tankene, hva hun vurderer å si , hva hun sier og hva hun ikke sier. På TV blir dette enkelt og kort fokusert på han som faktisk snakker.

Poenget er vel at fokuset til boken og fokuset til film/serie vil altid være forskjellig. Fordi det er to forskjellige fortellerteknikker.

Og sålangt så går de ikke veldig utenfor the big thing. Tenker man over det er jo HOVEDhistorien fremdeles veldig inntakt. til tross for snarveier.

SPOILER:

Hørte ingen som skrek da da kona til King of The North ble drept på serien i S02; red wedding. I boken ble hun strengt tatt aldri drept, men solgt og forsvant egentlig mer sporløst. Og så leste vi ikke mer om henne, og jeg tviler på at vi blir å lese om henne igjen. I filmformat fungerer slike løse tråder svært dårlige, mens i bokformat.. ja.

Du catcher sikkert hva jeg vil frem til

Dessuten, jeg finner spenning i det. Får nå vet jeg EGENTLIG ikke hva som skjer, selv om jeg har lest og tror jeg vet. Så lenge de ikke spinner ut av hovedhistorien så er jeg fornøyd :D

Spoiler:

Det som er så ufattelig klønete er at hun i boken heter Jeyne Westerling, mens hun i serien heter Talisa Stark/Talisa Maegyr. De som skriver manus til serien forandret Jeyne såpass mye at GRRM ba de om å gi henne nytt navn også. Karaktertrekkene hennes ble totalt endret, hun var nå plutselig fra Volantis og ikke et av underhusene til Lannister. Hun som rolle blir totalendret.

Nå er ikke det en stor biggie for hendelsesforløpet foreløpig, men jeg håpte hun skulle produsere enda en arvtager til herredømmet i Nord. Regner nesten med at de som skriver manus har forhørt seg om Jeyne sin fremtidige rolle i serien ettersom de velger å drepe hun som spiller Jeynes rolle i serien. Klamrer meg til et hårstrå, men beskrivelsen av den jenta Jamie ser forlate Riverrun og Catelyn sin beskrivelse av jenta er to vidt forskjellige. Jeyne har gått fra å være en jente ingen kunne si nei til med brede hofter til å være en jente med smale hofter og utseendet litt sånn "meeh". Og det vil derfor være grunn til å tro at det ikke er den samme jenta (Jamie har jo tross alt aldri sett jenta før) Jeyne var jo aldri heller på Red Wedding og jeg nekter å tro at Blackfish ville være med på å drepe sønnen til en av Starkfamilien.

Som sagt så ser det ut til at dette ikke stemmer, foreløpig, det er fortsatt håp. Syntes derfor det er dumt at Jeyne ikke er Jeyne i serien :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talisa-karakteren var for meg aldri overbevisende på noe som helst vis, og fremsto som en ganske kjip og kjedelig forenkling av Robb's kjærlighetsplot. Egentlig like greit hun òg omkom under RW.

This. Hun var der, fungerte til det hun skulle fungere som. Gir mer kredibilitet til hovedfiguren hun støtter opp om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler:

Ga de (?) ikke Jeyne sånn måne-te for at hun ikke skulle bli gravid da? Men den forskjellen i beskrivelsen av Jeyne passerte min oppmerksomhet, nice catch. :)

Mulig Jeyne har en rolle å spille i bøkene framover, men tror IMO at hun ikke bærer på noe barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler:

Ga de (?) ikke Jeyne sånn måne-te for at hun ikke skulle bli gravid da? Men den forskjellen i beskrivelsen av Jeyne passerte min oppmerksomhet, nice catch. :)

Mulig Jeyne har en rolle å spille i bøkene framover, men tror IMO at hun ikke bærer på noe barn.

Det stemmer at Jeyne "visstnok" fikk månete, men det er jo ingen andre enn de i Riverrun som kan bekrefte det om jeg ikke husker feil. Riverrun sympatiserer med Stark og jeg kan derfor tenke meg at de kanskje ville kunne prøve å lure Lannister/Frey ved rett og slett bare dikte det opp. Er og mulig Westerling-familien har fått en benåding pga. dette og at det faktisk er så rett frem som det ser ut til i boka. GRRM har overrasket før så hvorfor ikke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...