Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Merker at det nesten kun er de 'nordlige historiene' jeg interesserer meg for, uavhengig av om jeg leser bøkene eller ser på tv-serien. Winterfell, The Wall, Wildlings, Greyjoys, Boltons, etc. Unntakene er Stannis, som jeg også liker, pluss litt av det fra King's Landing. Straks settingen endrer seg til østen, med Daenerys, mister jeg nesten helt interessen. I den forrige boken skimmet jeg kun gjennom kapitlene hennes for å se om det dukket opp noen interessante navn.

Føler mye av det samme. King's landing er for meg de traurigste kapitlene. Jamie, Cersei og Sansa kan ikke måle seg med resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det nesten kun er de 'nordlige historiene' jeg interesserer meg for, uavhengig av om jeg leser bøkene eller ser på tv-serien. Winterfell, The Wall, Wildlings, Greyjoys, Boltons, etc. Unntakene er Stannis, som jeg også liker, pluss litt av det fra King's Landing. Straks settingen endrer seg til østen, med Daenerys, mister jeg nesten helt interessen. I den forrige boken skimmet jeg kun gjennom kapitlene hennes for å se om det dukket opp noen interessante navn.

Interresant, jeg er omvendt. I bøkene var det Davos kapitlene jeg slet meg igjennom, mer interresang utover though. Stannis er jo badass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bøkene var det Davos kapitlene jeg slet meg igjennom, mer interresang utover though. Stannis er jo badass!

Ja, enig der. Stannis the Mannis. Liten spoiler for andre nå, men hans storyline går som en rød tråd gjennom alt som er mest interessant for meg. Ser mest frem til hans fortsettelse i den neste boken.

tumblr_n0dmd5pH4t1siq18no1_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig skjønte jeg teksten. Hadde vært kult om det ble skrevet noen noveller om Castamere. Forhistorien vi får tildelt av Lannisters er jo mildt sagt interessant

George R. R. Martin har sagt at den forhistorien er basert på "The War of Roses", mener jeg. House Lannister er visstnok basert på House Lancaster, og rivalen på House York.

House Lancaster:

200px-Arms_of_Edmund_Crouchback%2C_Earl_of_Leicester_and_Lancaster.svg.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

George R. R. Martin har sagt at den forhistorien er basert på "The War of Roses", mener jeg. House Lannister er visstnok basert på House Lancaster, og rivalen på House York.
Har jeg også lest en plass, og i Goth universet virker det som en sentral hendeles i Hosue Lannister, så en liten novelle hadde vært på sin plass føler jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er noe jeg nekter å tro på, bare... nei... funker ikke, bedre at Benjen faktisk er "CH" da... lol ;)

Benjen lever nok og jeg tipper vi stifter bekjentskap med han i neste bok, men han er neppe hverken Daario eller "CH" Coldhands får vi høre døde for lenge siden. Dette fikk vi vite av children of the forest og de ser ikke på 3 år ( da forsvant Benjen) som "lenge siden" Coldhands er nok the Night's King ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du virkelig ha en farfetch'd teori så er det en som inneholde Benjen Stark, Ned Stark og en rød prest.... De lever alle i beste velgående på andre siden av muren for å finne en måte å utslette white walkers på ;)

Næh. Blir vel ikkenoe utsletting av WW. Hele greia handler vel om balanse, som CotF preker om ;) Balanse mellom ulike krefter.

Dessuten synes jeg forbindelsen mellom the Others, Kings of Winter, Nights King og House Stark er intressant !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Blir vel ikkenoe utsletting av WW. Hele greia handler vel om balanse, som CotF preker om ;) Balanse mellom ulike krefter.

Dessuten synes jeg forbindelsen mellom the Others, Kings of Winter, Nights King og House Stark er intressant !

De er jo Starks hele gjengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...