Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det ikke ca det jeg sa da? 1kg er 1kg uansett? Nevnte at 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett :)

Men du argumenterte for at muskler og fett veier like mye, mens jeg argumenterte for at muskler veier mer enn fett. At 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett forteller oss jo at muskler veier mer enn fett.

Fikk med meg det du skrev om volumet og skulle til å adde at det stemte men så gjorde jeg ikke det. ;)

Fortsetter under...

Drøyt å gå ned 24 kg på 3 mnd.. Jeg gikk ned 17 kg på 3 mnd da jeg begynte på lavkarbo sist..riktignok uten noe trening. Mistet nok en del muskler der. Nå som jeg trener i tillegg går jeg mye saktere ned har jeg merket, men mister ikke like mye muskler.. og det er da ikke fint å være tynn og dvask med hengehud heller.. huden får jo ikke tid å trekke seg inn om det skal gå så himla fort.. :)

Er den jenteturen så viktig?? Er det ikke viktigere at du slipper å ha overflødig hengehud og ikke miste alt du har av muskelmasse? Ta det heller over litt tid, stram opp :) Du kommer sikkert til å se freshere ut uansett..

For det første så sa jeg aldri at det var sånn at jeg MÅTTE være nede på 60, mere ett ønske fordi jeg vet jeg vil se mere ''normal''(''akseptabel'') ut. du gikk selv mye ned på de tre månedene, fikk du masse hengehud?? vi går jo alle forskjellig ned alle sammen. Jeg skrev dette innlegget fordi jeg ønsket tips for å høre om det er mulig siden jeg selv ikke har enorme kunnskaper om kosthold og trening som mange vet mye bedre om,så før jeg evt. skulle bynne på noen dietter eller noe hadde det vært greit å fått info av folk som har erfaringer eller peiling om det.

Målet er heller ingen hengehud, er ikke sånn at jeg skal spise en eplebit om dagen også trene skikkelig eller ingenting. skjønner jo da at ikke huden får trekt seg tilbake, og at det er mulig å gå ned masse men da vil bli hengehud. men når man kutter nei maten trener godt så vil man jo kunne gå ned en del i vekt, er jo ikke snakk om at jeg går ned 10 kg i uka. Skal jeg gå ned akkurat til 60 innen hundre dager må jeg gå ned 2kg i uka, og det er jo ingen forsikring på at jeg blir å klare det, første uka kan det være at jeg går ned 3kg, en annen ett halvt. Å gå ned 5 eller 15 på denne tiden er jo bedre enn ingenting og jeg blir nok å se bedre ut uansett vekttap enn det jeg gjør nå.

Grunnen for at jeg ønsker å komme meg ned til normalvekt er fordi når jeg drar på en jentetur så ønsker jeg jo å føle meg fin i det jeg skal kjøpe meg av klær, ønsker jo ikke å kjøpe klær jeg ikke føler meg fin i. kanskje vanskelig for det å forstå. Er heller ingen tur til alanya hvor vi skal leke deilige på stranda.

For det første så sa jeg aldri at det var sånn at jeg MÅTTE være nede på 60, mere ett ønske fordi jeg vet jeg vil se mere ''normal''(''akseptabel'') ut. du gikk selv mye ned på de tre månedene, fikk du masse hengehud?? vi går jo alle forskjellig ned alle sammen. Jeg skrev dette innlegget fordi jeg ønsket tips for å høre om det er mulig siden jeg selv ikke har enorme kunnskaper om kosthold og trening som mange vet mye bedre om,så før jeg evt. skulle bynne på noen dietter eller noe hadde det vært greit å fått info av folk som har erfaringer eller peiling om det.

Målet er heller ingen hengehud, er ikke sånn at jeg skal spise en eplebit om dagen også trene skikkelig eller ingenting. skjønner jo da at ikke huden får trekt seg tilbake, og at det er mulig å gå ned masse men da vil bli hengehud. men når man kutter nei maten trener godt så vil man jo kunne gå ned en del i vekt, er jo ikke snakk om at jeg går ned 10 kg i uka. Skal jeg gå ned akkurat til 60 innen hundre dager må jeg gå ned 2kg i uka, og det er jo ingen forsikring på at jeg blir å klare det, første uka kan det være at jeg går ned 3kg, en annen ett halvt. Å gå ned 5 eller 15 på denne tiden er jo bedre enn ingenting og jeg blir nok å se bedre ut uansett vekttap enn det jeg gjør nå.

Grunnen for at jeg ønsker å komme meg ned til normalvekt er fordi når jeg drar på en jentetur så ønsker jeg jo å føle meg fin i det jeg skal kjøpe meg av klær, ønsker jo ikke å kjøpe klær jeg ikke føler meg fin i. kanskje vanskelig for det å forstå. Er heller ingen tur til alanya hvor vi skal leke deilige på stranda.

Kjør på du! :) Tror du tjener mest på å starte i det rolige, og la motivasjonen bygge seg opp og deg videre på din vei. For det kan være tøft i starten, og gaper man over for mye på en gang, ja da kan det fort ende med at man gir opp, eller prøver snarveier som ofte ikke funker! Du har fått mange tips her i alle fall, og vi gleder oss til å høre hvordan fremgangen blir :)

Muskler veier vel mer enn fett? Muskler har høyere massetetthet enn fett, derfor vil 1liter muskel veie mer enn 1liter fett. På samme måte som at 1liter vann veier mer enn 1liter sesamfrø, selv om 1kg sesamfrø og 1kg vann er like tungt, så veier vann mer enn sesamfrø. Tror det er massetetthet de sikter til når de sier muskler veier mer enn fett...

Dette...

Det er nok en stor mulighet for det første...

Hva veier mest av en liter vann og en liter is?

Nå er du fryktelig pedantisk. Når man sier at muskler veier mer enn fett er det helt åpenbart underforstått at man snakker om per volum. Å anta at den man snakker med mener at en kilo muskler veier mer enn en kilo fett ville være å anta at personen er mentalt handicappet. Hvorfor ikke forholde seg til meningen som åpenbart følger med et gitt utsagn, selv om ikke alle detaljer er eksplisitt spesifisert? :p

Annonse

Nå er du fryktelig pedantisk. Når man sier at muskler veier mer enn fett er det helt åpenbart underforstått at man snakker om per volum. Å anta at den man snakker med mener at en kilo muskler veier mer enn en kilo fett ville være å anta at personen er mentalt handicappet. Hvorfor ikke forholde seg til meningen som åpenbart følger med et gitt utsagn, selv om ikke alle detaljer er eksplisitt spesifisert? :p

En gang flisespikker, alltid flisespikker. Jeg er like pedantisk som Myr er sarkastisk :p

Når det kommer til fitnessbloggen så har jeg erfart at ikke alt er åpenbart.

Kjør på du! :) Tror du tjener mest på å starte i det rolige, og la motivasjonen bygge seg opp og deg videre på din vei. For det kan være tøft i starten, og gaper man over for mye på en gang, ja da kan det fort ende med at man gir opp, eller prøver snarveier som ofte ikke funker! Du har fått mange tips her i alle fall, og vi gleder oss til å høre hvordan fremgangen blir :)

haha ja det er vel ingen hemmelighet at det har skjedd ett par ganger før når jeg har prøvd på veldig store endringer. Men det kommer nok også med at jeg har en ekstrem dårlig viljestyrke, kommer sikkert med at jeg er blitt latere etter jeg slutta på sporten jeg har drevet på med hele livet. Men får vilje til å ville mer nå når vi plutselig bestillte tur i høstferien at jeg fant ut at det hadde jo kanskje gjort seg litt bedre å gått ned noen kg så kanskje klærne jeg kjøper sitter litt penere på og det gjør jo ingenting å se bedre ut for både seg selv og andre.(ikke at jeg har ett gigantisk behov for å vise meg frem men man vil jo at andre skal syns at vi ser fine ut) men ja tips har jeg fått, og ja det kan oppdateres senere:)

Nei jeg fikk ikke hengehud, men så var jeg ikke normalvektig etter 3 mnd heller, men vet jo ikke... du går ned det du går ned liksom. Gjør ditt beste og så ender du opp der du ender opp :) Er jo ikke verre enn det.Helt individuelt hvordan kroppen reagerer! :)

Nei jeg fikk ikke hengehud, men så var jeg ikke normalvektig etter 3 mnd heller, men vet jo ikke... du går ned det du går ned liksom. Gjør ditt beste og så ender du opp der du ender opp :) Er jo ikke verre enn det.Helt individuelt hvordan kroppen reagerer! :)

Jaokei! ja, det blir bra til slutt :)

Drikk vann, spis nok proteiner, kutt litt på karbohydrater - altså hold en finger på grønnsaker og bær /frukt istedet for prossessert og tilsatt sukker - gjerne ligg i et lite underskudd, gå turer eller gjør en type kardio du liker og tren styrke sammens med :D den gyldne kode, haha

Nå synes jeg det blir usæriøst her,jeg var ikke enig i alt vedkommende sa ang råd ,det er vel lov? Mest var det måten å trene på jeg mener er feil og deretter var det måten å fortelle hvordan en skal spise på,jeg vr ikke helt enig,sånn er det,hva er vitsen med å kverulere videre? :p

I det lange løp tjener man stort på tung styrketrening samma hvor stor en er og man trenger ikke å gå lavkarbo veien om man er 20-30 kg overvektig,da kan man faktisk legge om kost og heller få en varig livsstil. Jeg må få lov å mene at dette er måten. Legg hellr inn gåturer og ekstra mye aktivitet i hvrdagen ved siden av tung styrketrening .Ang kortintervallene er jeg enig vel å merke.

Ved å spise normalt mener jeg å ikke ekskludere noen matvarer. Sier som kristine weber,man kan spise alt men ikke alltid:)

skjønner du egentlig noe av hva du skriver selv?

Annonse

Har vært/er i din situasjon selv!

Veide mellom 85 og 90 kg for noen år tilbake. Hadde veldig dårlige vaner, jeg da, så det å legge om kosten gjorde mye. Etter å ha spist sunn norsk kost noen mnd mistet jeg noen kilo, men så stoppet det opp. Begynte så på Ketolysekuren, med sticks og det hele, og etter 3 mnd var jeg 20 kg lettere! Uten trening. Nå tror ikke jeg at dette er veldig sunt, men nådde i alle fall målet på den tiden..

Alle sa jeg kom til å legge på meg like lett da jeg sluttet, men siden den tid har jeg gått opp til rundt 74 kg +-.

Men så begynte jeg å trene for et år siden. Gikk ikke ned noe mer i vekt av det, men fikk en helt annen kropp. Mindre fett og litt mer muskler. Så ble jeg gravid, men er tilbake på samme vekt som før nå.

Nå er jeg på ingen måte en trenings-/slankeekspert, men tror virkelig det viktigste med en livsstilsendring er å finne noe som funker i det daglige. Noe man kan opprettholde året rundt, år inn og år ut. Har en mormor som er supersprek, og hemmeligheten hennes er daglig mosjon, pluss at hun leder noen gruppetimer noen ganger. I tillegg går/sykler hun masse og spiser rent, hjemmelaget og sunt. Da kan hun selv begrense sukker, salt, e-stoffer osv.

Er det ikke ca det jeg sa da? 1kg er 1kg uansett? Nevnte at 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett :)

Og med fare for å virke som en ultrakverulant: Gram er en måleenhet for masse, ikke "vekt."

Vekten er også avhengig av lokal gravitasjon, og når vi snakker om at noe "veier" 1 kilogram, så snakker vi nesten alltid om at noe veier 1 kilopond, eller 1kgf (kilogramforce).

For mer info: Mass versus weight - Wikipedia, the free encyclopedia

[/kverulant off] ;)

Og med fare for å virke som en ultrakverulant: Gram er en måleenhet for masse, ikke "vekt."

Vekten er også avhengig av lokal gravitasjon, og når vi snakker om at noe "veier" 1 kilogram, så snakker vi nesten alltid om at noe veier 1 kilopond, eller 1kgf (kilogramforce).

For mer info: Mass versus weight - Wikipedia, the free encyclopedia

[/kverulant off] ;)

Like! Kverulering med innhold er en fryd. ;)

Av nysgjerrighet.. om gram er et mål på masse, hvordan fastslår man et objekts masse i fravær av gravitasjon? Sentripetalkraft..?

Like! Kverulering med innhold er en fryd. ;)

Av nysgjerrighet.. om gram er et mål på masse, hvordan fastslår man et objekts masse i fravær av gravitasjon? Sentripetalkraft..?

Du er på riktig spor. Masse er en "inertial property" - motstand mot aksellerasjon:

"A better scientific definition of mass describes it as having inertia, the resistance of an object to being accelerated when acted on by an external force. Gravitational "weight" is the force created when a mass is acted upon by a gravitational field and the object is not allowed to free-fall, but is supported or retarded by a mechanical force, such as the surface of a planet. Such a force confers weight.[2] Such weights can be added to by the weight created from any kind of mechanical force."

Du er på riktig spor. Masse er en "inertial property" - motstand mot aksellerasjon:

"A better scientific definition of mass describes it as having inertia, the resistance of an object to being accelerated when acted on by an external force. Gravitational "weight" is the force created when a mass is acted upon by a gravitational field and the object is not allowed to free-fall, but is supported or retarded by a mechanical force, such as the surface of a planet. Such a force confers weight.[2] Such weights can be added to by the weight created from any kind of mechanical force."

Tenkte faktisk på motstand mot akselerasjon også, men i mitt enkle tankeeksperiment ble sentripetalkraft mye enklere å måle. xP Men, takk for interessant avsporing! (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...