Gå til innhold

Hvor mye kan jeg nå å gå ned på 100 dager??


lk94

Anbefalte innlegg

Drøyt å gå ned 24 kg på 3 mnd.. Jeg gikk ned 17 kg på 3 mnd da jeg begynte på lavkarbo sist..riktignok uten noe trening. Mistet nok en del muskler der. Nå som jeg trener i tillegg går jeg mye saktere ned har jeg merket, men mister ikke like mye muskler.. og det er da ikke fint å være tynn og dvask med hengehud heller.. huden får jo ikke tid å trekke seg inn om det skal gå så himla fort.. :)

Er den jenteturen så viktig?? Er det ikke viktigere at du slipper å ha overflødig hengehud og ikke miste alt du har av muskelmasse? Ta det heller over litt tid, stram opp :) Du kommer sikkert til å se freshere ut uansett..

Selfølgelig er ikke jenteturen hele verden men ønsker å være slik jeg var ''før''. Slik at jeg kan kjøpe meg klær som passer meg og som får meg til å føle meg vell i. Sa ikke at det var noe jeg måtte klare, det er mere noe jeg ønsker jeg skal kunne. men regner ikke med å være på den vekta innen 100 dager. Har heller ingen intensjon om å bli en stilk. Ønsker å gå ned til min ''normalvekt'' og så for å bygge markerte og fine muskler når jeg har mindre fettprosent på kroppen. Vi får se hvordan det går. Mener du at vist jeg har klart å gått ned de kiloene med å trene cardio, styrke og for det aller aller meste spise sunt så vil jeg få hengehud?:S har ikke så all verden med hverken hengemage eller lår, er mere bare det at jeg er blitt større(tror jeg, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja eh,ikke vær så jævla høy i hatten her da,slike kommentarer er bare unødvendige å komme med. Hvordan kroppen til en perosn funker er jo ikke noe man bestemmer. Noen går ned fortere enn andre,noen går ned saktere,thats it. Jeg har selv gått ned 10 kg på 1,5 mnd og deretter opplevd å bare gå ned 1 kg i mnd eller mindre,så det er faktisk slike ting som skjer noen ganger. Å påstå at noen er slappe av den grunn er bare helt på tryne å skrive :p

Jo jeg vil påstå at går man bare ned 3 kg på 100 på dager når man begynner på en "diett" og målet er rundt 20kg ned da vil man det ikke nok!. Men det er uansett ikke hva dette handler om:)

Det har ingenting med hvordan kroppen er satt sammen! Det har med holdning og hva man vil!

Overtid derimot spiller mye annet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kverrulere, men muskler veier ikke mer en fett :p 1kg muskler er like tungt som 1kg fett. Kan man ikke heller si at 1kg muskler har mindre volum enn 1 kilo fett ? (er ikke helt sikker på om det er 100% korrekt :), correct me if i'm wrong ;))

1kg er 1kg, okkesom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige meninger her. Det eneste riktige svaret er det nok vedkommende selv som kan finne. Det vi alle er enige om er utvilsomt at kostholdet er alfa-omega, uansett om det er vekten eller kroppsformen som er viktig. Spør du meg, så er vekt ubetydelig, så fremt man er fornøyd med seg selv. I min vektnedgang kom motivasjonen gjennom trening - hard trening!

Folk kan si hva man vil, men vil du ned i vekt, så må det trenes hardt! Verste jeg ser er folk som har "løpt" i over en time og lagt ned kilometer på kilometer, og etterpå mener de selv at de fortjener "noe godt" i premie, selv om blodpumpa bare slo godt de siste hundre meterene.

Vil du oppnå en endring med kroppen din, uansett om vekten eller kroppsform er motivasjonen, så må du bli virkelig sliten! Rolig trening, uten høy puls, vil ikke gi deg noen spesiell effekt på kort sikt. Det er ikke noe "walk in the park". Du må faktisk ha det vondt! Og tro meg - den vonde følelsen vil alltid være helt fantastisk når magen byegynner å strammes inn og vekten begynner å snakke! Ikke lur deg selv, verken med søtsaker eller en lang rolig joggetur. Hardt mot hardt, både for kropp og hode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg vil påstå at går man bare ned 3 kg på 100 på dager når man begynner på en "diett" og målet er rundt 20kg ned da vil man det ikke nok!. Men det er uansett ikke hva dette handler om:)

Det har ingenting med hvordan kroppen er satt sammen! Det har med holdning og hva man vil!

Overtid derimot spiller mye annet inn.

Så du mener at fordi at jeg ikke går ned så mye som jeg vil ogsom jeg selv mener jeg sliter ræva av meg for å få til og ikke får til det jeg vil ,da er latskap og slapphet ? Det er ekstremt kynisk å si av deg synes jeg. Nå er det slik at noen sliter med ting i tillegg som kanskje også spiller inn. Ikke all greier å gå ned ønsket mengde til tross for hardt nok arbeid.Du må slutte å skrive sånne hodeløse ting her inne for det er helt på tryne!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette:

"I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :) "

Om målet er å øke muskelmassen for å oppnå høyere hvilemetabolisme, er kanskje ikke utholdende styrketrening den mest effektive måten å gjøre det på.

Jeg er enig i det, men jeg tolket det dit hen at hun foreslår en kombinasjon av volum og høy intensitet over disse 100 dagene. Om dette stemmer får h*n nesten svar på selv. (noe h*n kanskje gjorde?)

Sitat tulv1: Kort oppsummert: Tren hardt nok, spis nok proteiner og dropp usunt fett og drikk masse vann! (Vann stopper sultfølelsen) - og pass på å få nok hvile!!

Enkelt forklart, ja, men du kan ikke være uenig i at dette er gode råd, Metal_Barbie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du ingen grunn til å stole på meg over alle andre her, men skal du ned mest mulig i vekt på 3 måneder på sunnest vis med minst mulig egentortur, gjør du følgende:

  • Dra til nærmeste dagligvarebutikk av litt størrelse og kjøp boken Slank med ketolysekuren | Gyldendal Den inneholder en lettfattelig forklaring på hva et ketogent kosthold er samt noen av fordelene ved dette. I tillegg inneholder den gode oppskrifter på både frokost, lunch, middag, desserter, og god drikke.
  • Bruk et godt verktøy, f.eks. Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com til å loggføre matinntaket ditt et par-tre dager. 1000kcal underskudd om dagen bør fettmassen din kunne klare uten store problemer, noe som vil gi en veldig omtrentlig vektnedgang på 1kg per uke (MyFitnessPal regner ut kaloribehovet ditt, så du kan legge deg 1000kcal under dette). Strekkodeleseren i appen til MyFitnessPal er forresten gull verdt, det samme er appens "serving sizes". F.eks. kan du scanne strekkoden på osten din, og appen vet hva 1 skive ost veier slik at du ikke trenger røre så mye med kjøkkenvekta.
  • Begynn med et skikkelig styrkeprogram, f.eks. Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen Kjør det som oppgitt 3 dager i uka, eller hver andre dag (da 3.5 ganger i uka). Studer videoer av rett teknikk, kjør så hardt kroppen klarer, og økt vektene hver gang kroppen har blitt sterkere. Om du ikke presser deg blir du heller ikke sterkere eller fastere i fisken.
  • Kjør Gerilja Kardio skikkelig de dagene du ikke trener styrke. Ikke hør på våset lengre opp om å kjøre 10 intervaller og slikt. Kjører du GC slik GC faktisk skal kjøres, altså 110% balls out sprinting kommer du nesten garantert ikke til å klare 8 intervaller de første par ukene, og du må forberede deg på å nesten svime av og muligens spy de første gangene. Det er bra, da kjører du GC riktig. Blir du ikke så sliten er det ikke Guerilla Cardio du kjører, punktum finale.

I tillegg bør du legge fra deg alle gamle dogmer om viktigheten av frokost og mange små måltider. Måltidsfrekvens har veldig lite å si, og i den grad det betyr noe som helst tipper fakta heller mot at mange små måltider er en ulempe for noen som ønsker å gå ned i fettvekt. Om det gjør hverdagen din enklere å hoppe over frokost og lunch og heller spise en stor, solid middag, så gjør du det.

Så, har du stålvilje og følger dette svaret til punkt og prikke kan du forvente å gå ned 3-4kg i vannvekt den første uka med ketogen kost, hvorpå du vil gå ned en drøy kilo i uka i snitt så lenge du har nok på kroppen å ta av og du følger opplegget.

Disclaimer: Jeg mener som de andre her at et mer langsiktig, moderat opplegg er å foretrekke, men så var det altså ikke det du bad om. Klarer du faktisk å gjennomføre alt det jeg har listet opp over kommer du til å være i ditt livs form om 3 måneder både kondisjonsmessig, styrkemessig, og utseendemessig, det er absolutt ingen vei utenom det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det, men jeg tolket det dit hen at hun foreslår en kombinasjon av volum og høy intensitet over disse 100 dagene. Om dette stemmer får h*n nesten svar på selv. (noe h*n kanskje gjorde?)

Sitat tulv1: Kort oppsummert: Tren hardt nok, spis nok proteiner og dropp usunt fett og drikk masse vann! (Vann stopper sultfølelsen) - og pass på å få nok hvile!!

Enkelt forklart, ja, men du kan ikke være uenig i at dette er gode råd, Metal_Barbie?

Det er typisk kari nordmann råd mener jeg:) Slikt som alle vet sjøl:) Men nå er ikke vedkommende ekstremt overvektig,da mener jeg dette passer litt mindre ,da mener jeg vedkommende bør trene tungt og spise normalt,litt underskudd:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk kari nordmann råd mener jeg:) Slikt som alle vet sjøl:) Men nå er ikke vedkommende ekstremt overvektig,da mener jeg dette passer litt mindre ,da mener jeg vedkommende bør trene tungt og spise normalt,litt underskudd:)

Så et godt kosthold, hard trening og nok hvile passer mindre for mennesker som ikke er ekstremt overvektige? Jeg føler Kari Nordmann er inne på noe...

Du sier vel egentlig det samme selv? Hva legger du egentlig i å spise normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller legge om til ett sunnere livsstil og ta det som det kommer, enn å panikk slanke meg i 100 dager bare for å dra på heisa tur med jentene og leke "hvem er tynnest."
Nå synes jeg det blir usæriøst her,jeg var ikke enig i alt vedkommende sa ang råd ,det er vel lov? Mest var det måten å trene på jeg mener er feil og deretter var det måten å fortelle hvordan en skal spise på,jeg vr ikke helt enig,sånn er det,hva er vitsen med å kverulere videre? :p

I det lange løp tjener man stort på tung styrketrening samma hvor stor en er og man trenger ikke å gå lavkarbo veien om man er 20-30 kg overvektig,da kan man faktisk legge om kost og heller få en varig livsstil. Jeg må få lov å mene at dette er måten. Legg hellr inn gåturer og ekstra mye aktivitet i hvrdagen ved siden av tung styrketrening .Ang kortintervallene er jeg enig vel å merke.

Ved å spise normalt mener jeg å ikke ekskludere noen matvarer. Sier som kristine weber,man kan spise alt men ikke alltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller legge om til ett sunnere livsstil og ta det som det kommer, enn å panikk slanke meg i 100 dager bare for å dra på heisa tur med jentene og leke "hvem er tynnest."

Haha? Hadde jeg nådd 60 kg hadde jeg vært helt normal. Er jo det jeg har veid før jeg klarte å legge bort trening og kun spiste alt annet enn det jeg egentlig burde i forhold til hvor mye jeg bevegde meg. Er jo ikke sånn at når jeg er hjemme igjen så skal jeg gå tilbake til sånn som det var før. og er heller ikke noen tur til tyrkia hvor vi skal gå naken uansett så nei det tar du feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du ingen grunn til å stole på meg over alle andre her, men skal du ned mest mulig i vekt på 3 måneder på sunnest vis med minst mulig egentortur, gjør du følgende:

  • Dra til nærmeste dagligvarebutikk av litt størrelse og kjøp boken Slank med ketolysekuren | Gyldendal Den inneholder en lettfattelig forklaring på hva et ketogent kosthold er samt noen av fordelene ved dette. I tillegg inneholder den gode oppskrifter på både frokost, lunch, middag, desserter, og god drikke.
  • Bruk et godt verktøy, f.eks. Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com til å loggføre matinntaket ditt et par-tre dager. 1000kcal underskudd om dagen bør fettmassen din kunne klare uten store problemer, noe som vil gi en veldig omtrentlig vektnedgang på 1kg per uke (MyFitnessPal regner ut kaloribehovet ditt, så du kan legge deg 1000kcal under dette). Strekkodeleseren i appen til MyFitnessPal er forresten gull verdt, det samme er appens "serving sizes". F.eks. kan du scanne strekkoden på osten din, og appen vet hva 1 skive ost veier slik at du ikke trenger røre så mye med kjøkkenvekta.
  • Begynn med et skikkelig styrkeprogram, f.eks. Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen Kjør det som oppgitt 3 dager i uka, eller hver andre dag (da 3.5 ganger i uka). Studer videoer av rett teknikk, kjør så hardt kroppen klarer, og økt vektene hver gang kroppen har blitt sterkere. Om du ikke presser deg blir du heller ikke sterkere eller fastere i fisken.
  • Kjør Gerilja Kardio skikkelig de dagene du ikke trener styrke. Ikke hør på våset lengre opp om å kjøre 10 intervaller og slikt. Kjører du GC slik GC faktisk skal kjøres, altså 110% balls out sprinting kommer du nesten garantert ikke til å klare 8 intervaller de første par ukene, og du må forberede deg på å nesten svime av og muligens spy de første gangene. Det er bra, da kjører du GC riktig. Blir du ikke så sliten er det ikke Guerilla Cardio du kjører, punktum finale.

I tillegg bør du legge fra deg alle gamle dogmer om viktigheten av frokost og mange små måltider. Måltidsfrekvens har veldig lite å si, og i den grad det betyr noe som helst tipper fakta heller mot at mange små måltider er en ulempe for noen som ønsker å gå ned i fettvekt. Om det gjør hverdagen din enklere å hoppe over frokost og lunch og heller spise en stor, solid middag, så gjør du det.

Så, har du stålvilje og følger dette svaret til punkt og prikke kan du forvente å gå ned 3-4kg i vannvekt den første uka med ketogen kost, hvorpå du vil gå ned en drøy kilo i uka i snitt så lenge du har nok på kroppen å ta av og du følger opplegget.

Disclaimer: Jeg mener som de andre her at et mer langsiktig, moderat opplegg er å foretrekke, men så var det altså ikke det du bad om. Klarer du faktisk å gjennomføre alt det jeg har listet opp over kommer du til å være i ditt livs form om 3 måneder både kondisjonsmessig, styrkemessig, og utseendemessig, det er absolutt ingen vei utenom det. Lykke til!

Takk for mange gode tips!! skal sjekke ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at fordi at jeg ikke går ned så mye som jeg vil ogsom jeg selv mener jeg sliter ræva av meg for å få til og ikke får til det jeg vil ,da er latskap og slapphet ? Det er ekstremt kynisk å si av deg synes jeg. Nå er det slik at noen sliter med ting i tillegg som kanskje også spiller inn. Ikke all greier å gå ned ønsket mengde til tross for hardt nok arbeid.Du må slutte å skrive sånne hodeløse ting her inne for det er helt på tryne!

hva faen snakker du om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette<.

er målet å ned fler kg 10-20kg og man kun klarer 3 kg på 100 dager, da er man bare slapp! >

Ja, hva er det du sutrer for? Hvis man presterer å gå ned kun 3kg på tresifret antall dager .. da har man gjort en elendig jobb og ikke villet det nok. Eventuelt gjort fullstendig feil og hatt null oversikt, som forsåvidt er samme sak. 3kg er jo det man mister i vannvekt når man legger seg i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kverrulere, men muskler veier ikke mer en fett :p 1kg muskler er like tungt som 1kg fett. Kan man ikke heller si at 1kg muskler har mindre volum enn 1 kilo fett ? (er ikke helt sikker på om det er 100% korrekt :), correct me if i'm wrong ;))

Muskler veier vel mer enn fett? Muskler har høyere massetetthet enn fett, derfor vil 1liter muskel veie mer enn 1liter fett. På samme måte som at 1liter vann veier mer enn 1liter sesamfrø, selv om 1kg sesamfrø og 1kg vann er like tungt, så veier vann mer enn sesamfrø. Tror det er massetetthet de sikter til når de sier muskler veier mer enn fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier vel mer enn fett? Muskler har høyere massetetthet enn fett, derfor vil 1liter muskel veie mer enn 1liter fett. På samme måte som at 1liter vann veier mer enn 1liter sesamfrø, selv om 1kg sesamfrø og 1kg vann er like tungt, så veier vann mer enn sesamfrø. Tror det er massetetthet de sikter til når de sier muskler veier mer enn fett...

her har vi et mensa-medlem dere

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier vel mer enn fett? Muskler har høyere massetetthet enn fett, derfor vil 1liter muskel veie mer enn 1liter fett. På samme måte som at 1liter vann veier mer enn 1liter sesamfrø, selv om 1kg sesamfrø og 1kg vann er like tungt, så veier vann mer enn sesamfrø. Tror det er massetetthet de sikter til når de sier muskler veier mer enn fett...

Er det ikke ca det jeg sa da? 1kg er 1kg uansett? Nevnte at 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...