Gå til innhold

Hvor mye kan jeg nå å gå ned på 100 dager??


lk94

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det var noen her som kunne hjulpet meg med noe?

Jeg veier idag 84 kg men ønsker å komme meg ned til 60. Jeg ønsker veldig gjerne at kiloene skal være borte på 100 dager siden jeg skal på jentetur da. har hørt omt treningprogrammet P90X men skjønte ikke hvor mye jeg skulle spise eller hvordan jeg skulle trene så jeg lurte på om noen her inne har noen tips til hvordan jeg kan komme mest mulig ned de kiloene som jeg ønsker! gjerne matplaner eller tips til hva jeg kan spise/ hvordan jeg bør trene for å oppnå ønsket resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde og aktivitetsnivå er litt viktig for at vi skal hjelpe deg:)

Ellers må du og huske at det å spise lite og trene mye kan være utfordrende,spesielt når man prøver å være veldig aktiv og spiser veldig lite,fordi sultfølelsen også øker når man er mer aktiv...slik a det psykisk kan bli vanskelig å holde seg til skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i din situasjon, og lå 15-20 kg over ønsket kroppsvekt i en lengre periode! Mine råd er enkle, og i mitt tilfelle veldig effektive.

1. Dropp usunt fett. Alt av saus er bare å glemme!

2. Kylling og fisk er din venn! Svinekjøtt er også flott!

3. Ris, poteter og pasta i minimale mengder - Fyll heller på med salat! Der kan du mikse og trikse i mange mengder. Avocado er helt fantastisk i salaten!

4. Mellommåltider med frukt. Jeg spiste en god del Skyr yoghurt både til frokost, kvelds og mellommåltider!

Trening:

Dropp lange joggeturer! Kjør heller korte intervaller. Jeg trivdes med geriljaintervaller. 20 sekund i høyt tempo (så fort beina klarer å løpe). 10 sekunder pause. Kjør så mange du klarer å gjennomføre! Jeg startet med 10 stk, lot pulsen falle for så å kjøre så mange jeg klarte etterpå. Dette tar 5-10 min + oppvarming!

I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :)

Kort oppsummert: Tren hardt nok, spis nok proteiner og dropp usunt fett og drikk masse vann! (Vann stopper sultfølelsen) - og pass på å få nok hvile!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i din situasjon, og lå 15-20 kg over ønsket kroppsvekt i en lengre periode! Mine råd er enkle, og i mitt tilfelle veldig effektive.

1. Dropp usunt fett. Alt av saus er bare å glemme!

2. Kylling og fisk er din venn! Svinekjøtt er også flott!

3. Ris, poteter og pasta i minimale mengder - Fyll heller på med salat! Der kan du mikse og trikse i mange mengder. Avocado er helt fantastisk i salaten!

4. Mellommåltider med frukt. Jeg spiste en god del Skyr yoghurt både til frokost, kvelds og mellommåltider!

Trening:

Dropp lange joggeturer! Kjør heller korte intervaller. Jeg trivdes med geriljaintervaller. 20 sekund i høyt tempo (så fort beina klarer å løpe). 10 sekunder pause. Kjør så mange du klarer å gjennomføre! Jeg startet med 10 stk, lot pulsen falle for så å kjøre så mange jeg klarte etterpå. Dette tar 5-10 min + oppvarming!

I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :)

Kort oppsummert: Tren hardt nok, spis nok proteiner og dropp usunt fett og drikk masse vann! (Vann stopper sultfølelsen) - og pass på å få nok hvile!!

Lykke til :)

o_OMye jeg stussa en god del på her om akai....vi mener alle forskjellig:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spesifikt er det du reagerer på?
Vi har alle forskjellige meninger om hva som er måten bare;) jeg er uenig i mange av disse ivertfall,men det er meg. Hva funker for deg funker ikke for meg osv. Man må prøve seg frem og inntak ut vs inntak inn er nesten bare det eneste å si..hvordan man velger å gjøre dette da det er så forskjellig.

Hvor mye man kan gå ned på 100 dager er forskjellig det og...noen kan gå ned 10 kg i mnd liksom mens andre igjen bare 3 sant...dette er vanskelig å svare på for en enkelt kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spesifikt er det du reagerer på?

Kanskje dette:

"I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :) "

Om målet er å øke muskelmassen for å oppnå høyere hvilemetabolisme, er kanskje ikke utholdende styrketrening den mest effektive måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette:

"I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :) "

Om målet er å øke muskelmassen for å oppnå høyere hvilemetabolisme, er kanskje ikke utholdende styrketrening den mest effektive måten å gjøre det på.

Ja blant annet:)men som sagt...mange opplever at dette er en god måte¨som med mye annet...men hva fakta er er litt vanskelig å nekte for synes jeg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man øke muskelmasse må man slite ut musklene. En økt med tyngre vekter og få reps, for så å kjøre samme kroppsdel etter et par-tre dager hvile, med lettere vekter og flere reps, vil utvilsomt slite ut muskelfibrene såpass at både muskelmasse økes og intensitet såpass høy at forbrenningen øker/vedvarer.

Mine 20 kg i minus er i alle fall enig, så får andre stå for sine opplegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :) "

Ikke for å kverrulere, men muskler veier ikke mer en fett :p 1kg muskler er like tungt som 1kg fett. Kan man ikke heller si at 1kg muskler har mindre volum enn 1 kilo fett ? (er ikke helt sikker på om det er 100% korrekt :), correct me if i'm wrong ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg ganske ekstremt ut å gå ned nesten en tredjedel av sin egen kroppsvekt på 100 dager.. For å klare det må du gå ned over 1,5 kg i uka, og da tipper jeg du også vil miste en del muskelmasse på veien. Ta deg heller tid til å gjøre dette uten å kjøre deg selv i grøfta; 0,5 kg uka er nok et mer realistisk og fornuftig mål. Tren styrke + kardio og ligg i et moderat kaloriunderskudd, og ta sikte på å gjøre en livstilsendring fremfor en kort og beinhard diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette:

"I styrketreningen så hjelper det også å jobbe med høy intensitet. Gå litt ned i vekter, kjør flere reps og kortere pauser! Jo høyere puls, jo mer forbrenning.

Sørg også for å øke muskelmassen - Jo større muskler jo høyere forbrenning!! Og selv om muskler veier mer enn fett, så vil du heller ha det enn å tenke for mye på vekten :) "

Om målet er å øke muskelmassen for å oppnå høyere hvilemetabolisme, er kanskje ikke utholdende styrketrening den mest effektive måten å gjøre det på.

Jeg ville å trent på denne måten, for det vet jeg funker. Evt droppsett og rest-pause!

Vi har alle forskjellige meninger om hva som er måten bare;) jeg er uenig i mange av disse ivertfall,men det er meg. Hva funker for deg funker ikke for meg osv. Man må prøve seg frem og inntak ut vs inntak inn er nesten bare det eneste å si..hvordan man velger å gjøre dette da det er så forskjellig.

Hvor mye man kan gå ned på 100 dager er forskjellig det og...noen kan gå ned 10 kg i mnd liksom mens andre igjen bare 3 sant...dette er vanskelig å svare på for en enkelt kropp.

er målet å ned fler kg 10-20kg og man kun klarer 3 kg på 100 dager, da er man bare slapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt å gå ned 24 kg på 3 mnd.. Jeg gikk ned 17 kg på 3 mnd da jeg begynte på lavkarbo sist..riktignok uten noe trening. Mistet nok en del muskler der. Nå som jeg trener i tillegg går jeg mye saktere ned har jeg merket, men mister ikke like mye muskler.. og det er da ikke fint å være tynn og dvask med hengehud heller.. huden får jo ikke tid å trekke seg inn om det skal gå så himla fort.. :)

Er den jenteturen så viktig?? Er det ikke viktigere at du slipper å ha overflødig hengehud og ikke miste alt du har av muskelmasse? Ta det heller over litt tid, stram opp :) Du kommer sikkert til å se freshere ut uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville å trent på denne måten, for det vet jeg funker. Evt droppsett og rest-pause!

er målet å ned fler kg 10-20kg og man kun klarer 3 kg på 100 dager, da er man bare slapp!

Ja eh,ikke vær så jævla høy i hatten her da,slike kommentarer er bare unødvendige å komme med. Hvordan kroppen til en perosn funker er jo ikke noe man bestemmer. Noen går ned fortere enn andre,noen går ned saktere,thats it. Jeg har selv gått ned 10 kg på 1,5 mnd og deretter opplevd å bare gå ned 1 kg i mnd eller mindre,så det er faktisk slike ting som skjer noen ganger. Å påstå at noen er slappe av den grunn er bare helt på tryne å skrive :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...