Gå til innhold

Tar du ferieferie?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Skal tre uker til Florida snart. Har ingen planer om å la ting skli helt ut nei. Kommer nok til å prøve å få til 2-3 treningsøkter i uka. Og kommer til å tenke fornuftig kosthold. Klart det blir å unne seg litt, men ikke noe total sabotasje av den nye livsstilen.

3 uker gjør ikke mye skade, vel det kan man godt si. Men for MIN del vil det dessverre kunne bety stor risiko for å la ting fortsette å skli ut etter ferien også.... Så jeg vil helst ikke gjøre det vanskelig for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener ikke ferie fra jobb og skole, jeg mener ferie avgårde til varmere strøk i 1-2 uker. Jeg er borte i 2 uker og trener ikke bevisst (noe gåing, svømming, tennis osv blir det jo), men jeg fortsetter ikke med tunge styrkeløft på treningssenteret og holder matplanen her. Til vanlig spiser jeg verken brød eller pasta, her har de verken grønnsaker eller knekkebrød i dagligvarebutikkene så det blir brød både til frokost og kvelds. Jeg bestiller grønnsaker til middag, men thats it. De to ukene jeg er her orker jeg ikke å stresse med det :) Hjemme er det enkelt, men jeg går verken på let etter treningsutstyr eller frukt mens jeg er her. Gleder meg masse til jeg kommer hjem, men akkurat nå nyter jeg bare livet på stranden :D De få kiloene jeg (evt...) legger på meg ila 2 uker forsvinner fort. Livet er til for å nytes, og nå nyter jeg det på stranden. Når jeg kommer hjem nyter jeg det på jobb, trening og tur med dyrene :cool::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins folk som liker trening, hvorfor skal man ta fri fra noe man liker i ferien :D? Ikke alle som ser på trening som "jobb"..

For meg er det MYE diggere å ta seg en fjelltur å nyte solen, enn å ligge på stranden og slikke sol! Blir noen turer på gymmet også for å få ut litt trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg sjekker når jeg skal bestille reise: Er det et treningssenter i nærheten.

Nei jeg tar ikke ferie fra treningen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til USA om knappe tre uker, og har allerede sjekket ut hvor jeg kan trene i nærheten av der jeg skal bo. Målet er å få til to økter i uka. Med andre ord, litt mindre trening enn hjemme - men heller ikke helt fri. Jeg liker å trene, og kroppen min har ikke godt av lange pauser så det er ganske uaktuelt å droppe trening i tre uker. Jeg skal ikke stresse med det, og det tror jeg ikke kommer til å skje heller. Jeg skal bruke minst 2, kanskje opptil 4-5 klokketimer på trening hver uke. Uka har 168 timer. Jeg tror jeg får nok timer til tøys og fanteri også :-)

Kostholdet blir en større utfordring. Jeg må passe veldig på at jeg ikke faller i sukkerfella, og begrense inntaket i løpet av turen. Jeg tenker det blir én dag i uka hvor jeg kan spise akkurat hva jeg vil, mens de øvrige dagene blir jeg nødt til å begrense usunnhetene (is, kake, sukkerkaffe osv) til én ting om dagen, men ikke hver dag. Men så er jeg overvektig da, så det er kanskje mer ødeleggende for meg å falle ut av gode vaner enn det er for en normalvektig? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie handler om å gjøre det som er lystbetont, for min del. Trening er lystbetont, det er en del av meg, ikke noe jeg setter av tid til og som jeg føler behov for å ta ferie fra.

Ferie er fri fra jobb og hverdagsmas :)

Det er derfor helt naturlig for meg å legge inn trening i en eller annen form, men det blir ikke like ofte, eller med samme intensitet. Mer vedlikehold og fokus på velvære enn prestasjon. Mye turer, noe morgencardio, lettere styrketrening med manualer i huset vi leier + at jeg har muligheten til å trene på et spa-senter, men det koster en del pr dag, så det blir bare et par turer dit...

Kostholdet er enkelt der vi ferierer (SPania). Mye frukt, hvitt kjøtt og fisk. Og omeletter. Eneste utskeielsen er at jeg drikker mer vin. Men ender opp med å være mer fornøyd med kroppen underveis i ferien. Må være alkoholen som får frem sixpacken :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare tre uker ferie, to av de skal jeg være hjemme hos familien og da skal jeg trene som vanlig. MEN siste uken i ferien skal jeg til Emmabodafestivalen i Sverige, og DA blir det ferieferie! I tillegg har jeg bursdag den uken, så da er det sol, øl, konsert og solbrune festivalbabes som gjelder. GUD hvor jeg elsker sommeren :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et intervju med Aksel Lund Svinndal her en dag. Han skulle ha "ferie", altså han skulle stå opp kl 0900 for å trene i stedet for 0600. Han skulle gjennomføre sine treninger som vanlig, bare til andre tidspunkt.

Det er vel bare fotballspillere som har ferie og kan skeie skikkelig ut og fremdeles prestere helt i verdenstoppen (ref. Zlatan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et intervju med Aksel Lund Svinndal her en dag. Han skulle ha "ferie", altså han skulle stå opp kl 0900 for å trene i stedet for 0600. Han skulle gjennomføre sine treninger som vanlig, bare til andre tidspunkt.

Det er vel bare fotballspillere som har ferie og kan skeie skikkelig ut og fremdeles prestere helt i verdenstoppen (ref. Zlatan)

Hehe, glad jeg ikke er proff i noe som helst sport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener når det passer seg og om jeg har lyst :) Spiser som regel sunt, men i ferier er det på en måte lørdag hver kveld for meg.... Nøtter går veeldig fort, frukt og mørk sjokolade spiser jeg meg rund av! Men dette er jo heller ikke det verste man kan spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener når det passer seg og om jeg har lyst :) Spiser som regel sunt, men i ferier er det på en måte lørdag hver kveld for meg.... Nøtter går veeldig fort, frukt og mørk sjokolade spiser jeg meg rund av! Men dette er jo heller ikke det verste man kan spise :)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 1 mnd fri. just vært hjemme i en uke, der ble det 2 laaaaange sykkelturer, og masse gåing til og fra steder for å holde på hverdags aktiviteten. matmessig ble det ett par desserter, og større middager enn vanlig. men ellers ikke så stor endring, ikke fordi jeg tenkte fanatisk på det, men fordi jeg trives med min livsstil.

nå som jeg er hjemme i mitt eget hus igjen vil jeg tilbake til normalen, med ca 5 økter i uka og maten MIN ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer nok til å trene noen lette økter i et treningsrom der jeg skal i syden. Også blir det jo alltid litt vannpolo og volleyball. Pluss aktiviterer med ungene da. Herjing i vannskliene er iallfall mosjon om ikke annet.

På matfronten så blir det nok utskeielser, men skal prøve å få i meg masse grønnsaker ol om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenkt meg å ikke skulle trent på 2 uker. Da hadde jeg bokstavelig talt til slutt gått på veggen. Må bevege meg, og kan jeg trene styrke er jeg i himmelen. Jeg har aldri skjønt det med at folk sier at nå skal jeg ha ferie og så dropper de alt som heter trening. Just dont get it. Sommer er bare fri fra jobb\skole, så hvorfor skulle man ta fri fra fritiden og hobbyene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...