Gå til innhold

Hvor mye cottage cheese spiser dere?


AH-DK

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en av dem som simpelthen elsker cottage cheese. Kan spise det til alle døgnets tider, blandet med søtt, i bakst eller bare naturell fra boksen :) Men hvor mye cottage cheese kan man spise uten at det blir usunt? Tenker da især på mengden av mettet fett og kolesterol. Bør jeg begrense meg eller er cottage cheese en matvare man bare kan spise løs av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har absolutt ingen grunn til å tenke på mengden fett og kolesterol som følge av cottage cheese. Spis så mye du vil, men husk at det er unødvendig å overstige et proteininntak på noe særlig mer enn 2-2,5g per kg kroppsvekt, og at du kan ligge en del lavere enn det. Det blir nok fort mye proteiner med flere bokser cc daglig. Men dersom du ikke går lei og lommeboka takler det - kjør på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Veldig god, ikke like syrlig som Mager Kesam så bruker denne ofye isyedet om jeg skal lage noe søtt

Hvordan er innholdet i denne??

GRESK YOUGHURT NATURELL

Synnøve - Meiriprodukter

bd94a582d7440e3dd378559cd93b0b343715ba528f0e898a780f0bce6549ded5d06c255603d90a67247d30afb7ca811569cb03cac516cd5e5294627cf0342b22_250x250ch

Næringsinnhold pr. 100 gram

Kalorier: 64 kcal

3,2 %

Protein: 6,7 g

13,4 %

Karbohydrat: 4,9 g

1,8 %

Fett: 2 g

2,9 %

Fiber: 0 g

0 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også cc, spiser det hver dag! Men jeg lurer på en ting, hvor mye sunnere er egentlig den magrere varianten? Den har jo litt mindre kcal, men er ikke det bare fordi det fettet som er tatt vekk er erstattet med karbohydrater og dermed utgjør litt mindre kalorier? Jeg syns nemlig den originale smaker MYE bedre, men vil jo alltid velge det sunneste alternativet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også cc, spiser det hver dag! Men jeg lurer på en ting, hvor mye sunnere er egentlig den magrere varianten? Den har jo litt mindre kcal, men er ikke det bare fordi det fettet som er tatt vekk er erstattet med karbohydrater og dermed utgjør litt mindre kalorier? Jeg syns nemlig den originale smaker MYE bedre, men vil jo alltid velge det sunneste alternativet :D

Den er ikke "sunnere", den inneholder mindre kalorier

Hva som utgjør det sunneste alternativet er kcalbalansen din over tid ift målsetning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen dager bare sånn halve boksen ,mens andre dager igjen kan jeg spise både en og to bokser,eller en boks cc og en magerkesam,to måltider liskom..men merker at mager reagerer litt når d blir mye melkeprodukter da:/

Får du vondt i magen av melkeprodukter? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...