Gå til innhold

TuvaA

Medlemmer
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av TuvaA

  1. -kjøretur med ei venninne en søndagsettermiddag. stoppet i et lyskryss.. "ehm Tuva?" ...det var grønt lys. (og biler bak) -var på klassetur på ungdomsskolen. det var mørkt i rommet, og jeg skulle ta en slurk av julebrus-flaska mi(les: glassflaske) bomma litt med flaska(det var jo mørkt i rommet!) og slo heller ut fortanna mi. -var på lan, rimelig zombie, så skulle jeg ta meg et glass vann. tok opp glasset og åpnet munnen for å drikke. Helte vann i fanget på meg selv jeg, for glasset holdt jeg bare opp foran ansiktet:shifty:
  2. lagde en tykk pannekake ikveld, av 20gr havregryn, 1 scoop sjokoladeprotein, 1 eggehvitte, 1 ss kokosmel og vann til en røre. toppet den med pb2, sukrin og bringebær. :nailbiting:den ble sinnsyk!
  3. er det deg på bildet? ser isåfall knallbra ut!!
  4. skulle prøve det her ikveld..dum som jeg var, blandet jeg i sjokoladeprotein. det ble gruuuusomt. hadde nok vært nydelig med bare cottage cheese og ris...
  5. hmm :S men ja, rosiner og tørket frukt generelt inneholder jo mye fruktsukker, noe som magen min hvertfall reagerer på
  6. kan det være noe du evt blander i? jeg får vondt i magen av for mye frukt eller søtstoffer som aspartam osv..
  7. Grøt er jo SÅ godt, så må teste dette ut ja! takk
  8. åhh! blir det som risengrynsgrøt?
  9. ELSKER cottage cheese! Spiser det til frokost hver dag! Gjerne også enda en gang i løpet av dagen. Hvis jeg er tom for det, går jeg å kjøper det før det blir noen frokost. Blir liksom ikke det samme uten
  10. Helt enig i det du sier, jeg har ikke veid meg på flere uker, og føler meg bedre- og har det generelt bedre på denne måten. Behandlingen bør gå ut på å få fokus bort fra den konstante kontrollen rundt inntak, og det er jo det behandlingssystemet sier er målet med en behandling av spiseforstyrrelser, men det virker som at de gjør det stikk motsatte:p
  11. what! den behandlern burde tenkt seg bedre om..
  12. cottage cheese med oppskåret frukt er kjempegodt! (jeg syns eple, mango, jordbær eller bringebær er aller best)gjerne med steviadråper og kanel også smoothie av isbiter, skummet kulturmelk, ønsket mengde banan og masse bringebær.(gjerne med noen dråper stevia vanilje) hjemmelagde knekkebrød, rugsprø eller speltlomper skyr (eventuelt med nøtter og oppskåret frukt bare noen tips:D
  13. Jeg kan hvertfall si at jeg alltid har slitt med det problemet. Magen er den plassen på kroppen som liksom aldri ville respondere på underskudd i kcal:P Selv da jeg hadde en BMI langt under normalen. Først nå som jeg trener styrke fem dager i uka samt spiser NOK, føler jeg at magen har blitt fastere, og muskler blir stadig mer tydelig:)
  14. cc med steviadråper(karamell) +eple og kanel, solsikkekjerner og havrepuffs, YUM!
  15. Det er individuelt om ting vil gå "veldig bra" på 1800 kcal
  16. speltlomper med krydder stekt i ovnen til de er helt sprø, med hjemmelagd guacamole av avokado, litt mager kesam, tomat, løk, hvitløk, salt og pepper. NAM!
  17. Jo, Basalforbrenningen er det kroppen din forbrenner for å opprettholde kroppens funskjoner:)
  18. Om du spiser flere eller større måltider har ikke noe å si, så lenge det totale kcalinntaket blir det samme:) Det er opp til deg å kjenne etter, om du trives best med flere mindre måltider eller færre store. Det er riktig at hvis du ligger på et for stort underskudd over lang tid, vil kroppen skru opp forskjellige sparingsmekanismer, der det første ofte vil være forbrenningen. Vil tro du har godt av å øke inntaket ditt, og pass på å få i deg godt med proteiner. Har lest mye fint om biorytmedietten. Kanskje det er noe for deg? Biorytmedietten – Få bedre resultater ved å spise etter din biologis
  19. Har inntaket ditt vært 1300-1400 kcal/daglig ca hver dag siden januar? Er ikke det litt lavt å ligge på over så lang tid når du er såpass aktiv? Kanskje kroppen rett og slett har skrudd litt ned på forbrenninga? Bare en tanke..
  20. Hvis du ligger på 1800 kcal daglig, men føler deg såpass sliten og slapp at du ikke klarer å prestere ordentlig på trening er det vel ikke et poeng i å innta den mengden? Kanskje du kunne ligge midt mellom, altså på 2000/2100? At du kunne ha et inntak der du føler at du presterer i hverdagen og på trening, men samtidig klarer å gå ned i vekt om det er det du ønsker? Eller kanskje du kan kjøre på med cardio i form av korte, intensive intervaller etter noen av styrkeøktene dine? Evt noen lenge gåturer/joggeturer innimellom også, hvis det er noe for deg:)
  21. Jeg har egentlig meldt meg helt ut herfra..
  22. Sånn som idag, drakk jeg en smoothie da jeg sto opp. laget av 1 dl skummet kulturmelk, 1/4 banan, bringebær, og et par ss light kokosmelk. Lunsj var 2/3 beger cottage cheese med frø(målte ikke opp så vet ikke hvor mye, antakeligvis et par ss), puffet havre, stevia, kanel og ei spiseskje sukkerfritt jordbærsyltetøy. Til middag spiste jeg en kalkunbiff på 150gr, 1 ss peanøttkrem(light kokosmelk kokt sammen med peanøttsmør) og en stor sidesalat til med 2 ss hjemmelagd guacamole av avokado, tomat, magerkesam, hvitløk, salt og pepper. Nå på ettermiddagen har jeg valgt å drikke en måltidserstatter p
  23. oi! Tusen takk, denne var super:)
×
×
  • Opprett ny...