Jump to content

Daenerys

Members
  • Content Count

    269
  • Joined

  • Last visited

About Daenerys

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, Er det noen der ute som har erfaring eller kunnskap om problemer med isjias-nerven i forbindelse med styrketrening? Jeg fikk nylig heftig smerte på venstre siden nederst i ryggen, nærmere rumpen og litt nedover benet. Dette dukket plutselig opp etter en økt med en del tunge øvelser på helkropp. Jeg fikk såpass vondt at jeg ikke klarte å bøye meg, eller stå skikkelig oppreist, og var således til kiropraktor. Er nå ca en ukes tid siden, og er blitt bedre. Men jeg har fortsatt smerter med murrende/brennende følelse nederst på venstre siden rygg. Er svært bekymret for hvor lang tid dette skal ta, og når jeg kan begynne på treningen igjen. Eventuelt hvilke øvelser som kan være lurt å begynne med? Kort om meg: Trent styrke jevnlig i ca 6-7 år, og siste har jeg hatt en frekvens på 4-6 ganger per uke. Mye fokus på diverse øvelser i T-bar (squat, roing, landmine), strakmark (kan ikke utføre vanlig pga rygg), hipthrust, legpress, legextension, hangups, diverse crossfit-inspirerte øvelser, boxjumps etc. Er dessverre dårlig på å bruke tid på oppvarming og uttøying, da dette mulig kan ha bidratt til isjias-problemet. Så forslag til gode oppvarmings- og uttøyingsøvelser tar jeg gjerne imot Tusen takk på forhånd
  2. Ja, veldig gode tips! Men slik som igår da jeg totalt ila dagen lå på 3500 kcals, som resulterte i at jeg ikke var sulten før 11-12 tiden dagen etter. Jeg ventet med å spise fram til jeg var ordentlig god sulten, og lurer på hvor mye jeg faktisk klarer å legge på meg da? Jeg lytter såpass til kroppen min at etter jeg har spist såpass mye, så spiser jeg ikke noe måltid før jeg faktisk er sulten. Fettforbrenning og fettlagring er jo en kontinuerlig prosess, men lyst på en liten forklaring på hvordan det virkelig fungerer...
  3. Tusen hjertelig takk Therese for super respons! Virkelig herlig:) Skal prøve ut justeringene du har foreslått fra og med imorgen. Ja, det blir endel CC original(250-500g per dag), da jeg liker dette utrolig godt. Jeg kunne nok spist enda mer enn jeg gjør, men må begrense litt hehe. Men er student, og noen ganger syns jeg det enormt lettvint å kjøpe et par grove skiver å supplere med CC eller kyllingsalaten min i kantinen på skolen. Det er vel greit neon få ganger mtp målsettingen min?
  4. Ja absolutt, du fikk sagt det. De dagene jeg har hatt et relativt bra og balansert kosthold, har jeg logget det - for å få en oversikt. Ligger da alltids mellom 1400-1800 kcals på "vanlige" dager. Men kunne du sett på en typisk dag for meg på kostholdsfronten? Og komme med gjerne med evt innspill? Frokost; 1 boks CC 4 knekkebrød 1-2 tomater Spinat/Paprika/agurk 1 Double Protein Pluss Lunsj; 14 Gresk Youghurt m/topping eller 2 egg + hvitte 2 grøve brødskiver Middag;200 gram kjøtt/300 gram fisk Poteter Spinat Tomater Bønner Kesam/smør/annen fettkilde Kvelds;Boks CC 2-3 knekkebrød/2 grove skiver Skinke/italiensk salat/annet smakspålegg Inne i mellom måltidene knasker jeg gjerne på endel grønnsaker av forskjellige varianter, liten protein youghurt++
  5. Opplevde i sommer at jeg gikk ned bittelitt i vekt, men har økt vekten et par kg de siste par ukene. Men jeg har ikke blitt sterkere i den siste perioden(dvs de to siste månedene)... Har et fast treningsprogram jeg følger, et to-splitt-program. Prøver å variere øvelsen endel. Også opplever at overspisingen går hardt utover den lille definisjonen av magerutene... Jeg er lei denne ekstreme cravingen etter mat/søtt/fett så ofte:( Skal nevnes at jeg har hatt problemer med lavt østrogennivå. Spiser mye grønnsaker hver dag, men frokosten består mye av en boks CC med mange knekkebrød, mengder med grønnsaker, eller makrell i tomat. Middag blir kjøtt, fisk med poteter og mye grønnsaker her også. Men matplanen min har sklidd helt ut etter denne overspising, særlig når det blir annenhver eller tredjehver dag...
  6. Hei dere! I de siste par-tre ukene har jeg kommet inn i en veldig merkelig rutine, nemlig at jeg overspiser omtrentlig 2-4 dager hver uke. Da havner jeg på alt mellom 2500-4000 kcal per dag. Dette er da endel for mine del ift hva jeg vanligvis ligger på(ift trivsel og stabil vekt). I går begynte dagen med en bra frokost, men resulterte i en kjempe middag etterfulgt av å spise opp hele deigen med blåbærmuffins jeg hadde laget ++. Er jente på 50 kg og 160 høy. Får et så voldsomt ubehag av denne overspisinga, blir veldig overmett og eneste jeg orker er å ligge i fosterstilling hehe... Driver mye med vekttrening, og litt intervaller innimellom, men føler dette ødelegger mye for framgangen i treninga mtp prestasjon og det estetiske:( Er det hormonene mine som spiller meg et puss? Mtp leptin, grehlin osv? Ønsker vedlig gjerne noen innspill
  7. Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon. Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene. Er det noen her som har erfaring med dette?
  8. Stemmer absolutt for det(y)
  9. Takk for utfyllende svar er det skrevet noen artikler om dette her på fitnessbloggen også?
  10. Jeg har et lite spørsmål ang dette med overskudd på en dag iform av kcals. Enkelt og greit legger man på seg av kcal-overskudd, men er det slik at kroppen faktisk lagrer overskuddet dersom man ligger i overskudd èn dag? Sett at man ligger i et overskudd på 2000 kcal en dag ila en uke, drar på trening dagen etter på fastende tilstand, og går praksis i "underskudd". Er det noen her som kan forklare hvordan fettlagringen her fungerer i praksis?
  11. Ikke bra i det hele tatt. Fiber-overdose haha. Vondt i magen hele natten og dagen etter. Pluss ble supertørst. Er endel salt man får i seg av 10 quests
  12. 10 questbarer(skamfull) tillegg til dagens vanlige måltider
  13. Hei! Går rett på sak. Har de siste par årene fått noe strekkmerker på rompa, mange lyse. Noen som kan gi meg et svar på hvorfor dette oppstår? Jeg har trent jevnlig styrke og kondisjon i 6 år, der hovedfokuset har vært styrke. Aldri vært overvektig, er 52 kg og 160 høy. Litt bagatellmessig syns sikkert mange, men voldsomt irriterende med disse strekkmerker som kommer tross treningsinnsats og kostholdet mitt. Kan det være noe hormonrelatert? Det kan nevnes at jeg har veid litt i underkant av det jeg gjør per dags dato, men det er et par år tilbake! Håper på gode råd og erfaringer !
×
×
  • Create New...