Gå til innhold

Rumpa mi er vekke


Karro11

Anbefalte innlegg

Jeg trenger DESPERAT hjelp! Har slanket bort rumpa mi helt, hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg klare å trene den opp igjen? Kan noen hjelpe meg med gode øvelser pluss tips til hva jeg skal spise for å få tilbake rumpa, men unngå å legge på meg fett ellers på kroppen? Har et innarbeidet veldig sunne kostholdsvaner i og med at jeg har slanket meg en stund, men spiser meg mett til hvert måltid, selvom jeg sikkert ikke spiser nok. Antar jeg ligger på rundt 1300 kcal om dagen. Er 163 høy, veier 45 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser for lite, for svarte helsikken! Du har tært bort mye av den største muskelen på kroppen. 45Kg fordelt på 163? Pinnedyr, kaller man det. Spis opp mot 1700-2000kcal, og tren mye bøy, mark og glute bridge/hipthrust.

Edit: Sunne matvaner? 1100-1300 kcal er ikke sunt! No fuckin way! Du er ikke sunn, du har helt feil syn på hva sunt er for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite, for svarte helsikken! Du har tært bort mye av den største muskelen på kroppen. 45Kg fordelt på 163? Pinnedyr, kaller man det. Spis opp mot 1700-2000kcal, og tren mye bøy, mark og glute bridge/hipthrust.

Edit: Sunne matvaner? 1100-1300 kcal er ikke sunt! No fuckin way! Du er ikke sunn, du har helt feil syn på hva sunt er for noe!

Kan du gi meg noen tips til hva jeg bør spise da? Jeg vet jeg får i meg for lite, er derfor jeg spør om tips og råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, all type kjøtt(kylling, kalkun, fisk, rene produkter), ris, poteter, grønnsaker, pasta, oliven olje, raps olje, bananer, frukt generelt.

Edit: Kan ikke ramse opp alle matvarer jeg kommer på, men mye protein, en del fett, og karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må spise mer av alt, jevnt over. Du er kraftig undervektig, og bakdelen din har tatt kvelden som følge av for lite næring. En fin rumpe = Fett og muskler. Mye mat --> Fett og muskler --> Rumpe.

Du sier selv du vet hva som er "sunne" matvarer. Spis dem. I større mengder. Større mengder i form av nærmere det dobbelte av hva du spiser i dag. 2000kcal minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre, du må spise mye mer mat og øke vekten din. Jeg er nesten like høy som deg, men veier hele 17kg mer.

Foruten om rent kjøtt/fisk og bra karbohydrater er nøtter og avokado noe du kan spise en del av, og så selvfølgelig trene tung styrke, men da må du få i deg nok næring ellers er det bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at mat er muskler. Jeg er like høy som deg og veier akkurat det samme. Begynte treninga for noen år siden. Spiste baaare knekkebrød med brunost på å sprang på mølla. Hadde ikke peeeiling på hva mat var. Har trent et halvt år seriøst å har ikke hatt de beste resultater. Men nå den siste tiden spiser jeg heeele tia. Å det hjelper både på energien å muskelveksten. Merker at det ikke er på treninga man gror muskler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger DESPERAT hjelp! Har slanket bort rumpa mi helt, og da mener jeg HELT VEKK. Det eneste som er igjen er skinn og bein. Den er helt flat og kjempestygg, hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg klare å trene den opp igjen? Kan noen hjelpe meg med gode øvelser pluss tips til hva jeg skal spise for å få tilbake rumpa, men unngå å legge på meg fett? Har et innarbeidet veldig sunne kostholdsvaner i og med at jeg har slanket meg en stund, men spiser meg mett til hvert måltid. Antar jeg ligger på rundt 1100-1300 kcal om dagen. Er 163 høy, veier 45 kg.

Du må spise mer og trene knebøy 3 ganger pr uke. Suppler det med litt markøft og hippthrust. Etter 6 uker, tar du deg en veldig rolig uke, også begynner du å fokuserer på hipthrust og markløft (strak) 3 ganger pr uke med knebøy ca 1-2 ganger pr uke. Dette betyr at du må spise en del mer enn du har gjort. Ca 1300 kcal er utrolig lite.

NB! Ikke to ganger pr uke, med 3 ganger pr uke skal du trene så å si hele kroppen. Få noen til å hjelpe deg med et slikt oppsett. Begynn rolig første ukene, også øker du litt og litt på vektene for hver trening.

Capich?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et innarbeidet veldig sunne kostholdsvaner i og med at jeg har slanket meg en stund, men spiser meg mett til hvert måltid. Antar jeg ligger på rundt 1100-1300 kcal om dagen. Er 163 høy, veier 45 kg.

Finn en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger DESPERAT hjelp! Har slanket bort rumpa mi helt, og da mener jeg HELT VEKK. Det eneste som er igjen er skinn og bein. Den er helt flat og kjempestygg, hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg klare å trene den opp igjen? Kan noen hjelpe meg med gode øvelser pluss tips til hva jeg skal spise for å få tilbake rumpa, men unngå å legge på meg fett? Har et innarbeidet veldig sunne kostholdsvaner i og med at jeg har slanket meg en stund, men spiser meg mett til hvert måltid. Antar jeg ligger på rundt 1100-1300 kcal om dagen. Er 163 høy, veier 45 kg.

Godt du vil gjere noko med situasjonen, men: Oj!

Du må få i deg (mykje og skikkeleg) mat, jente!

BMI kan vere ei upresis måleeining, men du er klar over at du har ein BMI på 16,9 ikkje sant? Noko som vil seie at du er undervektig.

Det å ha eit kosthald som gjer at ein reduserar vekta, vil ikkje nødvendigvis seie at du har eit sunt kosthald. Pass på å få i deg nok godt feitt (spesielt omega3), reine kjøt- og fiskeprodukt, grønsaker, potet/ris/pasta, egg er ein fin ting - mykjer næring og fin proteinkilde. Feite mjølkeprodukt som f.eks. heilmjølk, kan vere ein god kilde til feitt, kalsium, protein og anna.

Vil anbefale deg å ta kontakt med lege eller andre nokon som kan gi deg veiledning i kosthald, for med vekta og høgda di (kombinert med noko som tydeleg er alt for lav feittprosent) verkar det som om du har, eller er i grenseland til å ha, ei eteforstyrring.

Du skriv ikkje noko om kva kosthaldet ditt består av, men det spørst om kroppen din klarar å oppretthalde alle funksjonane sine. Dei indre organa som; lyre, lever og hjarte, har ikkje godt av dårleg kosthald/lite mat, serleg over tid.

Har du f.eks. regelmessig mens? Viss ikkje bør det lyse ein varsellampe. Kan uansett vere lurt å høyre med lege og få sjekka opp korleis kroppen eigentleg har det.

Når det er sagt, så er ikkje styrketrening nokon dum ting å ta seg til(y) Men, hugs at kroppen blir i stor grad forma på kjøkenet.

(1100-1300kcal om dagen, shiiiit! Hadde eg ete kun 1300kcal om dagen ville eg gått ned over 1kg i veka, sjølv om eg låg heilt i ro heile dagen. Greit, så er eg både høgre og tyngre enn det, og har truleg meir musklar, men steike! Høyrest ikkje mykje sunt ut..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist TS svarte spurte hun om tips til matvarer siden hun vet hun ikke spiser nok. Poenget deres er nok tatt.

Poenget kan ikke understrekes nok. Det har forøvrig kommet spesifikke forslag til mat i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...