Jump to content

gymrotta

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  1. Helt enig. Er merkelig at "alt"som kan gi ett lite spark bak på trening, skal bli forbudt her i Norge, Men slik er det. Så nå er det bare å kjøpe opp ett lite lager sånn i tilfelle det blir vedtatt å ikke selge det mer.
  2. Fikk beskjed igår om at hvertfall SAW er blitt tatt inn av mattilsynet, og skal sjekkes grundigere. De som fortsatt har dette i butikker, bak disken på gymet osv, får srlvfølgelig selge det de har, men de får ikke bestille opp igjen før resultater fra mattilsynet er klart. Han som eier gymet der jeg trener sa at han trodde det kom til å bli slutt på SAW, han hadde fått inntrykk av det etter en samtale med mattilsynet denne uka som var nå-
  3. Det kan være flere grunner til at man ikke tar "mye" i bøy, feks smerter i rygg, knær. Snakker av egenerfaring her. Jeg er vel det mange kan kalle en ivrig kar på gymet. Veier 94 kg nå, benker en 5`er på 150 i benken, kjører ikke mark. Men kjører lett 20 chins, og en 8`er på 250 kg i Hack-lift. MEN når det kommer til bøy så får jeg intense smerter i knær, så fort jeg kommer på 50, 60 kg så må jeg kaste inn håndkle pga smertene. Jeg går ned , men kommer til ett punkt som knærne bare gir opp, og klapper sammen, og smertene kommer. Dette problemet har jeg kun i bøy. Så mange grunner til at " noen " ikke tar mye i bøy. Jeg trener split prog. Trener en base øvelse, pluss to til tre støtteøvelser i tillegg. baseøvelsen er alltid fast, mens støtteøvelsene varierer jeg fra gang til gang. Funker meget bra for meg, men er avhengig av ut du vet hvor hver enkelt øvelse treffer, slik at du ikke kjører det samme , men anna øvelse.
  4. 75 g havregryn, 2 stk eggevitter, ett glass appelsin juice, og en kopp kaffe.
  5. Hei. Lurte på en ting. Vi har snakka litt på gymet der hvor jeg trener ang forskjellen på disse to. Det vil si, PWO taes jo før trening for å få det "lille" ekstra på treninga. Koffein , altså kaffe er jo også anbefalt til samme formål. Vi har litt planer om å teste dette, altså kjøre en periode med PWO, deretter noen uker fri fra dette, så kjøre noen uker med koffeintabl. Dette for å se om det er noen store forskjeller. Er det noen her inne som har testa begge delene, og kan dele sine erfaringer?
  6. hei du. Jeg holder til på Gjøvik, men kan sende dem til deg mot oppkrav.
  7. For en del år siden trente jeg på et gym i Oslo ved navn Kraftverket. Der fikk jeg ett tips for å holde meg på fettforbrenning og ikke brenne muskler. Det som ble sagt var at man skulle kunne før en samtale uten å hive etter pusten. Altså, syklet du, gikk du eller hva som helst, så skulle du hele tiden passe på så du kunne føre en samtale uten og puste og pese. Var du kommet til det nivået, tok du også av musklene, ikke bare fett. Så det var en tommelfingerregel.. Er det noe i dette?
  8. Det hørtes ut som en genial ide`, Tiwas. Prøve litt på det da. Bra å kunne "suge" til seg ny erfaring, alltid noe nytt man kan lære, og få innspill om. Har hatt utmerket framgang på systemet jeg har fulgt selv, men synes det er greit å ha litt flere ting å variere med. Og ikke minst, når folk spørr om tips og råd på trening er det greit, og VIKTIG og ha grunnlag for de svarene man gir. Derfor denne tråden.
  9. samme som jeg også tenker. Liker en tur på kvelden før leggetid, og tar ett par intervalltreninger i uka i tillegg. Men mange som lever litt på den "myten" om at man forbrenner mest på tom mage på morgenen, derfor cardio da..
  10. Er en evig diskusjon detta her. Så tenkte derfor og høre litt hva dere her inne synes, og mener. Når det gjelder cardio trening, altså fettforbrennende trening. Hvilken av disse alternativene ville dere valgt, og grunn... 1. Morgen tur før frokost, gå i ca 30 min før frokost. 2. Kveldstur, 30 min gåtur før leggetid. 3. Type gerilja cardio, feks 2 min jogg, 1 min spurt deretter 2 min jogg, 1 min spurt osv osv i totalt 16 min. (dette legges opp etter hva du klarer selvfølgelig) Fint om dere kan gi meg tilbakemld, og gjerne egne erfaringer..
  11. Vil nok si meg enig der. De har ett bredt spekter av folk som trener for ulike mål. De har også hatt noen som har konkurert i fitness. De har også en som er meget flink innen type trening, og kost, diett. Så anbefaler deg å ta deg en tur på Basic Gym, og ikke vær redd for å spørre. De som trener der er ute etter å hjelpe til, og komme med tips, og råd.
  12. Selger mine Gasp Knee Wrap. Disse selges for kr 150,- Selges pga fikk en rygg skade etter tung knebøy like etter innkjøp. De er brukt kun 2 ganger.
  13. Hei, det er ikke noe klubb på Gjøvik. Veit det er mange som tar kontakt med klubber i Oslo og omegn, men da må du innover på formsjekk osv osv pga videreutvikling av formen mot konk. Dette er jo nettopp det du vil slippe skjønner jeg. Det er ett par stk på Gjøvik som har god erfaring innen både fitness og bygging. Disse veit stiller opp å hjelper til med litt kunnskap om trening, og diett osv. hvilket gym trener du på da?
  14. Benkpress 4 rep på 180 kg Sittende hantelpress/nakkepress 6 rep på 50 kg hantler Sittende nakkepress i smithmaskin 8 rep på 110kg Flatbenk med hantler 6 rep på 65 kg Så kommer bena, he he. dype knebøy 5 rep på 170 kg Hack lift 8 rep på 300 kg Veldig svak i bena i forhold til overkropp. Ser ut og er helt komisk. Kroppsvekt: 94,8 kg
×
×
  • Create New...